miasolrosenmaria

Alla inlägg under november 2012

Av miasolrosenmaria - 30 november 2012 14:30

Oj det snöar lite här, har inte snöat på hela natten men nu far det i luften i alla fall, och själv så har jag sovit dåligt som fan i natt inge kul alls när man inte sover ordentligt, men nu så har jag gjort mig klar och allt och väntar på att gubben ska komma hem och hämta mig för han vill inte att jag ska sitta här ute själv hela dagarna..


 


så här ser det ut på baksidan nu på förmiddagen och det har blivit lite snö då..


 


så sant..


och jag som hade tänkt slippa köpa mossa för jag hade ju tänkt plocka det för det finns ju hur mycket som helst i naturen gratis, men tyvärr så får jag då köpa i stället för nu kom ju snön och då lär jag inte hitta något ju..


då var man på väg till örsundsbro och hämta Simon för att sen i väg till Uppsala och då släppte han av mig på IKEA för jag skulle kolla något billigt tyg som jag skulle sy gardiner av, och hittade då rött ocg vitt tyg för bara 19 :- kronor metern och det blev väldigt billigt och sen köpte jag en badrumms matta och en plast låda som jag ska ha under sängen.


sen kom gubben och hämtade oss när han hämtat upp Tim och hampus, men det blev fika där på ikea först med glass, brrrr.

ja sen till rusta och sen hemfärd och när vi kom hem så blev det snabb moddag och sen började jag klippa tyget och nåla för fullt, och nu ska jag bara mysa i soffan med barnen och kolla på film och bara vara fortsätter med nålningen i morgon då.

då sover barnen och själv så ska jag bara slappa i soffan för mig själv och bara vara och mysa med alla dessa ljus och kaminen som sprakar för fullt så mysigt så...


nen nu ta och natta in då och sov gott med sköna härliga drömmar....



Av miasolrosenmaria - 29 november 2012 14:15

Oj va jobbigt ska upp tidigt för att åka in till mödra vården och kolla läget med bebisen och mig.

och gu va det snöade bara så där ...


 


ja så här såg det ut då när vi är på väg mor örsundsbro först då, innan man fortsätter på vägen mot uppsla,

och där på 55 an så var det en riktigt olycka som man fick se, 3 brandbilar och sen möter vi 3 policbilar och även 2 ambulanser på vägen och dom satt tydligen fast i bägge bilarna, ingen rolig syn alls, så jobbigt att se när det är första snön och alla verklar ju bli så shockade av snön fast vi har den varje år och man vet att snö kommer det ju komma någon gång så varför bli så paff över det när det är det vanligaste vi har, jag förstår faktiskt inte det..


vi åkte till citty gross och tog en fika och gubben han tog en semla som han blev sugen på, men va fan är det för något då jo den är ju bakad med saffran och jag blev faktiskt väldigt äcklad över det för saffran och grädde hör inte i hop så jag smakade inte för det sa nej..


Hahahaha vad ska man säga, blir så arg på mig själv var så instäld på att det var mödra i dag eftersom jag skulle dit den 28 nov, men får då att tiden uteblev och jag stod dr och bara sa att jag skulle in i dag, men det var ju bara att gå ut till bilen i gen och då såg jag att det är ju fan den 29 i dag så tog helt på fel dag , fan fan på mig..


   


lite härliga jul bilder då..


Då sover barnen sen ett tag tillbaka,själv så sitter jag i soffan och bara myser med alla ljusen tända och kaminen sprakar för fullt som jag tände för ett tag sen och sen inhandlat lite till söndag då det är 1 advent som jag absolut inte alls tänkt på huvud taget så det är väl bara att fixa den dagen sen då, och barnen dom är på om advents kalender och talar om när man får öppna luckan så det är ingen ide att ens tänka på att glömma bort inte..hi hii


och nu blir det te och smörgås och clementiner som jag typ redan ätit ca, 12 stycken redan hihiii

nej nu blir det sängen så sov gott och hoppas att ni får en skön natt med god sömn..

Av miasolrosenmaria - 28 november 2012 14:00

Upp och fixa med barnen och se till att dom får i sig frukost och sen lägga mig en stund, men sen gjorde jag inte mycket orkade inte bara utan bara satt och mös i soffan och tog det lugnt och bara var.

kan vara skönt det också i bland att bara göra det..


 


barnen kom hem och det blev full fart här hemma och sen middag och bolibompa, sen natta in dom små liven och läst lite ur en bok och sen lyssnar dom på skiva innan dom somnar när jag gott ner.

så själv mys i soffan och bonde söker fru.


Te och smörgås och clementin som jag typ kan leva på nu för tiden är ju sååå gott, kan äta hur många som helst ....


då blir det att hänga den där djävla tvätten så den blir hängd innan man själv slänger sig i säng och väntar på jonn blund..

kramizzz

Av miasolrosenmaria - 27 november 2012 14:00

då så var det upp och fixa med barnen och sen lägga sig en liten stund för att gå upp och fixa lite, och sen sätta i gång att måla hallen på över våningen och det var ett jätte jobb kan jag lova, gubben kom hem sen och då fick han lov att ta där jag int ekunde och kom åt så lite och kort som man är och spelar ingen roll om jag stog på en stol, men jag gjorde klart det mesta så sen var det klart helt och hållet och det blev jätte bra och skit nöjd också..


då nattade man barnen vid 19,15 och själv slog jag ner mig själv i soffan och kollade på 4 an, sen 7 an 112 på liv och död, mannen som talar med hundar och sen gost weisperi och sen blev det sängen för mig med så natti natti och sov gott nu alla...

Av miasolrosenmaria - 26 november 2012 14:00

 

Av miasolrosenmaria - 25 november 2012 13:45

Då var man på väg till björklinge och ska lämna Tim hos en kompis som han vill vara hos och han ska vara själv och det är så kul att han bestämt det själv och kommer klara det och vet att det är bara att föräldrarna ringer om han vill det..

sen så bar det i väg till leos lekland i gen med Simon och Hampus då, så det blir en dag till där som vanligt inget tråkigt alls, bara le och se glad ut då..


 


här så spelar Hampus inne bandy på leos lekland och har jätte kul och sköter sig själv jätte bra faktiskt..


sen åkte gubben och hämtade Tim och vi andra var kvar och väntade där och sen så drog vi till xxl grillen och åt och då tog hampus och Tim pannkaka och Simon hamburgare, gubben pizza och jag själv en räksallad som jag älskar..


 

min räksallad, mums


Då var man hemkommen och barnen i säng och sover troligt vis jätte bra efter den här hetsiga helg, själv slog jag ner arshlet i sogffan och bara tog det lugnt och bara vara en stund innan man själv ska i säng för att orka upp i morgon...


 


nej nu får nu ha det så gött själv så blir det sängen för min del... kram 

Av miasolrosenmaria - 24 november 2012 11:15

Jaha då var det morgon och barnen dom vaknade och satte sig och bara mös i soffan och kollade på boli bompa och hade det skönt och sen tog dom frukost och jag låg en stund i sängen för att sova liten stund till.

men sen så gick jag upp och då blev det dusch och fixa till mig och sen när kl var runt 11,00 så började jag ringa gubben och svarade inte han och det började bli jobbigt och irriterad som vanligt för att Hampus skulle till en klass kompis efter lunch och han svarar inte..

och Tim och Simon och jag skulle vara på leos lekland under tiden och fördriva tiden där under tiden..

med mycke om och men så svarade han i alla fall och fick höra ett och annat av mig för jag var så less på allt detta och hur han är och beter sig..


men äntligen så kom vi i väg och Tim och Simon hade ganska kul på leos och jag hade jätte tråkigt för det finns inte mycket att göra där om man säger så..


   


här är Tim och Simon som åker en upp blås bar rutsh kana och har hur roligt som helst, dom åke roch åker i denna grej.....


sen vid 17 tiden så kom gubben och Hampus och då åt vi hamburgare där och sen blev det lite lek en stund innan vi far hemmåt och det blev en riktigt lång dag kan man ju säga och barnen trötta men det blev tv för mig med så mycket bättre och barnen fick spela tv spel tycker inte det är kul att titta på mitt program.

sen kollade vi på en film en stund men sen blev det sängen för det är en dag i morgon också, som dom ska orka med..


så natti natti på er...

Av miasolrosenmaria - 23 november 2012 11:15

Upp tidigt och fixa till så att garbbarna vaknar och klär på sig och sen frukost och fixa med allt runt om kring..

sen dom i väg och själv så gick jag och la mig en stund.

Tim och Hampus ksulle inte komma hem efter skolan, Tim skulle förlja med en kompis hem och Sabina hämtar Hampus och sen träffas dom på discot där Sabina skulle vara med dom.

Gubben kom hem tidigt med Simon och vilade en liten stund för att sen åka in till jobbet och köra och sen in till Uppsala i gen för att hämta upp grabbarna från discot men dom hade fått förlja med Tims kompis hem i stället för det hade vart så tråkigt på discot, men dom prövade i alla fall och fick se hur det var men det hade vart mest skrik och spring inget annat och man hörde inte musiken heller så dom ville inte vara kvar där..

själv så har man inte legat på latsidan alls, målat klart hatt och sko hyllan och sen tejpat i hallen på över våningen för att sen kunna måla..

sitter med simon i soffan och kollar på barn kanalen och bara är så skönt det kan vara i balnd..

dom andra 2 kom hem sen och då kollade vi på film men sen blev det natta in för att orka med helegns bravader...


sov gott nu och dröm sött..

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards