miasolrosenmaria

Alla inlägg under april 2013

Av miasolrosenmaria - 30 april 2013 12:00

vaknade som vanligt på morgonen och matade Elias och sen sova en stund medans han sov och sen satte mig i soffan med honom eftr sovtiden, och då skulle ge honom mat och då passade han på att kissa i genom allting så det var ju bara att byta på honom och sen ropa på hampus som älskar att sitta och passa elias och det ville han nu och då fick elias ligga på golvet på filt och samtidigt kunde hampus även kolla lite på boli bompa och även ha koll på elias.


och sen gick tim och han ut i gen som dom har vart hela morgonen och haft skönt där ute, och då frågade jag simon som var inne och inte fick gå ut eftersom han vart sjuk, om han ville splea in grattis till sabina som jag kunde skicka på sms till henne, men det gick inte och sen fick jag göra om allt för han hördes inte men då ville han inte göra det.


så jag ropade in hampus och tim och frågade om dom ville spela in til henne och försökte skicka det men gick inte, så jag skickade ut på face book i stället så hon kunde se det.


sen ville även simon göra det i gen också.



här är Hampus och Tim som grattar sin syster.



och här är lilla simon som grattar henne också men ser inte så där jätte glad , men han mår ju inte så bra heller.


sen fick jag ringa gubben som inte had kommit hem ännu och fråga när han kommer för att vi måste u i väg och handla till henne och åka med det till henne eftersom hon inte ville komma hem när simon är sjuk och spytt för honvill ju inte bli sjuk eftersom hon inte kan vara borta längre från skolan.


sen blev det hemmåt och fixa middag och kolla på tv och då höll simon på med något hemligt som jag inte fick se och ingen annan heller.


och det var ett jätte fint kort som han gjorde till mig.


 

så här fint kort gjorde han till mig fast jag fyller inte år, men såå fint det var..


ha det så gött
  
 

Av miasolrosenmaria - 29 april 2013 09:45

fy fan va jobbigt det är riktig storm ute men ändå + 14 grader varmt står mätaren på, men det är inte så man vill gå ut kan jag lova, men Tim och Hampus är ute hela tiden och vart det hela morgonen fast det inte är skönt ute alls det är kalla vindar som bara den, dom kom in en stund för att passa Elias medan jag duschade sen gick dom ut i gen och var ute hela tiden, det är ju bra att dom vill vara ute i alla fall.


dom vill ha lite luft och det är ju positivt och sen tycker dom nog att de tär skönt att kunna vara ute när det har totkat upp på gården med all gegga och kladdi som är när det regnar så mycket som det gjort här ett tag nu, så det är ju bra på ett vis att det blåser för det torkar upp ordentligt i alla fall även om det int eär så skönt som sagt.


och jag har skit ont i min kropp efter att jag halkade i går så det är verktabletter som gäller nu ett tag då och om det inte blir bra så fr jag väl gå tillläkare, men drar mig för det tyvärr inge som jag gör så där bara ändå inte.


nej nu får ni ha en bra dag..

Av miasolrosenmaria - 28 april 2013 09:30

ja då var man uppe som vanligt och gav Elias mat och sen sov han i gen och då la jag mig själv för att få sova lite men det blev inte mycket sömn för dom andra var inte tysta, det smäldes  dörren och sprang in och ut och allt va ddet var.

så det var att gå upp i gen och sen vaknade elias i gen i alla fall, han sov inte länge alls, men men.


sen tog jag the och smörgås och det fanns ingen hund mat heller och kl var mycket så gubben skulle åka till Enköping en snabbis och handla och då kollade vi om det ändå behövdes mer.


sen drog han då och Hampus var i köket och gjorde något medan dom andra 2 satt i soffan och jag satt här vid datorn en stund medans jag kunde göra det, och då skriker hampus att casper kissar i hallen och ingen går dit, så jag skyndar mig dit för att stoppa honom men då halkar jag omkul och slår mig riktigt ordentligt för jag hamnade på ryggen så allt kändes som att det bara hade åkt upp inom mig, och jag kunde inte andas och knappt resa mig, kunde inte gå rakt och andas var jätte jobbigt och Elias var vaken och jag kunde inte lyfta honom det gick bara inte.


hade så ont och viste inte vad jag skule göra tim ringde gubben och han fick komma hem på en gång och då tog han Elias för han hade kissat i genom och fick byta på honom sen klä på honom och jag satt i soffan en stund och kunde inte resa mig själv.


sen gav jag elias mat och gubben fixade med resen och då fick vi packa in oss i bilen för han ville inte att jag skulle vara själv utan jag skulle vara med honom så det var att åka med och handla då, men jag satt i bilen hea tiden ville inte gå någonstans utan hade ju velat vara hemma och det hade vart bättre för simon hade ju spytt hela morgonen och var jätte ålig och bara låg, men var ju tvungen att åka med i bilen eftersom jag inte va rhemma och han kunde inte vara hemma själv.


ja det var ju en dag det här med ramla inomhus också helt otroligt måste jag ju säga, så djävla komisk har alldrig i mitt liv gjort det heller lixom.


ja jajaa det ska ju vara den första någon gång då... hahahaaa


ha det så bra nu..

Av miasolrosenmaria - 27 april 2013 15:30

då var man uppe tidigt och sen duschade och klädde på mig och bara tog det lugnt och sen var jag upp och kollade barnens rum för dom skulle städa och sen fixa sängarna med nya sängkläder och dom fixade jätte bra och hjälpte varann att städa upp på golven och även bädda sängarna sina, var helt otroligt duktiga och hjälp samma och det hör ju inte till vanligheten att dom är det mot varann..


och när jag tittade ut genom fönstret så såg jag blå sippor som lyste blå på tomten..


Foto  Foto


och då säger tim att han hade sett vita vitsippor på framsidan och han gick ut och tog kort på dom fina blommorna, men det var inte vitsippor utan snödroppar.


sen så fick jag se Hampus fina saker som han hade gjort i träslöjden och fick hem i torsdags.


Foto   

den här fina bilen har han gjort själv i skolan på trä slöjden.


och den här hus hålls rullen gjorde han också.


sen fick dom spela lite wii för dom hade ju varit såå duktiga och snälla och gjort det dom skulle..


ha en skön dag..


Av miasolrosenmaria - 26 april 2013 10:30

morn morn uppe med Elias och barnen uppe tidigt i dag och dom hade gjort sig klara och ska fixa frukost sen plocka i ordning väskorna och jag gick och la mig med Elias som hade somnat i gen.

och det var såå skönt att sova ut på morgonen.

när vi vaknade så gav jag honom mat och sen blev det en dusch som alltid är så skönt efter värmen som är på natten, för det är väldigt varm i bland.


sen tog jag det allmänt lugnt och satt och kollade på tv hem till gården och sen tvätta som vanligt, och sen kom gubben och hampus hem och då var det betala räkningar och ringa några samtal då.


sen var det in i bilen till uppsla för att hämta Tim som hade följt med en kompis hem efter skolan och det hade verkligen regnat där inne var så blött överallt och vi såg den fina regnbågen också.


Bild: Såg regnbågen här i Uppsala när vi hämta Tim hos en kompis.


sen åkte vi till media market för gubben hade låvat skaylanders eftersom dom hade skött sig så bra och sen belv det barnens hus och kolla runt lite.

sen blev det mixi hamburgare innan hemfärd för klockan var såå mycket.


sen hemåt och då var det fortfarande fint väder.


Foto  Foto


när vi kommer hem så är det bara fixa av oss kläder sen sätta mig i soffan oh slappa och kolla på lets dance som börjar då.


och bara mysa.


ha det gött..

Av miasolrosenmaria - 25 april 2013 12:30

upp tidigt med elias och ge honom mat och sen barnen var klara med allt som dom gör på morgonen, ringde gubben och då bestämdes det att jag skulle med på morgonen för att jag ska till läkaren kl, 11,00.

men in i duschen och göra mig i ordning och sen fixa med elias så han får på sig kläder och allt, sen fixa sköt väskan så det finns ombyte och blöjor med.

sen ska vagen med också för det är ju sånt fint väder ute.

sen kom gubben hem och han fixade vagen och allt som skulle med, sen var det packa in oss i bilen för att komma i väg med barnen till skolan och lämna dom.

och när vi var i uppsla och lämnat dom 2 sista till skolan så drog vi till citty gross och fikade och sen blev det leta efter sället som jag skulle till och det låg uppe vid akademska men viste inte vart.

och det hittade vi till slut och sen så parkerade vi vid svan dammen för jag behövde byta blöja på elias och sen började klockan bli mycket så det var ta ut vagen och gå dit och anmäla mig och sen sitta i väntrummet och vänta, och klockan tickade på till 11,15 och då först kom han och elias hade somnat i vagen så det var jätte skönt när jag skulle sitta och prata.

sen var jag klar då åkte vi ner till e våningen och där satte jag mig och ammade elias för han vaknade och var jätte hungrig och sen när jag höll på att lägga honom i vagen och klä på honom så kom det en dam bakom mig och började prata.


 efteråt så satte jag mig och ammade Elias och när jag höll på att lägga honom i vagnen och fixa så kom det en dam och började prata om ammning. Att hon lyssnade på nått program där folk ringde till hovet eller vad det var och frågade just om amning och att... man inte kan amma på novell middagen typ och jag bara frågade varför inte det och bad sen om utsäkt för det kom bara ur mig, men hon förstod min fråga, hon hade alldrig ammat sina barn men tyckte det var konstigt att ens fråga om detta när det är så mycket fattig dom i Sverige.
Och jag sa att jag har ammat hela tiden och har 7 barn då blev hon så paff och funderade på hur liten jag var och tyckte jag såg ut som en liten älva, och jag sa att det finns så mycket man kan göra för att dölja när man sitter och ammar jag har en filt och man kan dälja hela om man nu vill det fast det är så djävla natuligt som helst att amma. Och när jag skulle gå så titta hon försiktig på Elias och tyckte han var så fin och sen fick jag vardens kram och hon önskade lycka till en jätte trevlig dam och hon älskade verkligen barn. ♥ ♥


sen åkte vi till ike och handlade spjälsängs skydd till elias säng och hyllor till barnen, sen satte vi oss och åt lunch där och sen blev det åka till skolan och hämta barnen och hoppas att dom var klara med träningen på vår chown som dom ska ha i maj.


sen åkte vi hemåt och hämtade upp simon och sen hem och det var jätte skönt att vara hemma.


ha det så gött..

Av miasolrosenmaria - 24 april 2013 21:00

uppe tidigt och sen kom barnen upp och dom var redan på klädda och sen fixade dom med frukost och allt annat som dom ska ha med sig och allt.

själv så gick jag och la mig när Elias sov och vi sov till klockan 10, tiden och det var så skönt att få den sömnen och gubben hade kört barnen till skolan och jag var inte vaken när han kom och hämtade dom.


så jag satt med Elias och sen fick han ligga i sin säng en stund medans jag själv slängde mig i duschen och fixade mig snabt och klädde på mig för att ta lill plutten och satt en stund med honom och sen fick han sitta i baby sittern och då fixade jag the och smörgås och åt det medans jag kollade på hem till gården och vänta på att dom ska komma för att sen åka in till Uppsala och gå på skolan där Hampus och Tim går för dom har öppet hus och ska visa massa grejor som dom gjort och då även tipps runda brukar det vara där och fika som man kan köpa.

så det blev en kväll och Sabian och David var där också och det var mycket prat om lilla Elias och alla tyckte han va såå söt och gullig.


Det bleb prat med Tims kompis föräldrar som vi inte fått tag på på telefonen för tim vill så gärna följa med honom hem och leka och spela tv spel och så.


så det var ju tur att vi träffade dom där då och det bestämdes att dom kunde vara på fredag så kul och tim blev jätte glad över det.


ja sen blev klockan jätte mycke toch dom började plocka i hop och då åkte v hemåt och när vi kom hem så fick barnen korv med bröd och sen blev det natta in då..


sitter i billen på väg hem..

         


puss puss

Av miasolrosenmaria - 24 april 2013 10:30


Hampus ligger med lila Elias och myser i min äng   


     

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards