miasolrosenmaria

Alla inlägg under mars 2013

Av miasolrosenmaria - 31 mars 2013 15:45

då var det upp tidigt och snabt in i duschen och fixa till mig sen fixa fram frukost och se till att barnen klär på sig lite rena och finare kläder och att dom äter ordentligt, sen var det ju Elias som ska göras i ordning och klä på och ge mat också så han är mätt när man sätter sig i bilen.


så far vi då med 2 bilar vi i ena och kitty och hennes familj i ena, en lång resa blir det i alla fall.

men skit bra väder hade vi och det var ju så härligt med solen skinande och ganska så varmt också är det ju, mycket att se under resan var det också och gu va med snö det var när vi närmade oss skutskär mycket mer än vad vi har hemma då.


här sitter vi hela gänget på ett ställe som heter skutan..


                     


fan vilken härlig underbar dag och så trevligt det och underbart det var att få träffa gubbens syster som kommer uppifrån Umeå och para få umgås och äta gott tillsammans.


sen bar det upp hemmåt på resan.


Här åker vi förbi marma som ligger en bit från skutskär där man ställer båtar och man kan bada på sommrarna och även golfbana finns där..




 

här åker vi förbi ica maxi stenhagen i Uppsala på vägen hemmåt..


ja väl hemma så började barnen att prata om inte kitty, uffe och liam kunde stanna kvar en natt till för dom ville så gjärna att liam stannade kvar och få vara med honom.

så det blev så att dom stannade och det var jätte kul att dom kunde göra det, och då blev det spel med wii som dom tycker är jätte kul då så klart och det varvades mellan dom och liam hade med sig 2 spel som mina tyckte var jätte kul att spela speciellt shreck hade dom och det kördes för fullt här hemma och Tim ville så gärna låna det för det var ju så kul.


så blev det nattning för kl var så mycket över 22,00 så då nattade vi in dom och själv satte jag mig i soffan och gav Elias mat och var sååå trött som sagt har vart vaken hela långa dagen och sen blir det sent på kvällen.


men nu får ni ha en riktigt god natt sömn... kramizzz / mia

Av miasolrosenmaria - 30 mars 2013 11:30

 

Tim och jag fixade påskriset i dag och det blev jätte fint och nöjd blev han också.

sen bara invänta gubbens kusin Kitty med familj som ska stanna kvar här över natten och barnen verkligen väntar på att dom ska komma så dom kan leka me dLiam som dom tycker jätte mycket om, dom verkligen längtar efter dom.

så kul att höra detta tycker jag.


började skala potatis och tim hjälpte mig med att riva dom i en maskin så att det gick fortare och sen smörjde jag en form för att lägga dom och lök i den och även ansjovis skulle i där, och sen var det mata Elias och efter det så måste jag fixa alla påsk ägg som skulle göras och som vi skulle ge bort och slå in presenterna som också skuulle ges bort innan kitty och dom kom.


kände mig vääldigt stressad faktiskt.

sen när dom kom så var det sätta på potatis och steka korv och köttbullar men det gjorde vi i ugnen och vi skulle ha sill och lite ägg till maten.


sen var det äta och efter det så spelade barnen tv spel och hade jätte kul och sen fick dom påsk äggen oh Liam fick sin present och blev jätte glad.


ja en väldigt härlig eftermiddag / kväll och sen var det natta in barnen för vi ska ju upp tidigt i morgon och i väg för att träffa gubbens syster katarina..

sov så gott nu och t adet lugnt../ kram mia

Av miasolrosenmaria - 29 mars 2013 11:15

god morgon på er alla här så har jag hållt på med tvätt i natt, kl, 02 så slängde jag i en maskin tvätt i torktummlaren och även en tvätt i maskinen så jag höll i gång när jag ändå var vaken med elias så kunde jag ju fixa detta medans så jag blir av med tvätt som legat nu ett tag och då komme rjag ju i kapp också.


och nu kl 06 så fixade jag ånnu en gång med tvätt medans Elias sover men jag fick inte sova för barnen för dom var ju inte tysta så jag kunde få sova något när äntligen Elias sover, men å fastnade jag vid datorn i stället.


 

en morgon bild och vi har - 10 här på morgonen .


då har man gjort sig i ordning för att åka in och handla lite då.



ååååå så glad lilla sharmtrollet är     

 


är på väg och ska handla lite och det blev till Uppsala eftersom det inte fanns några påsk ägg någonstan i Enköping så då blev det en resa åt andra hållet i dag och sen fixa godis och någon leksak att ha i då, så först blev Ö o B , där blev det lite parfyrmer och godis och sen lite till toaletten, och påskägg så klart.

sen till maxi och fixa resten som ska till jansons och sill och lekask och blöjor ,mm.


sen blev det hemresa så klart.


då har man fixat med middag och grejat och hänt tvätt och grejat och nu blir det lets dance och bara mys i soffan med barnen ...

fast jag sprang och gjorde annat i mellan också så mycket såg jag inte av det i alla fall.


har bäddat nytt i sängen och nattat barnen och själv ska jag bädda ner mig medans Elias sover så natti natti och sov så gött... kramizzzz



Av miasolrosenmaria - 28 mars 2013 11:00

ja då kom en rörmockare hit i dag för att fixa ett rör i röret som är förstört och gubben måste hjälpa till för man måste vara två för att kunna göra detta.

och gubben åkte och hämtade vatten för att jag skulle kunn diska och skölja allt, så det blev att kokavatten och sen diska för hand så man blev av med all disk eftersom det börjar lukta till slut när det får så och nu har det stått i 4 dar och jag blev så leds på det så jag ställde mig och fixade deta vilket jobb det var men behövdes eftersom al disk var nerskitad.

men skönt när det var gjort och såg någorlunda ut i köket nu i alla fall, men inget vatten ännu men det ska väl bli till kvällen förhoppningsvis.

medan gubben hjälper röris.


 

här sitter Hampus och Simon på bakluckan på bilen och kollar på när dom håller på i brunnen med rör och grejor.


Sebbe skulle skulle komma egentligen men han kände inte alls för det när vi inte hade något vatten så han kommer en annan dag i stället, men han velade lite i början och tänkte komma i dag men sen blev han så leds för han orkade inte med problem för han hade nog själv så det blir i helgen i stället.


och sen kom det vatten också och gu va skönt att kunna göra saker i gen, sååå djävla glad man kan bli över såå lite lixom.

så nu blir det diska av och tvätta och allt som man kan göra . jiiippppiiiiiii


Vi åkte till Enköping för att handla men det blev ju lite sent som sagt så det blev inte så mycket utan bara det viktigaste till i morgon, och sen presenter till kusinerna som vi ska träffa på söndag oh när handlingen var klar så blev det macdonalds innan vi åkte hemåt så middagen slapp jag göra och skönt var ju det i den här röran som vi hade.

sen bara lugnt i soffan och blänga på tvn och bara slappa fast jag har ju då Elias som ska äta och försöka sova också, men inte så lätt , hi hiii


ha det så gött nu... kramizzzz





Av miasolrosenmaria - 27 mars 2013 11:00

Jaha då har vi fortfarande inget vatten och jag är såå leds för det går inte att diska eller tvätta och inte ens gå på toaletten normalt och i dag så ska jag till läkare med Elias kl, 13,30 och inte kan duscsha nej det går bara inte, så jag ringde min bästa och frågade om vi kunde få låna duschen för jag åker ingen stans om jag inte fick duscha så är det bara.

så vi drog dit när gubben kom hem och det var så härligt att bara få träffa majte och även duscha kunde ju stått där hela dagen för gu va det va skönt , kunde ju to att man inte duschat på flera dar ju.

sen brottom in till Uppsala till BVC med Elias som skulle till läkaren och vi kom dir 13,15 och sitter där och väntar och kl blev 13,45 och då bad jag Tim om kortet så att det var framme redan och kollade då på lappen som var där i och då skulle jag inte alls till läkaren i dag utan det var till distrik sköterkan kl, 09,30 och det hade ju redan varit och läkaren är 17 april så det var ju bara packa i hop grejerna och klä på Elias och gå till bilen i gen och var så förbannad så det är inte klokt.

så leds var jag på allt för inget fungerar när man bara har problem runt sig hela tiden.

så vi åkte och käkade på macis och sen handlade och hemåt , men jag ville inte alls hem till skiten var såå leds och mådde skit dåligt, men hade ju inget val tyvärr.

det blev att ta det lugnt när vi kom hem och kollade på tvn och sen natta barnen och själv satt jag med Elias och kollade på tvn tills jag kunde lägga mig när Elias hade somnat.


natti natti

Av miasolrosenmaria - 26 mars 2013 16:15

Ja fortfarande inget vatten och är så förbannad så jag vet inte vad, och känner mig äcklig och allt för man inte kan duscha som man vill och disken den växer för man inte kan diska.


ja allt är skit och tvätta kan jag inte som måste göras det också, men förhoppnings vis ska det komma vatten i dag förhoppnings vis men man kan ju inte vara så specellt säker om man säger så.


gubben hemma och sover för att åka i väg sen vid lunch och det har inte hänt något där i alla fall under tiden han var hemma.


och barnen fick äta ava det som fanns och det var frukt och smörgås och fil.


sen drog gubben och barnen var ute och lekte hela dagen och sen fick dom spela tv spel och greja och det blev tjafs och allt som vanligt,mm.


kl är 15,34 och inget har hänt med vattnet, jag ringde gubben och pratade och han ringde sen och talade om att dom kommer snart och fixar vattnet och han som ska göra det har prcis åkt från eskilstuna så det tar väl en stund att komma hit.


och han håller på att fixa bil och kommer väl hem sent som sagt, men det är med en ny bil i alla fall och det är ju huvud saken.


ha det så gött nu...


 

Av miasolrosenmaria - 25 mars 2013 16:00

Jaha då är vi där i gen att inte ha något vatten och det är ett helvete kan jag lova och det händer inget när man ringer hyres värden, är såå leds och förbannad och så IRRITERAD kan jag lova.

vet inte va fan jag ska ta vägen i bland alltså, vill bara sticka och försvinna från all som har med detta och göra för jag orkar inte med detta, eftersom det är inte första gången heller.


men sen äntligen så fick gubbn tag på dom och han kom på en gång och fixade men fan va lite vatten det kom, och pratade om att pumpen hade gått, så vi hade väl ja väldigt lie vatten ett tag och det gick inte att diska eller tväta för så lite vatten kom det in i kranarna.


sen på kvällningen så hade vi inget vatten i gen så det var ju bara så djävla meningslöst med allt, och sen har vi fan ingen djävla bil heller för gubben blev stoppad i morse och den bil som han köpt besiktad och på stäld var inte något av det, utan det var ju KÖR FÖRBUD så långt näsan räckte.


så där stod han med långnäsa som sagt och var tvungen att börja jaga folk och specellt den som han köpte bilen av så klart.


ja fixade fram en av bilarna som stod på gården och körde in till besiktiningen och sen betalade in skatten och fixade försäkringen på den så vi har en laglig bil just nu då, men sen ska hämta en bil i Nora som hans kusin hjälpt till att fixa så vi har en bil att åka med.


ja va fan ska man säga egentligen.



Av miasolrosenmaria - 24 mars 2013 16:00

I dag är lillen så pigg och glad och bara mys.


    

Väldigt intreserad och lyssnar när man pratar med honom och funderar verkligen på något.


han är så gosig och härlig kan inte låta bli att bara sitta med honom hela tiden och bara mys och gosa..  



 





Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards