miasolrosenmaria

Alla inlägg under maj 2014

Av miasolrosenmaria - 31 maj 2014 22:30

Morn Morn japp då vakna man tidigt med Elias och jag väckte faktiskt gubben och han fick gå upp och vara med pluttis.
Och jag la mig i gen för att sova , behövde verkligen det.
Och när jag vaknade så blev det slänga i en maskin tvätt och själv duscha jag och klädde på mig och tog The och smörgås.
sen sövde Elias för han var trött efter att varit vaken ett bra tag.
själv tog jag det lugnt och satt lite vid datorn och grejade och körde lite på få och så .
sen kom en kompis till Tim och var här hela dagen, dom spelade en stund och sen blev det lunch och efteråt så gick dom ut och grejade.
Simon var hos en kompis och lekte och hem och käkade och sen i väg i gen .

Elias busade och jag kollade på tv och mös och gjorde inte så mycket mer, sen vid 16 tiden så kom kompisens mamma och hämtade honom och efter deg så började jag med middagen och det blev ris med kyckling gryta och sen fixade jag disken och barnen kom och åt och Simon ringde jag efter och sen drog han i gen.

jag satt och kollade på foton som jag hade i en låda men Elias var inte alls pigg på det så det var bara lägga ned det .

Då tog jag fram sen klädde och gick upp och bäddade hampa säng och sen tog jag disken och plockade ur och i sen fixa Elias som skulle nattas för han var så trött.

sen blev det tv och soffhäng med barnen och kolla på gladiatorerna.
Med godis och dricka .

Sen blev det natta in för kvällen
sov så gott nu alla där ute.

Av miasolrosenmaria - 30 maj 2014 18:22

Regnar

Foto: Regnar


Kollar på hem till gården och Elias busar


Elias håller på med sina böcker.

Foto: Elias håller på med sina böcker.


Elias har kul i alla fall , han ger pappa alla sina saker så nu har han verkligen fått en riktig hög i sitt knä

Foto: Elias har kul i alla fall , han ger pappa alla sina saker så nu har han verkligen fått en riktig hög i sitt knä



Det blir regn hela dagen då , sååå tråkigt

Foto: Det blir regn hela dagen då , sååå tråkigt


Jag förstår inte en sak !.
När jag inte skriver eller sätter in bilder , då skriver folk och undrar vart man tagit vägen och hur man mår ??

Men när jag är här på sidan och skriver och lägger utbildar så skrivs det ingenting, inte undra på att man bara lägger ner och skiter i sidan . Så var det med det


Ååå så djäkla kul , har fått knopp på min ena doft ranka , fanns så najs

Foto: Ååå så djäkla kul , har fått knopp på min ena doft ranka , fanns så najs. ����


Och på den stora porslins blomman två knoppar , ena blommar nu .

Foto: Och på den stora porslins blomman två knoppar , ena blommar nu .


Och på den lilla porslins blomman får jag en knopp , och det är ett skott från den större , såå kul

Foto: Och på den lilla porslins blomman får jag en knopp , och det är ett skott från den större , såå kul ������


Elias nyvaken    

Foto: Elias nyvaken������



lek

Av miasolrosenmaria - 29 maj 2014 17:30

Elias har kul med son bror Simon ,


 


Foto



Av miasolrosenmaria - 28 maj 2014 17:30

Är på väg till uppsala och ska ta blodprov och det är det värsta jag vet , hatar verkligen att ta sånt ,
skakar hela jag , men måste ta det så det är bara och bita i hop .



Foto


sååå vacker vill ha

Foto: I love you.....<3


älskar verkligen rosor och den här buketten vill jag självklart ha, men får köpa mig den själv om jag någonsin ska få en.. hi hiii

Foto: For someone special..<3


Alltså räcker det inte att den förbannade hockeyn har tagit plats i tv 4 , utan nu så ska den djävla fotbollen ta över också , nu får det väl dan räcka ta bort sliten och sätt det på dom djävla sportkanalerna som finns .



den är ju såå bra

Foto




Verkligen läsvärt

Till alla barn som överlevde 50-, 60-, 70- och 80 talet
Först så överlevde vi att födas av Mammor som rökte och drack under graviditeten.
Dom tog magnecyl och alla möjliga läkemedel samt åt tonfisk direkt ur burken men blev aldrig testade för diabetes.
Efter detta trauma blev vi lagda på mage för att sova i en spjälsäng målad i en rosa eller babyblå färg med hög blyhalt.
Vi hade ingen barnsäkerh...et på medicinburkar, dörrar eller fönster och när vi cyklade hade vi ingen hjälm!! För att inte tala om vilken risk vi tog när vi liftade. Som spädbarn och barn åkte man bil utan barnstol. bilkudde, säkerhetsbälte eller airbag.
Vi drack vatten direkt ur trädgårdsslangen och INTE ur glas eller flaska.
Vi delade läsk med flera kompisar och drack direkt ur flaskan och INGEN dog av detta.
Vi åt muffins, Mammas bullar, vitt bröd, riktigt smör och för mycket socker på cornflakes och i filen. Inte blev vi överviktiga för det! För att:
VI VAR ALLTID UTE OCH LEKTE!!!
Vi kunde gå hemifrån på morgonen leka hela dan och kom hem när gatlyktorna var
tända.
Ingen kunde nå oss på hela dan OCH VI VAR OKEJ!!
I timmar kunde vi bygga lådbilar av skräp för att sedan åka ned för någon backe och då upptäcka att vi glömt bromsarna.
Efter att vi åkt in i träd och buskar ett par gånger lärde vi oss att lösa problemet.
Vi hade inga Playstation, Nintendo, X-box, ingen video eller DVD, inga 150 kanaler på TV:n, inget surroundljud, CD-spelare, inga MOBILTELEFONER, DATORER inget Internet eller MSN Vi hade VÄNNER och dom fann vi UTOMHUS!!
Vi föll från träd och tak, skar oss, bröt armar och ben, slog ut tänder!! Och inte blev någon stämd eller anmäld för det.
Vi åt maskar och kakor gjorda av sand eller jord och inte fortsatte maskarna att leva i magen!!
Vi fick luftgevär vid 10 års ålder, vi hittade på spel och lekar med hjälp av en pinne och en tennisboll, och fast man sa att det kunde hända, så var det inte så många som fick sina ögon utpetade av pinnar.
Vi cyklade eller gick till kompisar, ringde eller knackade på och ibland steg vi bara in och pratade med dem.
Fotbollslaget hade uttagningar och alla blev inte uttagna, dom som
inte blev det, fick lära sig att handskas med besvikelsen OTROLIGT ELLER HUR!!??
Tanken på att våra föräldrar skulle stå på vår sida om vi bröt mot lagen fanns inte. Dom var faktiskt lagens högra arm!!
Denna generation har faktiskt fostrat dom största risktagarna, problemlösarna och investerarna någonsin.
Dom senaste 50 åren har varit en explosion av uppfinningar och nya ideèr. Vi hade frihet, misslyckanden, framgång och ansvar och vi lärde oss att ta allt detta!!
Om du är en av dem så:
GRATTIS!!
Du kanske vill dela med dig av detta till andra som har haft turen att få växa upp som barn den tiden innan ADVOKATER och MYNDIGHETER reglerade ditt liv för 'DITT EGET BÄSTA'??



så här ser man ut efter blodprovet.

Foto: Så här ser man ut efter blodprov , humm



Av miasolrosenmaria - 27 maj 2014 17:30

 


 

Av miasolrosenmaria - 26 maj 2014 17:15

Ingen sol i dag , mulet och ser ut som regn moln

Foto: Ingen sol i dag , mulet och ser ut som regn moln


Fick ett paket på posten i dag

Foto: Fick ett paket på posten i dag ��


Där i låg det ett litet paket

Foto: Där i låg det ett litet paket ��


Och i det så låg den här underbara fina lilla ängel som är från min bästa Marita Majte
Tack snälla gulliga du       

Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.


Foto


Foto
Lovet You ��������

Av miasolrosenmaria - 25 maj 2014 17:15

sååå fint

Foto: Hugs for you <3


Till min älskade farmor som jag saknar så mycket

Foto


Sov så gott nu

Foto: Sov så gott nu

Av miasolrosenmaria - 24 maj 2014 17:15

Foto



Foto: I går varg det badning


Foto: Elias ute och kröp i går



Foto: Kollar på när dom badar


Foto


Syrener

Foto: Syrener


Mina blommor efter gången

Foto: Mina blommor efter gången


Elias gör rent poolen han , så duktig

Foto: Elias gör rent poolen han , så duktig


Ugn stekt potatis med lök , morot och paprika i och salt och vit peppar

Foto: Ugn stekt potatis med lök , morot och paprika i och salt och vit peppar i .


Och grillat kött till jätte gott

Foto: Och grillat kött till jätte gott



Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards