miasolrosenmaria

Alla inlägg under mars 2012

Av miasolrosenmaria - 31 mars 2012 21:45

fan vilke djävla storm vi har ute, men solen den skiner så det ser ju riktigt härligt ut men det är ingen direkt kännsla av att vilja gå ut presic, skulle ju blåsa bort direkt...


nä nu är det riktigt oväder kan jag lova, snöstorm så det heter duga, vill ju bara krypa under täcket och slippa det här gråa skit vädret..


då var middagen avklarad, snart boli bompa och gott att äta till och sen invänta gladiatorerna som avslutas i dag och barnen dom tycker det är jäte kul att kolla på.


då har vinden mojnat av och det är alldeles vind stilla ute nu så härligt, så hoppas det håller i sig nu.

sitter och äter ships, ostbågar och godis och dricker läsk till.


ungarna sover sitter själv i soffan och kollar om det finns något att blänga på tvn, så få se om det blir tv tittande elelr sängen..


nej nu blir det sängen för mig så natti natti på er alla...

Av miasolrosenmaria - 30 mars 2012 22:45

i dag blir lite tvättning, men som tur inte så många maskiner men behövs få undan i alla fall.

i dag är det halvdant väder ute och blåsigt som  alltid.

men solen den tittar i all fall fram lite då och då som tur är.

ska skriva lite med Simon i dag också..


Det blev inte mycket till regn i dag, kom några måln och stänk på fönstren.

men inge mer än det, solen den har i alla fall lyst härligt hela dagen i alla fall och blåst.

regnar i uppsala där tony är och hämtar grababrna i skolan, sista dagen för påsklovet som komme rsen.

själv sitter jag och myser med simon och kollar på lejon kungen..


Gjort middag och den är avklarad, hängt tvätten och 3 dje maskinen på, myser med bolibompa och godis, väntar på lets dandce på 4 an som börjar klockan 20,00.


Då sover barnen nu och gubben åkt till jobbet för att lära sig en ny linje, skulle vart ledig i vanliga fall.


själv slänger jag mig i säng... somna sött och dröm sött...


kram kram

Av miasolrosenmaria - 29 mars 2012 16:00





   

Av miasolrosenmaria - 28 mars 2012 15:45

det skulle regna i dag sas det, men här ser det lugnt ut på den fronten.

men i Uppsala där regnar det sa gubben som är där,här blir det bara lugnt i dag, gjorde så mycket i går.

simon tränar skriva lite ord och bokstäver och det går jätte bra.


Alltså vilka dar ska man ha, här är man ute med hunden på gården och simon kommer med telefonen för den ringer,

sen är han ute och stängt dörren och där står vi utan nyckel.

så det var ju bara att slå sönder nedersta rutan vid dörren för att komma in.

och nu sitter jag och skruvar bort listen för att sen sätta dit det nya glaset som vi skulle ha satt dit i sommras.

men nu blev ju det inte av då.

japp här är det ingen vila ingen ro direkt eller vad jag ska säga,, tur man vet vad man ska göra i alla fall.. skit glad för det kan jag lova..


men fan alltså dessa skruvar vill inte gå att skruva upp, fick bort dom flesta men 3 stycken kvar som absolut inte bara gick, så jag fick ju vänta tills gubben kom hem då och han fick upp dom, så nu sitter det där förbannade rutan fast och vi ska i väg och greja..


ha det så gott nu..






Av miasolrosenmaria - 27 mars 2012 15:45

 

 
Av miasolrosenmaria - 26 mars 2012 15:45

Är på väg till uppsala och handla lite, men inte till SM bandy spelet... utan till gränby och kolla lite.

sen blir det städ och tvätt som ska göras, men ska dock ha en skön dag i alla fall, sen blev det en sväng in på maxi stormarknad innan hemfärden.

där vi köpte skor till barnen och kollade på ute möbler också..






   


kram

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards