miasolrosenmaria

Alla inlägg under december 2014

Av miasolrosenmaria - 31 december 2014 16:00

morgon och fixa lite och duscha och fixa mig själv eftersom det är nyårs afton men känns inte alls så här, är ju som vilken dag som helst, men lite fin kan man ju vara i alla fall , hahaha


men det blev att kolla på rädda willy 2 och bara mysa i soffan och ta det lugnt och sen försöka fixa lunch och bara vara, och här så växer min stora orkidee.

Min stora orkidé har fått en blomma��


lilla jag

Mia Maria Anderssons foto.


Önskar er alla ett nytt och härligt år med nya möjligheter och underbar kärlek med familj och vänner . Kram på er alla underbara


ja blev att titta på tv hela kvällen och sen ringa runt och önska gott nytt år till alla ch sen blev det sängen så natti natti.

   

Av miasolrosenmaria - 30 december 2014 16:00

var uppe tidigt med elias och satt och kollade på tv bolibonpa som går tidigt på morgonen, men sen när gubben kommity upp så gick jag faktiskt och la mig och sov en stund till för att orka med dagen, och det var väldigt skönt att få den lilla stunden.


sen blev det duschen och klä på sig och bara ta det lugnt, och tog en kopp the och smörgås och sen blev det sätta sig i soffan och mysa med barnen och kolla på rädda willy som började, men det blev inte så där jätte länge för tim och simon för dom skulle bli hämtade av deras kompisars föräldrar dför att vara borta under dagen, så det blev bara hampus och jag som satt och kollade och elias somnade så det blev väldigt lugnt.


tim och simon spelade något spel på golvet i vardagsrummet och elias var med där och kollade och hade hampus mössa på sig också som han satt på sig själv. hi hii så söt.   




sen blev det lätt lunch och bara ta det lugnt och fixa bad vatten till elias och han hade ju jätte kul i badkraret och lekte och hade sig, och samtidigt så lyssnade vi på barn kammar boken med krokodilen i bilen.



sen bolibompa och mys med tv och vänta och sen när dom andra 2 ska komma hem då.


ja sen blev det natta in barnen för att komma i säng ganska normal tid och själv så tänkte jag också lägga mig tidigt men tyvärr så blev det inte så utan fastnade vid tvn som det gick en film på 1 an och det var robin hood som var så bra och jag inte hade sett, så det blev att kolla klart på den då svårt att slita sig kan jag säga.


Men nu så är det sängen och kudden och så skönt att bara krypa ner och slå ner ögonlocken och få lite sömn .
Natti Natti

Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.

Av miasolrosenmaria - 29 december 2014 15:45

ja godmorgon och det blev full fart här på morgonen eftersom gubben , tim och simon måste med en buss tidigt på morgonen för att åka till uppsla eftersom dom har tid att passa hos tandläkaren .


och när dom åkt så var det bara hampus, elia soch jag själva hemma som var hampus tyckte var jätte skönt och mysigt.


och då satte vi oss och myste i soffan och kollade på en film på 4 an som heter hortons hears who och bara var , så skönt det är i bland.

Horton Hears a Who


och då söva elias sammtidigt för han är ju trött och behöver sova.


Tim och Simon kommit hem och det hade gått jätte bra hos tandläkaren.
Så dom har ätit lunch och allt och nu sitter jag och bara softar i soffan och kollar på

varning för jönsson ligan.


Ja då så ligger barnen och nu så sitter jag och ska kolla på inkognito på 4 an.


            


Av miasolrosenmaria - 28 december 2014 15:30

Då var det ny dag och morgon och det känns inte som något specellt bara att man är lite mer trött efter allt som man stått i och hållt på med före och sen under julen, sitter i väldigt länge om man säger så, men upp i alla fall och bara fixa med sig och greja.


och jag fick ju 2 fina saker av min son sebbe.


älskar dom här fina gosiga varma sköna tofflor och jag går i dom varenda dag och man kan säga att jag fryser verkligen inte om fötterna och är så glad över dom, han vet vad jag behöver han.. hi hii

Mia Maria Anderssons foto.


och jag fick denna fina väska , och jag vet inte hur han viste att jag behövde en ny och tänkt köpa en till mig själv, men är så glad över denna fina och så mycket fack den hade som jag vill ha.


såå gullig han är som tänker på mig.   

Mia Maria Anderssons foto.


och av dottern sabina och david så fick jag en tjock tröja och det är något som jag behöver som är så frussen hela tiden och som jag anvender varenda dag här hemma.. hi hii


och jag har så härliga barn som gör egna saker på träslöjden.

tim gjorde en jätte fin adventstake med snögubbe på ch simon gjorde en ängel som man kan häna upp och en kloss ljus stake, såå fina.

Ja vilka härliga barn man har , som gjorde ängen och röda kloss ljus staken , och Tim gjorde den fina adventsljus staken .Dom har jobbat så i trä slöjden .��


hampus gjode en fin glas ljus stake som han målat på skolan.


So beautiful! <3


     

Av miasolrosenmaria - 27 december 2014 15:15

god morggon på er i dag så är jag väldigt trött och känner inte för att göra så mycket utan bara lugnt i dag tänker jag ta det.


och så kommer det bli, och inget på tvn heller att se på så lite tråkigt , så det blev att sätta oss i soffan och bara mysa och kolla på filme pettsson och findus

Sitter och myser med mina härliga barn och kollar på filmen


så det blev bara ren mys dag och inget mer.


det här är ju såå sant.

Ordspråk & Citat - Då & Nus foto.


det här tycker jag är riktigt snyggt .

See more: http://buff.ly/1AhNOeG



Av miasolrosenmaria - 26 december 2014 15:00

god morgon och hoppas att jul och jul dagen varit bra, ja här var det upp på morgon för att duscha och göra sig i ordning och sen städa av lite snabbt för dotter sabina och hennes kille kommer och hälsar på en stud i dag, ska bli kul och sen barnen ska vara hemma som dom inte ofta är när hon kommer.


för när hon kommit på en vardag så går ju dom i skolan och hon ofta kommer på dagen och åker innan dom kommer.


så lite fix och lunch till barnen innan dom kommer och elias var inte alls så där jätte byg som han brukar vara, det gick jätte bra, han börjar känna i gen henne mer nu när hon kommer .


och det är u jätte bra och även kul tycker jag och hon blir gladare också för det är lite jobbigt när hon ska vara så kort tid och han kommer i gång typ lite innan hon ska åka så det är ju såå tråkigt då.


men det han älskar att hålla på med för att komma i gång det är att kasta bollar och hämtaoch det blir mer bollar på golvet och sen rulla stor boll mellan dom, ja så han får kul då kan man säga.


men sen så körde sabina honom med hans bil och hade jätte kul så klart.


 


sen fick dom sina jul klappar eftersom det inte fanns någon möjlig het att lämna dom, för det fanns ingen tid för någon att träffas och möta upp, tråkigt men så kan det vara tyvärr.


men det går ju bra att få i efter hand också.


och dom blev väldigt nöjda med det dom fick och sen blev det lite fika och sen var dom uppe med tim på rummet och kollade på spelen som dom fått och såg på när han spelade och sen skulle sabina spela ett spel och testa.


jag satt där uppe och pratade med dom lite också ocm lite allt möjligt.


elias sov och han skulle nog inte hinna vakna innan dom åkte hemåt i gen för han var ju såå trött och det blev lite sen vila , men det gör ju inget kan vara så också.


ja sen så gick dom till bussen och åkte hemmåt och sen var det dags för lite middag då som också ska göras och bara skilla och ta det lugnt.


 


Av miasolrosenmaria - 25 december 2014 20:00

godmorgon och här har det kommit lite mer snö under natten så det känns ju lite skönt att barnen kan vara ute och leka mer och det är ju lite ljusare ute också.



Mia Maria Anderssons foto.


kollar på så mycket bättre när dom gjorde åter träffen.

Spela upp filmklipp


Fan börjar känna mig dålig , känns inte alls bra i halsen och Elias snorig och hostar lite , hampus krasslig i halsen , så ja får hoppas att det inte bryter ut mer än vad det är


här sitter elias och ritar på sin tavla som han fått av storasyster sabina och han tycker den är rolig att hålla på med.



 

sen skulle försöka sitta och kolla på sällskaps resan som gick på 4 an men va fan sak det vara så djäkla sent som alltid, så det blev ju inte orka se hela utan bättre att sova så sängen drog i stället.


så natti natti


 



Av miasolrosenmaria - 25 december 2014 19:45

ja på mogonen så har man ju fått lite mer snö då, så härligt för barnen att få lite att göra nu och kan vara ute lite också.



det blev att titta på så mycket bättre åter träffen.

Spela upp filmklipp


Fan börjar känna mig dålig , känns inte alls bra i halsen och Elias snorig och hostar lite , hampus krasslig i halsen , så ja får hoppas att det inte bryter ut mer än vad det är .


här sitter elia soch ritar på sin klapp som han fått av storasyster sabina och tycker det är jätte kul.



 


ja det blev tänkt att sitta och kolla på jönsson ligan men va fan orkar då inte sitta uppe till 00 ,00, så det blev sängen som drog mig till sig.


så mycket bättre att få lite sömn tycker jag då..


 

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards