miasolrosenmaria

Alla inlägg under december 2012

Av miasolrosenmaria - 31 december 2012 14:15

 


ja då var det morgon och jag sov ett tag till men barnen dom satt och kollade på tv och bara mös och fixade frukost och grejade.

sen gick jag upp och duschade och kläde på mig och fixade med tvätt och slängde in en maskin tvätt och sen blev det köket som skulle fixas.

lätt lunch till barnen och sen städade av lite på neder våningen och sen började med att fixa maten till middag, och det blev att skala potatis och steka på laxen och sen såsen och skära upp lite grönsaker och koka potatis.

sen var det klart, men jag tänkte tvätta av mig och byta om innan man satte sig vid bordet, men då gick vattnet, det bara sprutate vatten ute i pumprummet så det blev att försöak tömma upp så mycket vatten det gick innan gubben var tvugen att stänga av det eftersom det var ett rör som hade gått av där ute.

jätte kul, så jag fick värma vatten i micron och sen på toaletten och tvätta av mig som man gjorde för men det gick ju bra så det var ju skönt att håret vart tvättat på morgonen i alla fall.


ja sen klädde jag på mig och fixade mig och fixade håret också då så det var ju tur att strömmen inte gått i alla fall, men man blir ju väldigt låst utan vatten kan jag ju lova..


men barnen bytte om och sen satte vi oss och åt.


 


     


barnen och sen maten vi åt och det var jätte gott..


        


ja det var på oss alli hop men det var en som inte ville vara med och stå tillsammans med sina bröder utan satt i soffan och bara blundade, men så är det man får ju inte allt när man vill..


  

Ja här är det alcohål fritt och den här här jätte god har drukit den förr..


 


SKÅL PÅ ER ALLA .


sen blev det mys i soffan och barnen väntade på att gå ut och skuta raketer och det blev runt kl, 20,30 för att det skulle bli klart någon gång och dom gick ut och stod där och tittade.

sen blev det lite tv och mys sen natta in dom små och själv satt jag en stund men sen blev det för mycket för jag var såå trött och kl var ändå över 00,00 slaget så jag gick själv och la mig och gu va det var skönt..


hoppas ni haft ett jääte bra år och att nya året blir bättre med allt vad ni ska göra..


natti natti sov gott. / mia  


  

Av miasolrosenmaria - 30 december 2012 18:00

barnen vaknade och satte sig i soffan och kollade på tvn ochjag låg kvar och bara vilade en stund till och gubben hade lagt sig i soffan och sov för fullt.


efter ett tag så gick jag upp och då hade dom fortfarande inte tagit frukost för dom ville bara se klart på tvn, så då fixade jag frukost och vi satt och åt tillsammans, sen gick jag in i duschen och tog det lugnt och klädde på mig och fuixade mig och sen la jag in en maskin tvätt som också behövs göras av någon anledning...hi hii


sen satt jag mig vid datorn och grejade och kollade runt lite på blocket och vänta på att gubben ska vakna då, fixade lite lunch till barnen och efter lunchen så vaknade gubben och undrade varför jag inte väckt honom men jag tyckte att han fick vakna själv i stället, så han gjorde i ordning sig och sen så packade vi in oss i bilen och drog mot Knivsta där min son Sebbe bor och ska lämna klappar och drickat till honom.


För han kom inte hem i jul så därför blir det att han får sina klappar i efterhand.

så jag skrev ett sms och talade om att vi var på väg och när vi närmade oss hans hem så han kunde komma ut, och det var så härligt och skönt att få träffa honom för det var såå länge sen vi sågs.


men han var trött hade lagt sig en stund innan vi kom, men det gjorde ingenting han blev glad i alla fall och små bröderna var lite blyga men glada också att få träffa sin storebror som dom inte ser så ofta och pratar lite om i bland.


Och Sebbe hade en dator som han inte använder som gubben hade frågat för ett tag sen om han kunde fixa till den till barnen så dom får en dator att sitta vid i bland.


och den var klar så han skulle hämta den och vi körde upp bilen och han frågade om vi ville komma och kolla hans rum och se hur han hade det och så, och det gjorde vi och sen sist hade han mublerat om, men var inte riktigt nöjd för det var väl lite mycke möbler....


men han var jätte tacksam över att vi köpt till honom från bolaget som han kunde ha till nyår annars hade han inte haft något.


Sen fick små bröderna se vad han spelar för något på sin dator som han hade kopplat till en stor tv skärm, och Sebbe sitter ju och lanar med andra men han visade hur man gör och vilken gubbe han gjort och allt och det va rväldigt spännande tyckte dom, men sa inte mycket alls..


sen åkte vi hemåt och det var en riktigt skön dag och väldigt mysig också.


sen på kvällen fick jag ett sms från Sebbe och tackade så jätte mycket för paketen och var jätte nöjd över alla grejor han fått, var såå tacksam över det fast han hade sagt att han inte behövde något i jul klapp..


så kul och glad man blir över något sådant sms...  


Ja en lugng och skön kväll blev det och spelade lite wii med barnen gjorde jag och gubben la sig och sov en stund för att orka jobba på natten...


ha det så gött och sköt om er.../ kram mia  

Av miasolrosenmaria - 29 december 2012 17:30

Ja då¨vaknade man och barnen dom var vakna och gubben hade kommit hem och låg och sov, jag tog det ganska lugnt på morgonen och gick in i duschen och bara stod där inne och njöt och bara känna värmen, synd bara att man inte har badkar att krypa ner i och bara få ligga där med skön olja i, men tyvärr så finns det inte här så får nöja sig med duschen..

sen klädde jag på mig och min älsta son hade smsat till mig med fråga om vi kunde köpa lite från bolaget till honom för han hade inga pengar nu, och frågade om vi skulle komma ut till honom i dag.

och skrev även att bolaget stängde kl, 13,00.

men det var svårt att svara på eftersom gubben sov och behövde det så jag vet ju inte när han skulle vakna.

men skrev till Sebbe och talade om läget och at jag hör av mig när pappa vaknar och har pratat med honom och så, och det var inga problem för honom, tackade i alla fall...  


när   började närma sig 12,00 så var jag tvungen att väcka gubben och behövde prata med honom och berätta vad Sebbe hade frågat om, men svårt när han inte vaknade på en gång var riktigt svårväckt.


men sen när han väl vaknade så var det lite stressigt för han ville hinna duscha och fika lite och sen vakan till och sånt, så jag måste gå ut på nätet och kolla när verkligen bolaget stänger , för det är ju ingen speciell lördag, men det stod ingenting där så jag ringde och kollade i stället och då visade det sig att dom stängde som en vanlig lördag och även hade öppet på måndag som vanlig lördag.


så vi behövde inte stressa men gubben fick ringa till Sebbe och prata och höra vad det var han ville mest om det var bolaget eller pengar och sen att vi inte hinner till honom i dag utan får komma i  morgon om det gick bra för Sebbe, efter att gubben fått sova klart först så kommer vi där efter.


Men då fick gubben fixa till sig och sen drog vi i väg till Uppsala för att handla och även hinna till bolaget och fixa till sebbe och vi hann precis komma innan det stängde kl, 15,00.


sen till citty gross och handla lite mat och lägga i frysen och lite till nyår också då..


sen hemåt och bara packa in allt och barnen kolla på tvn och mös.


ja den här dagen den gick fasligt fort må jag säga..


ha det så gött och sköt om er och ha en fortsatt trevlig kväll..


  

Av miasolrosenmaria - 28 december 2012 14:15

Då vaknade barnen och dom satt och kollade på tv en stund sen blev det upp och in i duschen för att göra mig i ordning och sen äta lite och väcka gubben då som sover efter nattens jobb.

sen fixa till här hemma innan man ska i väg och då till Uppsala för att jag ska till mödra kl, 13,00 och då blir det en annan som jag ska träffa för hon som jag har annars är ledig, men skönt ändå att komma i väg och kolla att allt är bra.

då var man framme och in, allt såg jätte bra ut och nu så ligger den nedåt med huvudet och det har jag känt själv också med hur den ligger och bökar till sig, men den har inte fixerat sig ännu, men jag hoppas verkligen att den kommer ligga kvar så och inte vända sig i gen...

men allt var så bra och växer efter sin kurva riktigt bra och alla mina värdn ser bra ut också.

ja det kändes skönt att gått dit även om jag inte mår så bra själv så var det bra i alla fall.

sen i väg till giganten för gubben hade bstämt sig för att köpa en ny data till mig eftersom min bara kronglar och inte går som den ska, fast jag sa i från, mne han lyssnade inte alls på det örat.

sen byta klappar men det blev att lägga till pengar i stället eftersom inte kunde byta samma vara, men mne så är det ju och det får man ta.

sen fixa ett present kort till sabina då.

ja sen blev det äta mat på xxl grillen för barnen var jätte hungriga och då blev det pizza till Hampus och Tim för det hade dom bestämt tidigare att dom skulle ha det nästa gång vi åt där, och lilla Simon hamburgare då och gubben kebabtallrik och själv tog jag pizza och sen var vi mätta och bel¨åtna och jag var väldigt trött och ville hem, men först stanna till vid maxi och handla lite då..

men sen blev det hemmåt och gubben sova en stund för att årka med nattens jobb.


men nu får ni ha det så gött...

Av miasolrosenmaria - 27 december 2012 14:15

Då var det så att vi skulle åka till Uppsala och handla så vi åt och gjorde oss i ordning och väckte gubben som hade jobbat på natten.

sen drog vi i väg och då visade det sig att kortet inte fungerade som han hade och jag själv hade inte med mig min plonbok då.

han gick upp till nordeabanken och skulle ta ut där i stället men det gick inte och det var ett jätte fel i hela landet så chefen där fixade så att han i alla fall kunde åka och tanka med ett kvitto från banken för den chefen kände han som jobbade på statoil så det var ju bra, annars hade vi inte kommit hem alls.

och sen när bilen fått i sig lite mat så var det bara att åka hem och fixa middagen i stället och hoppas att det går bättre i morgon eftersom vi ska byta klappar också..


ha det så bra nu...

Av miasolrosenmaria - 26 december 2012 14:15

i dag så sov barnen ganska länge ändå och jag gick upp och gjorde gröten som vanligt och sen började Sabina packa i hop sina grejor och Fredrik sov fortfarande och han kom upp efter ett tag och då var kl 10,30 och dom skulle åka vid 11 tiden för då skulle gubben köra in sabina till Uppsala och sen köra Fredrik till Enköping för att ta tåget hem till sig.

och här hemma tog vi det lugnt, började tvätta lite i alla fall som verkligen behövs efter denna helg för det har stått still ett tag då, men nu blir det fart på maskinen och det ska hängas, och mat gjordes också.

ja annars var det lugnt och datorn kan man inte sitta vid och göra något för den har bara kronglat som tidigare och blev då inlämnad, men samma fel i gen så är inte alls så glad just nu...

ha det så bra nu och sköt om er..


kramizzz mia

Av miasolrosenmaria - 25 december 2012 13:45

då vaknade barnen och själv så låg jag en stund i sängen och bara mös, sen gick jag upp oh då gjorde jag i ordning risgröt och bara fiosoferade och var såå trött, så jag gick omkring i min morgon rock och bara var, efter ett tag så kom vännen upp och då satt vi och åt lite och sen vara det bara slappa i soffan, jag orkade igneting bara ville vara och inte göra någonting.

och det gjorde jag inte heller, mer än att gick in i duschen och skvallpa av mig och klädde på mig, sen åkte besöket hemåt och jag ocg gubben drog till Enköping för att köpa batterier till barnen radiostyrda bilar som vi inte hade hemma.

och när vi kom hem så var det bara att ta det lugnmt och sen värmde på mat till middagen och sen satt vi och spelade lite kort och bara var.

tills tvn skulle börja och det var så mycket bättre som började kl, 20,00 och sen ängla gård 3 som jag inte hade sett och den ville jag verkligen kolla på nu.


och efter det så blev det faktiskt sängen som bara längtade till...


så natti natti.....

Av miasolrosenmaria - 24 december 2012 21:45


  

Ja då kom barnen och funderade lite på varför paketen inte var under granen, och sa då att Tomten inte hade hunnit med för att han hade så brottom att hinna med andra ställen..

sen gjorde jag jul gröt som vi skulle äta och fixa med frukost och vi satt och åt tillsammans ja förutom Sabina och Fredrik som sov länge, och sen fixade jag paketen under granen så att dom låg där.

 

japp så här blev det när alla var där under, och sen skulle det komma fler, för min vän med familj ska komma sen och fira med oss och det ska bli lite annorlunda då...  

sen gjorde jag mig i ordning, duschen och fixa kläderna och sen fixa mig med smink och håret, och det blev ganska bra ändå, men inte lätt när man är gravid och allt.

 

här får barnen öppna en julklapp på morgonen som mina alltid fått göra i alla år sen mina stora var små så det är tradition här..

   

och sen börja värma jansson, potatis gratängen, köttbullarna i ugnen, och steka på prins korv och koka potatisen, och sen fixa duk och allt och duka fram porslinet och fixa allt med bröd och på lägg och sill och ägg och allt annat som ska vara med på bordet..

sen kom vännen och hade full packning med sig eftersom dom skulle sova kvar också till nästa dag, så det blir fullt hus här den här gången visserligen är vi många annars också om vi sammlas hela familjen, då blir vi 9 personer, så det är inget märkvärdit om det kommer några till, men i år så kom inte min älsta och firade med oss tyvärr.

ja då blir det att inta maten...

   

 

och det blev ritkigt mysig med alla oss sammlade och åt tillsammans och hade mysigt.

efter det blev det kalle anka då som inte var riktigt som det alltid varit för man tagit bort en del cener som skrivit så mycket om på FB då, och det tyckte jag var skit dåligt för man såg direkt vad dom tagit bort så det var inte alls snyggt gjort heller, måste jag säga själv..

 

 

här är mina godingar Sabina med bröderna Simon, Tim och Hampus, så fina..

 

här tog jag ett fotto med vännens barn med hennes minsta ville inte vara med, men han sitter där bak i alla fall.  

 

här är då hennes minsta som jag försökte få en bild på men det gick inte alls de....

 


 

här spelas det ishocky för fullt..

ja det blev ganska lugnt sen på kvällen och sen var det tajm att slnga barnen i säng och själv så ville jag ta sängen för att sova, var väldigt trött efter nattens bestyr och dagens full fart..

så natti natti sov gott och hoppas att dagen varit underbar och trevlig för er alla...  


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards