miasolrosenmaria

Alla inlägg under augusti 2013

Av miasolrosenmaria - 31 augusti 2013 14:15


klippte tim med maskin och han var sååå nöjd efteråt och kändes såå skönt tyckte han..  





och simon ville också klippa sig med maskin och var såå supernöjd efteråt och tckte det var jätte skönt att det blev så kort och svansen försvann där bak också, och han var såå glad och sken som en sol då när han sa det.. hi hiii  



tyvärr så ville inte hampus klippa sig så det blev inget med det, han är väldigt svår när det gäler vissa saker som han gjort förr, men inte gör i dag, men han ville inte klippa sig fast jag sa att vi använder inte maskinen utan bara

sax, men NEJ det spelade ingen roll så det fick vara..




Simon är så nöjd och kan inte låta bli att känna på håret hela tiden, vart han än sitter så känner han där med händerna, hi hii sååå gullig..  


var fint på förmiddagen när jag höll på här inne och städa och grejade, sen kom det regn som bara vräkte ner när barnen skulle gå ut och cykla, så dom kom in lika fort, hi hii

 

ja det var den dagen..

Av miasolrosenmaria - 30 augusti 2013 11:30

Lämnade simon till skolan kl 09,00 och sen tog en kort promenad hemåt, och då kolla i genom kläder till elias som grannen kom förbi med i går, och sen lite choklad och smörgås och nu sitter med Elias som är såå trött..


Har givit bytt och givit Elias mat och myser en liten stund och kollar på lingo, snart gå till skolan där det är invigning av nya idrotts hallen med kunga paret, ha en skön dag..


Jaha då var invigningen klar men inte var det kunga paret som kom inte, som dom skrivit om utan det var ju förskolan som var utklädda till kungar och prinsessor och klippte bandet, hi hiii
Men trevligt var det och tippsrunda hade 5 orna fixat och det bjöds på korv med bröd, festis och bullar med kaffe och tal från rektorn och dom som vart med på och gjort hallen..







Elias och jag i soffan



Myser med barnen i soffan och kollar på fångarna på fortet


Nu sover barnen och själv ska jag krypa ner i sängen och få sova, är såå trött så jag satt och nucka till flera gånger ubder programmet, så natti natti

Av miasolrosenmaria - 29 augusti 2013 11:30

Elias sover och jag kollar på hem till gården och bara tar det lugnt och vilar pga, att jag sover så fruktansvärt dåligt på nätterna nu mer, tänker och funderar på allt som händer omkring mig och då när jag ska sova typ, skit jobbigt..men men.








mys

Av miasolrosenmaria - 28 augusti 2013 11:30

Jaha god sen morgon, har ju vart vaken sen 06,30 och fixat, dom andra åkt till skolan och själv duschat och gått med Simon till skolan och sen hem och plockat disken och sen fixa the och smörgås och nu myser med Elias som är trött..


I går pröva jag flaska till Elias ååå va han blev arg och förbannad inte alls vad han ville, sen passade ingen ting, så nu blir det pöva varje kväll, spännande, hi hiii


Nu sover Elias och ska själv passa på att vila medan jag kan, känner mig trött


Då har Elias och jag sovit en stund i soffan och myst såå skönt det var kan jag säga.


Hämtat simon och fixat tvätt och lagt i en ny, simon har kompis här och jag och Elias sitter ute på framsidan och väntar på dom andra ska komma snart..


Barnen sover och själv har jag lagt mig och ska förska få lite sömn, känns behövligt kan jag säga.. kramizzzz

Av miasolrosenmaria - 27 augusti 2013 11:15

 




 

Av miasolrosenmaria - 26 augusti 2013 11:15

Har lämnat simon och hem och ätit lite frukost och nu mys i soffan med Elias, hampus och tim hemma i dag, hampus hosta hela natten och snorig.


det blev en lugn dag bara ta det lugnt och mysa med film.


 

mys

Av miasolrosenmaria - 25 augusti 2013 11:15

Har suttit ute på verandan på morgonen och åt jordgubbar med grädde till frukost, sen tvätta barnen städade över våningen


Sen gubben skurit massa äpplen och fryst in och sen plockade barnen och jag äpplen från trädet och fick i hop 2 srora kassar, och äppel dricka satte jag en hink i går och det blev 2 mindre i dag. Plockat tvätt och ska hänga men nu sitter jag med elis så det får jag fortsätta med sen...


 

Av miasolrosenmaria - 24 augusti 2013 11:00

godmorgon!!


i dag så fyller våran älskade Tim 9 år.  


Här är solen framme så det blir nog en härlig dag...




Tim och Elias myser i min säng.  



gjorde tårtan på förmiddagen..


Handlade och sen tvätta och städning av alla rummen och badrummet, sen blev det hänga tvätt och barnen åt lunch





Firade tim och han var så glad och bara gick och väntade...














tim byger lego


lite arg på filten då..



Simon passade Elias ute på baksidan medan jag hängde tvätt och gubben stekte korv




Nu är barnen ute i gen ich är med en kompis och grejar själv sitter jag med elias i soffan, hungrig och trött är han så nu blir det ta det lugnt och bara mysa och vänta till kl 20,00 då sommar krysset


Sitte och kollar på sommar krysset nu och bara myser såå skönt


sen natti natti


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Skapa flashcards