miasolrosenmaria

Alla inlägg under april 2012

Av miasolrosenmaria - 30 april 2012 20:00

Ja då var det upp tidigt för att göra sig i ordning för att komma i väg till Uppsal och handla till sabina, smörgås tårta och glass, banan, maränger. strössel och kola sås.

och sen presenter, flaxat om kring och slagits med en massa folk.

fan va mycket som bara minglar om kring och stressar och drar och sliter i allt.

sen hem och fixa med allt och slå in presenterna.

och sen fira Sabina ..





   


 



 


 



 


ja telfon blev det som hon ville ha och hoppas att den är bra och hon nöjd...


sen i väg med dom till bussen som dom ska ta till uppsala och festa med polarna..

och själv så tar vi det bara lugnt här hemma med dator och tv och bara mysa med en cider..

ha det så gott ...

Av miasolrosenmaria - 29 april 2012 22:15



i det riktigt härliga underbara vädret som är i dag, så i dag så blir utohus jobb med krattning och greja ute då, jiiipppiiiiii.


då är man ute med krattan för fullt och de tär jätte skönt ute kan jag lova, simon han hjälper till han med, han jobbar me dskott kärran han.


   


sen tvätta av ute möblerna .






   


gubben sågar upp veden..



 


äter utohus i det härliga vädret..


 


lilla zamba också ute och trivs som bara den...



Av miasolrosenmaria - 28 april 2012 21:45

Då har ma  gjort marinad som jag lagt köttet i och får ligga och gosa in sig i, ska bli mumma med annant gott till när vi ska grilla-

men först till uppsala och handla och greja sen hem för att gubben ska få hinna sova innan han ska till jobbet, eftersom han ska köra i natt då.

så då har ma gjort potatis gratängen och den är i ugnen.

och planterat blommor hann jag också med.


 


och så här fint blev det och jag är super nöjd..


och promenad med zamba innan också hann jag med och det var ju hur underbart som helst..

maten avklarad och det vart jätte gott, så disken avklarad,gubben lagt sig ungdommarna ute med cigg själv kollar jag läget och sen spela kort med sabina,david och krain....


Av miasolrosenmaria - 27 april 2012 22:00

Ja i dag så ser det bättre ut med vädret, men ändå halv dant här hos mig då.

kan ju bli regn om det är otur då.

men men hoppas att det håller i sig och att det är bra så man kan hålla på utohus och greja om det är så..

nej fan va det började blåsa bara så där och själv så sitter jag och fryser.

Tony fick hämta Hampus i skolan för han hade kräkts och det var ju inte alls och då fick Tim också komma med hem.

så det var bara för Hampus att lägga sig i soffan och bara vila och kolla på film och ta det lugnt.

och själv satt jag vid d atorn och grejade och hade mig och blev förbannad på spelen som inte ville fungerar då... huuummmm

sen satt vi och vänta på sabina, david och en kompis till hene som heter karin.

sen när dom ,kom så drog vi i väg för att handla så att det skulle finnas frukost och grejor gemma.

sen spelade vi kort och drack lite och hade kul..


ha det så gött....

Av miasolrosenmaria - 26 april 2012 22:15

 
Av miasolrosenmaria - 25 april 2012 21:30

Då har man städat och det är ju så skönt och man kan ju verkligen säga att våren måste ha kommit på riktigt nu, för myrorna har ju börjat komma in och det är inte alls kul.

så här blir det hämta ett H&M paket.

sen hem och fixa till sig och i väg för att in till Uppsala och handla lite och hämta grabbarna i skolan och sen äta lite eftersom det inte är någon ide att åka hem eftersom vi ska på ÖPPET hus i skolan kl, 17,00 om film tema.

och det var ju jätte kul och se vad dom gjort och det var tipps runda också och frågorna var ju om filmer som dom tittat på.

och dom var ju jätte duktiga på dom också..

ja sen hem och då blev det en film innan dom gick och la sig...

god natt...

Av miasolrosenmaria - 24 april 2012 22:00

min goa lilla Zamba...


 


har ätit middag med lax, potatis,hollandiesås och grönsaker jätte gott och nu kollar barnen boli bompa...



mmm

Av miasolrosenmaria - 23 april 2012 18:45

 

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards