miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 20 juni 2014

midsommar afton

Av miasolrosenmaria - 20 juni 2014 21:30

Jaha då blev det morgon och elias vaknade vid 8 tiden och då var han med gubben en stund medan jag sov lite till.

Sen gick jag upp och tog lite te och smörgås och börjades plocka fram kläderxsom jag skulle ha på mig och kolla vad det skulle bli för väder.

Sen in i duschen och göra mig i ordning och
fixade till mig.

sen klädde på hampus och sim på sug och cyklade för att leta efter blommor som dom ska ha med sig.

Sen kom dom hem och då byta om och Simon äta lite för han hade inte gjort det.

Sen var kl nästan 11 och då skulle traktor med släp komma och hämta upp familjer och barn.

Men här var det bara Simon som åkte

Tyvärr så ville inte hampus och Tim inte åka med , dom väntade på att gå dit med oss sen i stället .

Men jag skulle fixa elias och ge honom mat och sånt först innan vi skulle gå.

Sen kom Simon tillbaks av någon anledning och frågade när vi skulle komma och vi nästan på väg då.

så äntligen så blev det promenad mot gammel gården där midsommar firandet ska vara.

Och på vägen plockade vi lite blommor som dom ska ha med sig för att få godis.


Vi kom dit och barnen dom gav blommorna men dom fick en kola var , fast desto godis så det var ju inte mycket att hurra för om man säger så.

Sen träffade jag väninnan Camilla och började prata i gen och sen gick vi och så satte vi oss vid ett bord och pratade och sen träffade hon andra som hon kände som jag fick träffa och det var jätte kul och trevligt.

Gubben gick i väg med grabbarna för att skjuta luft gevär och dom var borta länge så dom hade antagligen kul.

sen tog jag foto på maj stånge

Lite bilder på elias

Lite bättre bilder på maj stången

Här borta så sitter man och fikar och har trevligt

Och bakom där så kastar man pil och skjuter luft gevär och det finns korv och dricka där .

Camilla gick hem med sina små döttrar för att kissa och då kom sonen och letade efter henne , då följde jag med honom hem och då fick jag komma in och titta på dom fina underbara valpar som hon har och dom är snart 4 veckor .

sen gick vi tillbaka för att Tim väntade på pris utdelning på luft gevär skytte.

Som ska Var 14.30 och det var vänta en stund på det .

sen var det äntligen och Tim van första pris i sin grupp som var 9 åringar .

det var ju jätte kul och han var så glad och stolt över det och jag var stolt och glad för hur duktig han var .

Sen gick vi hemåt men först butiken och handla lite och Säg hej då till Camilla .

sen hem och då laga mat som var färsk potatis och kött och massa grönsaker och matjessill med gräddfil och röd lök i.

Och under tiden så grejade Elias med en stol då .

Sen blev det middag och barnen gick ut lite, men Simon kom in och då busade Elias med honom .

Sen tog jag bild på mig och även mig och Elias .

Sen göra i ordning Elias och då fick han lite glass innan han skulle natta in.

Sen skulle det bli mys med ljus och film i kväll.

Och vi kollade på frost för gubben hade inte sett den , men vadå den är ju så bra.

Sen var det natti natti och själv kasta mig i säng för är såå trött

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards