miasolrosenmaria

Alla inlägg under november 2014

Av miasolrosenmaria - 30 november 2014 16:15

ja då var det morgon och jag är så trött men gick upp i alla fall och då blev det koka risgryns gröt och duka och greja.


risgrynsgröt och tända 1 adventljuset.

Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.


såå vackert

Lovely Bouquet


this is så bjutifull.  

Romantic Rose Petal Bath



Så sant

#liv <a href=#kärlek #stöd #godhet #vänskap #kris" width="480" height="480" />


Och så far det väldigt fint lätt snö här i dag  


ja det blev tväät maskinen som fick gå i dag och sen vika tvätt och hänga tvätt och fixa lunch och sen bädda nytt i min säng och fixa, och städning för hela slanten, barnen städade på över våningen i sina rum och här nere var det full fart och bädda nytt i min säng och maskinen skulle plockas ur och sen i med ny och fortsätta, lunch till barnen och sen fortsätta eftersom vi inte var klara ännu och sen blev det dammsuga trappen och hallen och badrummet där uppe och sen städa hela badrummet på över våningen.

ja full fart kan man ju säga.


Det här kommer jag på i går kväll!

Drömma gör man med hoppet som man tror på som försvinner i sanden och dör med själen och begravs i gorden och stjärnorna som fäller tårar över rosor som gror ovanpå och lyser upp allt så vackert.


den här är så fin tycker jag.


Nu mys med lussekatter och pepparkakor till bolibompa och adventsljuset tänt

Mia Maria Anderssons foto.




sen natta in barnen så dom kommer upp i morgon till skolan pigga och glada.


sen blev det kolla på torpederna på 4 an.


och efter det maria lang som är jätte bra tycker jag, så tråkigt att det var sista avsnittet tycker jag.


Luciafiranden är på stark nedgång i hela landet. Sammanlagt lär fler än var tredje kommun stå utan firande i jul.Vi vill ha kvar Luciatåget! <3Vad vill du?  Bilden och dess illustratör har inget med budskapet i inlägget eller på bilden att göra. Illustratör: Anita Oloo toddo.


Ja då var Maria lager Slut och sista programmet, tråkigt för det var en riktigt bra serie måste jag säga.
Sen skriva i kontaktbar för hampus, och kolla till barnen och sen göra mig själv i ordning för sängen som väntar på mig för att vagga mig till sömns.
Så natti natti ��

Ja då var Maria lager Slut och sista programmet,  tråkigt för det var en riktigt bra serie måste jag säga.Sen skriva i kontaktbar för hampus,  och kolla till barnen och sen göra mig själv i ordning för sängen som väntar på mig för att vagga mig till sömns. Så natti natti ��



Av miasolrosenmaria - 29 november 2014 16:00

ja godmorgon då var det upp och mysa med elias som ska äta välling och sen bara gosa efteråt och så mysigt det är, sen blev det duschen för mig och klä på mig och sen se vad dagen ska hittas på i dag,jo det blir ju lussebak och pepparkaksbakning med barnen . hi hii


och när man tittar ut så är det ju frost ute som sagt.


Hahaaa det är ju så att jag skulle baka lussekatter i dag , men jag gjorde degen och allt och när jag sen skulle låta den jäsa kom jag ju på saffran, som jag helt glömt bort .
Jaja det blir vanliga bullar med russin i då .
Så kan det bli  


tog lite bilder ute när solen kom fram så glad man blir på en gång.







Ska bli hallon stänger , men hade ingen hallon så det bidde jord gubbs sylt i stället

Ska bli hallon stänger , men hade ingen hallon så det bidde jord gubbs sylt i stället


Ja vanliga bullar med russin i , men vadå något nytt måste man ju göra någon gång

Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.


Japp så här blev mina russin bullar så gå se hur som smakar sen , det blir intressant

Japp så här blev mina russin bullar så gå se hur som smakar sen , det blir intressant������


Bakar lussekatter och Elias äter yoghurt

Mia Maria Anderssons foto.




Första plåten lussekatter klara

Första plåten lussekatter klara


Och här bakas det pepparkakor en sån deg som aldrig tar Slut man bakar och bakar i evig het

Och här bakas det pepparkakor en sån deg som aldrig tar Slut man bakar och bakar i evig het ����


Har lite glasyr blev det också på , men svårt att lägga på det var så segt och svårt att få ur tuben , så det blev som det blev men lite färg fick på alla fall

Hasch lite glasyr blev det också på , men svårt att lägga på det var så segt och svårt att få ur tuben , så det blev som det blev men lite färg fick på alla fall ����


Då var bakningen klar för i dag , men nu blir det börja med middagen då, mycket i händerna nu
Ja just det har en tvätt maskin som ska plockas ur och sen slänga i ny


Beach Wedding Inspirations


Nu så har jag gjort i ordning badvatten och tänt ljus , så nu ska jag bara njuta


Ja då så har jag badat klart och gå så skönt det var , nickade till några gånger
Var verkligen behövligt och sen få lite massage av jakutchin  


Elias äter bulle och tittar på nalle puh

Elias äter bulle och tittar på nalle puh


Mia Maria Anderssons foto.


Ja då är det lite man saknar när man ska bada!!
Så på min önskelista blir det;
1 En skön nack kudde.
2 ansikts mask.
3 något skön och härligt badskum, badsalt.


Nej nu så blir det natta in och sova lite grann då.
Sov gott nu alla fina där ute , ni vet vilka

Nej nu så blir det natta in och sova lite grann då.Sov gott nu alla fina där ute , ni vet vilka .������






Av miasolrosenmaria - 28 november 2014 15:30

då var det en ny dag och verkligen ett full späckat chema som sagt, men först ta elias med välling och byta blöjan och klä på löäder och sen mig själv in i duschen och fixa mig så allt är klart med den biten och sen fixa tvättmaskin så den går för fullt, och bädda sängen och sen är allt klart med den biten.


och nu sätta i gång med bakning och då blir det kakor.

Bakar


då är första plåten ute med små drömmar då, jippi.

Så här blev det


och sen så blir det kola kakor.

Så blir det kola kakor


sen ska jag försöka mig på havre flarn men utan bittermandel, för har man inte det så blir det utan, det går ju det också. hi hii

Och så blir det havre flarn , och har man inte bitter mandel så kör man utan det , och det går bra det med.


kola kakorna färdiga.

Färdiga


blir ju bra utan bittermandeln

Blir bra utan bitter mandel ��


Hahaaa ja man ska få inte göra annat när man bakar kan jag ju lova , måste ju fixa lunch till Elias och sen prata i telefon , så tankarna fanns verkligen inte på ugnen ju  

Hahaaa ja man ska få inte göra annat när man bakar kan jag ju lova , måste ju fixa lunch till Elias och sen prata i telefon , så tankarna fanns verkligen inte på ugnen ju������


och sen ska det ju bakas bullar också, varför sluta när man ändå håller på för fullt. hi hii


Första plåten klar då

Första plåten klar då


då har jag gjort ännu en deg som står på jäsning.


var bara tvungen att ta lite andra kort i mellan och här är min lilla orkidee som blommar fortfarande.


Har även en stor som börjar växa lite knopp på också , såå kul att se



Ja då kör tork tumlaren och plockat ur en maskin tvätt och lagt i en ny och sen bäddat en säng och ugns pannkaka i ugnen också jees vad man hinner mycket


Det är ju tur att man har telefon som man kan uppdatera sig och gå in och kolla in här på sidan i bland , eftersom man inte hinner med att sitta vid datorn. Hahaa


Då är det dags i gen med bakning och då blev det längder

Då är det dags i gen med bakning och då blev det längder


Mina fina längder klara

Mina fina längder klara


den här filmen glömmer man alldrig, är ju såå bra.

This will make you feel like dancing -- Dirty Dancing tees & gifts up to $15 off!: http://goldla.be/1BVheUN


Ja då blev det 2 längder och 3 plåtar med bullar av en satts deg


Elias skulle lägga under lägger o en låda

Elias skulle lägga under lägger o en låda


Men då sätter han sig i ett hörn vid en gardin och tar en tugga på det

Men då sätter han sig i ett hörn vid en gardin och tar en tugga på det


Ja nu så äntligen färdig med baket och har nu gjort i ordning Elias för natten och ska bara fixa välling och sen sätta mig i soffan med honom och natta in


Då sitter Simon och kollar på smurfarna med mig och myser med chips


Tim och hampus på över våningen med en kompis och kollar på film där , och det blev tjafs så Simon vill inte vara med där så då får dom vara själva


Nu blir det natta in för dagen och få lite aning sömn då

Av miasolrosenmaria - 27 november 2014 15:30

det här är så snyggt.

KLÄNNING: i tajt stretchig modell med volanger, spets och snörlivsdekor <a href=http://www.micafashion.se/klanning-svart-cerise-snorliv-s-m/1147-0" width="480" height="480" />


Alltså vilket konstigt väder vi har , i går var det riktigt kyligt och dimma.

I dag är det pluss grader och regn .

Är på väg in till Uppsala , måste kolla skor till mig och Elias , jag har bara 1 par att använda och deg är inte så skönt i och med att det är klackar på dom , och dom är ju inte speciellt varma heller. ...
För man vet ju inte när kylan kommer då vill jag ha lite varmare skor


En utslagen liten kille som vaknade jätte tidigt i morse men låg kvar i sängen till 06, 30 så förståeligt att han somnar på bussen som gungar och hoppar och far .


Här vi ute och går vid Coop på boländerna





Har jätte kul när man ska filma , då går vi fortare och kul


Åååå vilka fina , love this

Smycken - Fint och Billigts foto.


Alltså fan så kallt det är , här har vi 2.7 minus grader ute . Brr


Men nu så blir det krypa ner i sängen och försöka få värmen nu hi hiii
Sov så gott

Men nu så blir det krypa ner i sängen och försöka få värmen nu hi hiiiSov så gott


 


Av miasolrosenmaria - 26 november 2014 15:15

ja godmorgon och allt vad det nu är, här blir det fullt upp som vanligt och duscha och greja.


elias han spelar fotboll då och har jätte kul.


 

sen blev det att slå in alla klappar som vi hade handlat så det också blir klart, men det fattas lite till som vi ska handla senare, men har börjat i alla fall och det är ju hur skönt som helst och slippa stressen i sista minuten som offta är hos oss.


och så här slår jag in mina.




Alltså dimman ligger verkligen tjock i dag  


snyggt


Ååå tänk om man fick denna bukett så vacker  

With All My Love To You <3


Har ätit middag som blev ugns pannkaka och sen vikt tvätt och hängt massa gardiner , och bäddat en säng .
Gubben hängd tvätt uppe och nu så nattar jag Elias .
Och väntar på halv åtta hos mig .


love

See More: http://modo.ly/1zjvmSv


Nej nu får det vara nog , nu blir det sängen som gäller så jag får lite blund i dom små .
Så natti natti på er alla

Nej nu får det vara nog , nu blir det sängen som gäller så jag får lite blund i dom små .Så natti natti på er alla

Av miasolrosenmaria - 25 november 2014 15:00

Tänk att andra ser bara det ytliga , där man skrattar och är glad och allt , men det är ingen som ser eller förstår det som är i själen och hur man mår i den   

Tänk att andra ser bara det ytliga , där man skrattar och är glad och allt , men det är ingen som ser eller förstår det som är i själen och hur man  mår i den ��


så härligt att solen kom fram i dag , när det varit såå grott och tris och mulet hela tiden och regnat till och från, så skönt och upp piggande och man blir ju såå glad.     


Vilken är din favorit? :)


det blev att åka till uppsala i dag och fixa jul klappar och fixa, så vi gick först till bil tema som vi inte varit på länge och där hittade vi faktiskt en hel del där kan man ju säga.


och sen blev det ikae och handla lite och äta lite mat, sen blev det rusta och handla lite där också , så vi fick i hop en hel del jul klappar , så skönt kan jag ju säga.


på ikea


gubben


sen blev det gå till bussen och vänta på den för hemgång innan barnen slutar skolan, inte så jätte bra att dom ser vad man handlat. hahaha


och när vi komit hem så var det fixa i ett fråd för att lägga in alla påsarna och låsa dörren så dom inte kommer in där så att säga..


sen middag och greja och ha mig och sen bolibompa och elias spelar hocky med elias, så snäll han är, men svårt att koncentrera sig för tvn är ju också intressant som sagt.  



såå nu är det sova som gäller.

 



Av miasolrosenmaria - 23 november 2014 14:30

då var det en ny morgon och fullspäckat skema så klart.

fixa med ewlias som har sina rutiner med att äta välling när jag kommer upp, och sen jag in i duschen så klart och plocka fram kläder så klart.


Så nu så blir det tvätta fönster på övervåningen och skönt när man kan vända fönsterna så man kan tvätta utsidan,
Slipper klättra utan för , är ju höjdrädd på köpet  


Simons rum


hampus rum


tims rum


ja då var det dags att klä om stolar som jag velat såå länge men inte blivit av, men nu så ska det bara bli av och då har jag letat fram tyger som jag haft liggandes och börja klippa och mäta först då.




 

Har man ingen symaskin så får man använda tråd och nål och trokla i hop till dynan som är på ryggstödet  


och när jag gör detta så måste ju middagen också göras så det blir att hålla på med 2 saker sammtidigt, många bollar i luften kan man ju säga.. hahaa


Första stolen klar, då är det bara 5 till då som ska göras  


ja då så var alla stolar klara och sen tv och bara slappa i soffan för har såå ont i ryggen men men .


sen blir det sova av, så natti natti.

 

Av miasolrosenmaria - 22 november 2014 14:00

ja då var det morgon och upp för att fixa med elias och sen själv in i duschen och fixa mig jälv, sen så blev det fixa en hink med vatten och fixa några gammla trasor att ha.


sen ut och tvätta fönster på utsina som ska göras också och då är det väl lika bara att passa på när det är skapligt varmt ännu, för man vet ju inte när kyla och snö kommer farande med vinden..hi hii


sen var det kolla i genom alla dessa gradiner till jul och allt .


så då var utsina fixad och nu så bär det av med insidan så dom också blir klara.


ja gubben hade fixat badvatten och tänt massa ljus också , mysigt.



och sammtidigt så lyssnar jag på barbados så klart så skönt .


då var jul gardiner uppe i vardags rummet , för har inte alls tid med detta nästa helg så det blir nu och det är ju skönt att få det gjort.hi hii


köket

Mia Maria Anderssons foto.

Mia Maria Anderssons foto.


ja nu så sitta och mysa i soffan med så mycket bättre

Spela upp filmklipp


och så klart massa ljus tända måste det ju också vara.


Hallen och denna advent är från min älskade farmor  


Barnen äter godis


Nu så äntligen ligger jag i sängen och ska försöka sova ja så står det tyvärr .
Men sov så gott nu alla.

Nu så äntligen ligger jag i sängen och ska försöka sova ja så står det tyvärr .Men sov så gott nu alla.

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards