miasolrosenmaria

Alla inlägg under september 2014

Av miasolrosenmaria - 30 september 2014 12:30

den här är ju så fin skulle verkligen vilja ha en sådan den dag det blir.. hi hii

So delicious! <3



det här är så häftigt gjort.

JJsHouse.coms foto.



då blev det en promenad till butiken när barnen hade kommit hem, och tim följde med dit och elias fick gå som han tckte var så kul.




och tog även lite bilder.







mee.



ja så här kan man också göra, men jag vet inte riktigt vad som ska göras , elias har ju sina kastruller då, och vill att simon ska göra något med dom. hi hii


 


stämmer så bra.

Det var ett tag sen jag gjorde den här.



har gjort och ätit middag, och sen drog simomn på sin fotbolls träning och jag fixade elias och klädde på honom och så, och vi andra klädde på oss, kolla dörrar och fönster, sen så gick vi och kollade på simons träning för det var sista för den här säsongen.




och jag använde min tränings promenaden på telefon.

Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.


här spelar barnen mot föräldrar, men jag är inte med där, håller koll på elias och busar med honom.

Barnen mot föräldrar


hampus leker med elias och en boll som han fått från simon.

Hampus leker med Elias


full fart.


ja och sen såg vi på kossorna och det blev elias helt fachinerad av , väldigt spännande.


 


elias hittade något , ja ingen aning vad det heter, men hampus och elias står där i.

Elias och hampus


medan jag är på träningen så är gubben på tims föräldrar möte och lyssna på vad som händer och sånt.


sen gick vi hem för det började bli väldigt kyligt och kallt tyckte jag, och sen var det dags att göra i ordning elias för natten för klockan var så mycket, redan 19,00.


och nar han nattat in så blev det lite tv, och sen natta in själv.




  
  
 

Av miasolrosenmaria - 29 september 2014 13:45

ja ha då var det morgon i dag då och en vanlig enkel måndag, med studiedag för barnen från skolan, för dom har ju planerings dag.


och det kan man ju säga att dom tycker är skönt en extra ledig dag, jippi


gubben åkte i väg med tim till en kompis och skulle vara där hela dagen, så då var simon och hampus hemma och grejade och var ute och höll i gång, spelade ffoten på skolan och .


sövde elias efter lunchen och då var var barnen ute och lekte och tog mer luft, gubben och jag satt och diskuterade om julen och vad vi ska göra då, för vi har bara pratat lite lätt om att åka bort över julen, bara få göra något annat för en gång skull.


och han ringde då och kollade lite allterna tiv och priser på kryssning och sen hotell.


och det blev att vi bokade på hotell i malmö och ska bo där i 2 nätter och bara vara och gå på stan och sen åka över bron till danmark.

ska bli väldigt skönt att slippa göra allt till jul som jag har gjort i 23 år nu.


elias ute med pappa som fixar med poolen.

Mia Maria Anderssons foto.


ja då var det fullt ös ute medans jag gör middag som består av köttfärs sås och spagetti.


 

vila i frid.  

Vi har precis nåtts av beskedet att Yves Marchesseau från Fångarna på fortet har gått bort i cancer. Vila i Frid La Boule.


sen har det varit bolibompa, bädda säng barnen gick i väg till gympa hallen för att spela pingis, men det var bara hampus där med andra, simon drog till en kompis, tim hade inte kommit hem ännu, sen kom dom hem alli hop och då var det mat för tim och byta om alla 3 och sen kolla på tv, natta elias som somnade, och sen halv 8 hos mig.


sen natta in dom också för skola i morgon och då plackat fram kläder och packat väskor och allt sånt som ska med.

sen sova.


själ ner och mysa i soffan och kolla på mäster kockarna och sen dicte.

efter det skriva i kontakt böcker, och själv natta in.


Nej nu säger jag god natt med er.
Har slängt mig ner med huvudet på kudden och ska manna kudden nu

Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.

Av miasolrosenmaria - 28 september 2014 13:30

ååå sol i dag med jippi

Mia Maria Anderssons foto.


men det stämmer verkligen inte med våran termometer som vi har för ute och inne, för den visar ju 23,7 grader plus utomhus. hahaa

Stämmer verkligen med min termometer inne , den visar ju att det är 23 plusgrader ute hi hii


såå fint, skulle vilja ha ett.


ja då var det bara 2 barn hemma i dag och lilla elias förstås, för simon han har åkt och spela fotbolls match i edsbo där dom ska spela sista polspel för säsongen.


Jaha då är det full fart och om mublering i sovrummet, så håller i gång här kan man säga.
Elias är uppe och busar med Tim


Tim har en kompis här och sitter och spelar dator och hampus spelar wii
Och Elias har fått mat och ny blöja och ska sova nu efter att jag vart färdig med mitt rum .


Ja när man går och ska göra något så passar Elias på att dammsuga han med , så duktig


 

'

Ja då har jag hållit i gång i dag då , möblerat om i sovrummet , och sen Elias sov , när han vaknat så blev det fixa till i vardagsrummet och ta ut mattan och sen möblera om lite där också och städa och plocka med Elias leksaker.
Sen middag och efter det hänga tvätt eftersom jag kört 3 maskiner tvätt också. Hi hiii


Och nu så är barnen ute och jag nattar Elias och kollar på bolibompa och bara myser .

känner sig glädjefylld


✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿ Kärlek växer när den sköts.✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿ Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..


Nä nä nu natti natti

Nä nä nu natti natti



mys

Av miasolrosenmaria - 27 september 2014 13:00

god morgon på er och solsken är det ute i dag så härligt.

Mia Maria Anderssons foto.


ja här håller lillplutten på med att trycka på knappen på elementet, men sen så drog han ur kontakten som satt bredvid, och ville försöka sätta i den i gen, men när det inte funkade så gick han därifrån och han håller inte på med kontakter annars som tur är.

Lill plutten håller på med elementet och försöker sätta i kontakt


Mia Maria Anderssons foto.


elias sover och hampus och simon är ute och grejar med kompisar på skol gården och tim är hos en kompis i björklinge och ska vara där hela dagen, som han har längtat efter att få träffa och nu blev det så äntligen.
själv sitter jag och softar i soffan och kollar på reprisen på idol då.


Mia Maria Anderssons foto.


Ja nyvaken men ändå full fart


 


Då har jag plockat diskmaskin och satt i gång den , torkat och haft mig i köket sen blev det plock i vardagsrummet och sen dammsuga och nu så sitter Elias och dricker vatten och kollar på nicke nyfiken.




Hahaaa ja vad ska man säga.
Simon kom hem och ville ha en morot och sen kom Elias med en så Simon skalade den till Elias och han blev så lycklig när han fick en egen .




Har klippt naglarna på pluttis och nu så måste han kolla på asken


Mia Maria Anderssons foto.



Här har vi kul som vanligt och då med kastrullen hi hiii


 


Japp då var middagen avklarad och det blev enkelt i dag ,makaroner och korv och Simon var redan inne men fick ringa hem hampus.


Tim kommer senare i kväll och han har kul där k björklinge som tur är .


Sitter och myser med Elias i soffan och bara gosar och kollar på bolibompa


Har tänt en massa ljus då överallt.


Köket

Köket


Hallen

Hallen


Badrummet

Badrummet


Badrummet

Badrummet


Vardagsrummet

Vardagsrummet


Bara massa mys och stämningsfullt


Så sant

Så sant Dela gärna


Nu så natta in Elias och Simon och hampus sitter och myser i soffan och kollar på mamma mu


Lilla Simon

Lilla Simon


Våran  hampus

Våra hampus


Tyvärr så har då inte våran lilla tim kommit hem ännu från sin kompis i björklinge, det tar ett tag som sagt, så vi får mysa sjlva en stund till tv.


så har lagt elias för kvällen och barnen har bytt om och sen fixat godis och sånt innan fångarna på fortet ska börja och i kväll blir det extra spänning eftersom Linus Svenning är med och honom gillar vi verkligen.  


och hampus, simon och jag hejar så klart på blå laget eftersom där är ju linus med i och tävlar.


äntligen så har tim och gubben kommit hem men dom har missat vldigt mycket av programmet, men det gör ju inget för vill man kan man ju se reprisen i morgon.


när programmet var slut så blev det natta in barnen, gubben prata i telefon så han kunde inte säga godnatt och natta in dom, sen satte jag mig ner med en kopp the och kollade på tv , vet inte vad det var men en film i alla fall, tills han hade slutat prata.


men nu så äntligen säger jag natti natti

Mia Maria Anderssons foto.


Av miasolrosenmaria - 26 september 2014 13:15

så sant så.

Saxfors Jonass foto.



Men åå så vacker

http://stylishfashion21.blogspot.com/


Fanns vilket konstig väder , på förmiddagen så var det hur skönt som helst och solen sken lite inge blåst och jag hade klätt på mig ordentligt blev ju hur varmt som helst när jag gick till butiken.


När jag kom hem så sövde jag Elias vid 11 tiden för han var såå trött, och sen vaknade han vid 13. 30 och då satt vi och bara myste och hampus är hemma och bara är för så trött och behöver få vila och hämta sig.


Sen lunch och så blev det blåsigare och så mulet bara så fort .

Sen lunch och så blev det blåsigare och så mulet bara så fort .


Blåser som attan där ute nu


 


plockade disken medan Elias och hampus åt mat och sen blev det städa av bänkar och så.
Sen plocka leksaker och fixa i vardagsrummet och sen börja dammsuga då och dom andra 2 kom ju hem också så nu är hela skaran hemma .


Men dom drog ut i gen lika fort som dom kom , så kan det vara .



wooow

Royal cake. <3



Hampa kom in och ville inte vara ute kände sig retad och så , så sitter och tittar i sitt block och Elias står och kollar

Hampa kom in och ville inte vara ute kände sig retad och så , så sitter och tittar i sitt block och Elias står och kollar


meee

Mia Maria Anderssons foto.


Ja då var middagen avklarad och det blev ugnspannkaka och sen barnen fixa disk och golv och borde,



Och nu bad för Elias så klart

Och nu bad för Elias så klart


Och stormigt är det ute också


 


haha den är ju så bra.

Tänk på det!


I'm LOVING it!! <3Buy-> http://bit.ly/1xoFAmqMore-> http://bit.ly/1xoFD1D


Elias och jag sitter och myser i soffan och kollar på katten i hatten


Hahaa har en liten knatte här som följer Tim vart han än går , nu gick han upp för att bada och Elias följde med så står han där och tittar och ska vara med

Hahaa har en liten knatte här som följer Tim vart han än går , nu gick han upp för att bada och Elias följde med så står han där och tittar och ska vara med ����



Nu har Simon och hampus kommit in och kollar på amigo grande på bolibompa kanalen


önskar mig

Nu är den läckra rosa klockan för BRÖSTCANCERFONDEN här!329 krBeställ den här:<a href=http://bymargaretenudel.tictail.com/product/fl%C3%A4tade-klockan-f%C3%B6r-br%C3%B6stcancerfonden" width="444" height="369" />



Här sitter vi och myser i soffan och massa ljus tända och kollar på Jönsson ligan på 7 an och barnen tycker det är jätte kul , Elias sover så klart .


Ja då har vi verkligen fått det där riktiga ovädret här , det verkligen ösregnar ja mer eller mindre haglar ute och riktigt stormar


Ja sån här väder har vi


 


Och det blixtrar som bara den här också


Hahaa helt otroligt , nu är det hur lungt som helst där ute inge blåst eller regn , helt underbart gick över snabt kan man säga


nu så natta in för denna dag.

 

Av miasolrosenmaria - 25 september 2014 13:15

det här är ju en dröm man skulle vilja uppleva att bli serverad på , hi hii

So romantic! <3


såå gulligt när dom går där hand i hand.

So cute!! <3


ja det stämmer ju.

När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!s foto.


Jag älskar vita rosor

Beautiful White Roses  Specially for you


Natti Natti

Natti Natti

Av miasolrosenmaria - 24 september 2014 13:00

ja då var det ny morgon och ny dag som vanligt och tar det lite lugnt på morgonen så klart och softar lite, satt här och kollade läget på fb, och då såg jag detta fina underbara smycket som jag bara måste sätta upp här.

Snart kommer SKYDDSÄNGELN för BRÖSTCANCERFONDEN <3199 krBeställ den här<a href=http://bymargaretenudel.tictail.com/product/den-rosa-skydds%C3%A4ngeln" width="330" height="395" />


ja och sen har vi vårat lilla bus troll då som är såå snabb till datorn när ingen sitter där, hahah

Här har vi ett riktigt bus troll , hihii


dom är är ju såå vackra ringar, skulle så gärna vilja ha.



jaha då sitter vi här och ska sätta på ett par skor då och dom är ju inte precis i hans storlek då, hi hii


 


det här är ju såå vackert som helst.

Pure Beauty!! <3


det här är ju hur gulligt som helst.

You Love Diamonds? <3


Nu natta Elias och barnen är i gympa hallen och spelar badminton och jag myser med Elias tills han somnar och inväntar halv åtta hos mig och sen blir det bonde söker fru.


såå underbar klänning.

Amazing shot! <3


Nä nu så blir det lite blund i ögonen och gosa kudden , sov gott nu alla fina där ute.

Nä nu så blir det lite blund i ögonen och gosa kudden , sov gott nu alla fina där ute.����






Av miasolrosenmaria - 23 september 2014 13:00

ja i dag så vakna man upp till regnet, ja inget som man längtar efter precis.

Regn regn



Ja i dag är det inte heller bästa vädret , regnar och sol om vartannat.
Men har hållit i gång hela förmiddagen med storstädning här på nedervåningen och badrummet, sen nattat in Elias och nu så softar jag i soffan .
Hahaa ha deg gött nu ����


Ja då har 2 av barnen kommit hem från skolan , och även en kompis.
Det är bara hampus som fattas sen är hela skaran samlad i gen då.
Det är full fort redan där uppe Med att spela foten på över våningen med en ballong. Hahaa
Och Elias är med där uppe och tittar på


Ugns pannkaka i ugnen och nu göra deg till bröd och barnen spelar data och kollar på tv och full fart på Elias .


Så sant så

Mina tankar, dikter och ordspråks foto.


Barnen sover och nu så har jag krypit upp i soffan och en kopp The och kollar på djävuls dansen på 1 an .


Nu blir det sova som gäller så natti natti

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Skapa flashcards