miasolrosenmaria

Alla inlägg under juli 2014

Av miasolrosenmaria - 31 juli 2014 15:00

Ååååå va skönt att få vakna till solen, den ger ju så mycket glädje och sånt härligt leende på läpparna och man blir ju bara såå
glad över den.

så upp med tuppen och duschen, sen The och smörgås och mysa med Elias som bara
vill vara hos mig hela tiden och då sövde jag honom och han somnade så gott och skönt.

själv gick jag och fixade med poolen och rensade alltså som var där i som löv och skit som blåser i det.

gubben drog i väg till uppsala och hämta en säng till Tim och vagn till Elias och kom hem med det så då blev det montera sängen och Tim var jätte glad.

Och så här såg vagnen ut.


Sen kom Tims Kompis David och var här och grejade , dom badade och spelade dator och allt .

Sen skulle David ringa och kolla om han kunde vara längre men han fick jätte gärna sova kvar det var inga problem heller.

Så han blev kvar och dom blev jätte glada.

sen elias vakna och han var då ute och grejade han också .

Tim och kompisen badar

Tim själv

Sen gick till butiken och handla lite och då fick dom en glass och sen hem och då fixa middag och greja i köket.

Middag och se till att alla barnen är hemma och äter och elias han åt och åt med god aptit.

Sen blev det bolibompa för mig och elias och nysa i soffan och sen natta in honom och sen tog jag det bara lugnt i soffan och barnen var uppe och grejade på sina rum innan det var dags att göra sig i ordning för natten och sen skälv i säng då .

Sov så gott nu alla där ute

Av miasolrosenmaria - 30 juli 2014 15:00

Då var det regn i dag när man vakna upp och fan så klibbigt det är inte så där jätte behagligt om man säger.

Men upp och hoppa med ert riktigt härligt smail på läpparna, hi hiii

och in i duschen och fixa till mig och sen fixa med Elias och sköt väskan och sen fixa lunch till honom så han skulle vara mätt när vi skulle åka.

sen packa in oss i bilen och se glad ut.???

japp då var vi på väg då mot Uppsala.

Deg blev mot närakuten sammariter hemmet för att kolla om det finns en sjour tid att få till Tim som har ont i örat.

Men tyvärr så finns inte det men däremot så fick vi vänta på att en sköterska kan titta och vi fick även en läkar tid i kväll kl.18.30 så då var det vänta på den tiden.

Sen lunch på Ikea då för vi andra han inte äta eftersom vi åkte vid den tiden.

Elias fick lite glass

Sen gick vi omkring på Ikea och bara kollade men köpte hem 3 hyllor som jag ska ha till hallen och fixa i den.

Sen åkte vi och handlade lite på city gross och efter det så blev det macdonald och efter det till läkar tiden med Tim och det visade sig att han hade rejäl öron inflammation i höger örat så det blev öron droppar i 1 vecka och fet vadd som han ska ha i också och även iprem är också bra .
Sen blev det hemåt och bara ta det lugnt och barnen kollade på film och sen var det natta in dom , elias sov redan .

och efter ett tag så blev det sängen för mig också var så trött.

????

Av miasolrosenmaria - 29 juli 2014 11:00

Jaha då var det en ny morgon och jag kan verkligen lova att jag är såå trött så det går inte att beskriva.

Jag gick och la mig i går för att Elias kanske skulle somna men det kan jag säga att han gjorde inte alls det, så när kl var 00.30 då gick jag upp och gjorde välling och fick byta
byta blöja för då hade han ju bajsat och sen gav han välling och fixade till min säng och grejade så han fick sova hos mig , så somnade väl inte förrän vid 01.30 tiden och sen vakna han vid ja 07.30 och jag kan säga att det kändes mer som att hon var 05 .

men gubben fick lov att ta honom och kolla på tv och jag fick sova mer för det behövde jag om man säger så.

sen vaknade jag och var egentligen fortfarande trött men gick upp för dom bråkade och var inte tysta .

så satte mig i soffan och vara mös med Elias en stund för han ville bara komma till mig när jag kom upp.

Sen tog jag The och smörgås och in i duschen och sen ut och dra av poolen.

och barnen var ute och Elias grejade i sin pool så klart .

Efter han sovit så var det bus inne med Elias och han gick med sin vag och hade kul.

Sen blev det göra tidig middag för ska med buss som går 15.53 till länna badet.

så fixa middag och sen packa sköt väskan till Elias och fixa saft och lite kex i en burk till honom.

Och sen fixa allt som ska med och bad kläder och allt sånt.

sen i väg mot bussen då och alla var med .

Då var vi framme på badet och då blev det en glass först

Sen bad

Sjön

Bad

Själv badade jag

Ja och Elias bada han med och hade kul

Sen blev det hemåt resa med gubben och då natta in Elias som var så trött och satt vid datorn en stund och sen alla barnen lägga sig och mig själv.

natti natti

Av miasolrosenmaria - 28 juli 2014 11:00

Då var delen morgon i gen så upp och hoppa då , fast det såå skönt att ligga i sin säng .

Men nej nej det är ju bara att lyfta ner dom där 2 spalterna som man går på om man säger så , ja benen och sen ställa sig upp och se glad ut.

och sen traska in i duschen och fixa till mig och sen ut och dra av skyddet på poolen och Tim tog en nektarin ja och då ville ju Elias också ha en och självklart fick han det .

Och bada gjorde barnen då och full fart blev det, och kallt men dom hoppa i ändå.

Sen gick jag till butiken och handlade och sen hem och fixa lunch och ge Elias mat och sen blev det natta in honom.

Och jag satt och bara tog det lugnt i soffan och bara var en stund som man får.

Men det blev inte länge som Elias sov i dag inte vaknade så myste hos mig en stund i soffan och kolla på tv.

Sen blev det vara ute på baksidan och greja och det blev väldigt mörka moln kan man säga , ser inte alls bra ut .

Ja och sen blev det fixa middag och äta och eftef det så satt vi och kolla på bolibompa och bara mös Elias och jag , Elias fick en choklad bit av hampus dom han tugga i sig

Sen lite glass som han åt efter ett tag och efter det så blev det nattningen för Elias och gubben kom hem sen och barnen var uppe .

Men på kvällen fick jag lägga Elias 4 gångerooch han sov väldigg oroligt så inte kul alls .

Så det blev att lägga mig själv och försöka sova för att han skulle somna.

Av miasolrosenmaria - 27 juli 2014 15:30

Då blev det en ny morgon och ingen sol kan jag ju säga , och gubben skulle inte öppna någon kiosk i dag för det var för dåligt väder.

Så jag tyckte vi kunde åka i väg någonstans och det blev mot Ekerö.

Först göra i ordning mig i dusch och fixa fram kläder och sen fixa till mig, fixa kläder till Elias och sen packa sköt väskan och fixa lunch så vi har ätit den.

Sen barnen göra i ordning sig och allt.

Sen så packa in oss i bilen och så var vi på väg mot Ekerö för att åka båten.

men vi fick vänta ett bra tag och Elias hade somnat i bilen och det var jätte skönt.

Sen packade vi ur oss.

Gubben och barnen

Då var vi på båten äntligen och vilket väder det är , ösregn och åskar och plixtar för fullt , och jag tycker det är jobbigt för jag gillar verkligen i te denna åska.

dekan jag krypa under en säng eller gömma mig i en garderob och ha musik på högsta volymen i öronen , bara jag slipper höra denna åska.

Men va fin det kan man ju ont göra gärna, då skulle dom ju tro man var galen . Hahaaaa

Var på lek stället

Sen kom vi fram till Åland men vi stannade kvarkäkade och Elias hade en försatt åka tillbaks i gen och då blev det handla på tax freen och barnen hade fått pengar för att handla för.

Och dom hittade något som dom ville så dom blev nöjda och belåtna och det gick bra.

Sen lekte vi hela vägen tillbaks.

och sen var vi framme i sverige i gen och hade fixat välling till elias som jag gav honom i bilen innan vi åkte hemåt.

men först så leta vi upp en macdonald och det fanns ju inte på vägen hem.

så det blev mot Norrtälje som vi drog till och käkade och Elias hade somnat så det var bara lägga honom i sängen när vi kom hem.

och sen var det göra ordning barnen och få i säng dom och sen sig själv .

fan så skönt deg var att bara få lägga mig för så ont i fötterna.

Sov så gott nu

Av miasolrosenmaria - 26 juli 2014 15:00

Då var man uppe med tuppen och kunde fan inte sova , och gubben hade gått upp och fixat med vattnet till poolen så den fylls upp och det kommer ta tid.

japp det kommer ta heeelaaa långa dagen och barnen som bara vill bada och bara tjatar , men dom får vänta .

och Elias hade fått en egen liten pool att bada i och den måste jag ju också fylla.

Elias somnade och jag tänkte sola men det blev så mycket annat jag skulle göra och fixa hela tiden.

jaja men en liten stund blev det i alla fall.

Sen vaknade lill plutten.

och lunch och sen gick han ut på baksidan och titta på allt som var där.

och blev jätte intresserad av sin pool som stod där och kröp nyfiket fram och kollade.

Jag satt vid datorn och kollade i genom fotona på telefonen och tog bort lite onödiga bilder så jag kunde ta lite bilder.

Och här har han krupit i poolen och badar med storebror Tim.

Och sen äntligen blev det bad för dom stora , men kan ju lova att det är riktigt kallt eftersom den precis har fyllts med vatten direkt från kranen och dom badar ändå.

Men jag kan ju lova att jag går då verkligen inte i där och fryser nix pix.

Kommer aldrig på fråga att jag skulle göra något sådant frivilligt och inte ens om jag fick 1 miljon , nä faktiskt inte .

men barnen har ju som sagt kul i alla fall , fast det är så kallt

Ja så där gick eftermiddagen också den loxom bara försvann och middag blev enkel orkade inte göra annat.

potatismos och korv bara

sen bada Elias i karet och kolla på Bolivia och bara mysa efter denna dag.

Så nu säger jag Hej för i kväll

Av miasolrosenmaria - 25 juli 2014 15:00

Morgon på er alla glada, upp i gen som vanligt och slänga sig in i duschen och klä på sig och gubben i väg och jobba som vanligt då och sen tog jag The och smörgås och det bara 2 hård mackor.

Sen satte jag mig med Elias och sövde honom och la honom och gick ut och solade och bara njöt av solen så skönt.

Ja det blev inte så mycket gjort i dag var så trött och Slut.

Och kan inte ta korg för minnet är fullt k telefonen blir såå arg och måste skaffa ett minnes kort och deg finns ju för tusan inte här så klart.

Men men få stå ut nu då.

Elias vaknade och då var jag inne med honom och busade k min säng och bara gosade och mös .

där var det skönt att vara en stund när man varit i värmen.

sen börja med middagen och greja och ta det lugnt.
ja det var den dagen gick väldigt fort ändå .

Nu så är det natti natti

Av miasolrosenmaria - 23 juli 2014 14:45

Japp då var det morgon i gen då och verkligen trevligt att få vakna upp till den härliga underbara solen och verkligen få vakna . Hahaa

ja och det blir en snabb dusch och på med bikinin och sen en The och smörgås inte mycket men lite i alla fall i lilla magen.

sen natten lill pyret och lägga han i sängen och sen ut och lägga mig i den sköna goa solen och bara njuta medan man kan och den stunden varar inte så länge , men men jag nöjer mig med det lilla jag får.

och simon följde med pappa till jobbet på stranden och hampus leker med en kompis, ha Tim han är hemma och bara chillar.

Sen blev det mysa med Elias en stund i soffan och efter fixa lunch och allt och sen göra sig i ordning och gå till butiken och handla lite då , men vadå orka jo man orkar allt . Hit

barnen fick glass då så klart.

Elias fick en klubba i stället

Ja och själv blev det en dricka som jag delade med älsklingen då , fast bara på med texten . Hahaa. Det var ju jag som tog allt innehåll. ???

Hemma och ute på baksidan nu då

Och Tim slappar i poolen och bara har det gött

Och Elias har kul efter kanten och grejar och kollar på Tim som helst inte vill vara med på bild , men vi har ju kul som sagt.

Ja och jag fixade och grejade inne och sprang i mellan ute och inne för att ha koll på Elias och sen fixa middag och sånt och sen blev det ringa efter hampus och sätta oss att äta och efter det fixa disken och köket och sen badvatten till Elias och han fick bada lite och efter det lite glass i soffan till bolibompa och mysa sen fixa välling och natta in honom och han somnade ju så gött och lägga honom i sängen och jag bara myser i soffan för mig själv en stund då.

och det blev grill mästaren på tv och sen kolla datorn och fixa hem barnen och ja det blev kväller .

så natt natt

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards