miasolrosenmaria

Alla inlägg under januari 2015

Av miasolrosenmaria - 31 januari 2015 22:01

god morgon god morgon tänkte jag säga men det är ingen god morgon för mig, för jag är såå trött somnade sent fast jag hade lagt mig tidigt ja normal tid om jag säger , men hade så djäkla svårt att somna och sen gnällde elias som han gör varenda natt, så det blir inte så mycket sömn då.


men han vaknade i alla fall vid 7,30 i dag men jag var så trött så jag gick och la mig i gen för att få mer sömn, och somnade ju på en gång.


sen vaknade jag och då var jag någor lunda pigg och gick på toa och då visade det sig att mensen hade kommit och ja blää och ursch och allt blev det där jag satt, och kollade sammtidigt ut genom fönstret och såg att det snöade riktigt ordentligt där ute, och det blev ju inte heller något uppigande eller bättre av det , nää så deppigt så.


men men det var bara ta tag i sin lilla krage och se glad ut med ett riktigt glatt smail på dom små läpparna .. hahaha  


och elias var ju såå glad så han visade in mig i köket och ville att jag skulle göra välling och mysa med honom i soffan och ge honom vällingen som vi brukar göra.


och efter det så blev det duschen för mig och fixa fram kläder och gubben han gick ut och skottade eftersom det har ju kommit lite om man säger och det ska väl fortsätta snöa hela dagen också så som det snöar nu.


sen lite the och smörgås tänkte jag mig, och tog lite fotton.





 

och lias han grejar som vanligt i vardagsrummet med sitt lego och en kartong som han har lagt en bok i och håller på med.



och bröderna sitter och kollar på bolibompa som går .



simon är den som tycker om att fotas.



och här kom då lill plutten och ville att jag skulle fotta honom i gen, men tiittade precis åt ett annat håll precis när jag tog, men såå söt.



ja sen så sätter han sig och grejar med sina burkar och snackar för sig själv.




 

och här är vi på väg ut med storebror tim och ska greja i snön, hampus är redan ute.



ja mycket snö är det och mer kommer det som jag tänkte .



hampus rullar en stor snöboll, antar att det ska bli en snögubbe sen.



här håller dom på för fullt med sin snögubbe.



och simon han hjälpte grannens barn med att lyffta en boll.



och gubben han skottade i gen då, för det snöar och snöar och det det fastnar ju på backen även om det är pluss grader ute, men som sagt det blir ju lite när det hela tiden snöar och det kommer ju mer opch mer eftersom det kommer snöa hela veckan som kommer .



och grabbarna håller på med sin gubbe.





det blev en robbot.




ja vad säger man, elias blev såå arg när han skulle komma in så tim var ute en stund till med elias men sen så öppnade han dörren och då gick elias in själv, men han ville inte klä av sig, men det var han tvungen till och sen blev det lunch och han åt som bara den och sen sova och han somnade så gott efter denna förmiddag, och sov inte länge då det knackade på dörren så då var han vaken .


och satt och mös i soffan och gosade och kollade på tv och ville inte släppa mig alls.


men sen så gick han upp själv därifrån och skulle greja med något och hämta dricka för han var ju törstig.


sen förjde han med tim upp och var där och grejade och dom skulle spela tv spel och då var elias med och låg på madrassen han också.



jag och simon satte ocss nere och spelade wii, mario brus och hade kul tillsammans.




sen ledsnade han och då sutade vi och det blev att stäla sig och laga middag och sen göra i ordning deg för bröd.


efter middagen så badade elias och tim badade med honom och då bakade jag ut degen och sen fixade med tvätt maskinen och sen tog jag upp elias och torkade honom och fixade med blöja och pjamas.


satt en sabbis vid datorn och sen blev det kolla på pippi och efter det göra välling och satt och nattade honom, och sen blev det kolla på ronja rövardotter .


sen slog vi över till gladiatorerna och efter det så natta in barnen och jag läste inte i dag, utan jag satt och kollade på mammas pojkar och satt uppe tills den slutade.


men nu så blir det nattai natti.


 


 


Av miasolrosenmaria - 30 januari 2015 21:52

ja då var det en ny morgon och elias vaknade tidigt och gubben och hampus var vakna men skulle precis i väg, simon var vaken så han och elias låg i soffan och mös och kollade på tv så jag gick och la mig i sängen men var vaken då, så det blev bara vila i stället.


sen efter en stund så kom tim upp och då kom han in till mig och frågade om en spel dosa till ps 3 som jag inte viste något om, och att pappa hade åkt med hampus så han får prata med pappa sen när han kommer hem.


ja sen var det se till att dom borsta tänder och gjorde allt klart, för sen var det dags att gå till skolan, ja tim drog i väg men simon skulle som vanligt krongla, och nu var det helt plötsligt ett måste leta efter ett par skor som han skulle ha till gympan och inte hittade.


jag viste heller inte var dom var någonstans, och jag sa till honom att han måste gå till skolan nu, det går inte att komma så här på morgonen 10 minuter innan skolan börjar att leta efter skor.


men fick han inte med sig ett par så skulle han inte gå, så då började han med det, sen sprang han upp och bara tog några skor som fanns i förrådet i alla fall och drog i väg.


ja ja det är såå roliga mornar i bland, sen ville elias ha sin välling och mys i soffan och sen blev det duschen och fixa mig och elias stod och porsta tänderna med sin tandborste den här gången. hi hii


sen plocka ur en säng och slänga i maskinen och köra i gång den, och sen värma lite risgröt och elias ville också ha, men först byta blöja och duscha honom och klä på.


sen en liten bild på solen.



sen satte vi oss vid bordet och åt, han åt riktigt bra fick värma på lite mer och lite mer, så kul att han gillar den gröten för då kan man göra så att det finns och bara värma på .



var tvungen att ta en bild till ute när det var så härligt väder och solen sken för fullt.



sen satte jag mig vid datorn och skulle greja och kolla lite och spela lite på fb så klart och elia shade ju jätte kul med sitt fina piano som han satt och tryckte på och lyssnade.



 

och sen satte han sig hos mig en stund med snuttis och tuttis, och han blev så trött och la sig på bordet med huvudet och skulle somna, så det var bara fixa med sängen coh sen gå på toa och fixa vardagsrummet och sen tvn, sen så bara natta in honom för nu var han riktigt trött och somnade väldigt fort.


så la honom i sängen och sen fixa lite the till mig och sätta mig i soffan och bara mysa och kolla på hem till gården som äntligen var och då slutet på veckan, och sen prata med gubben som ringde och kollade läget och så.


sen så kom lill pluttis upp traskande och då satte vi oss och mös i soffan och han var väldigt pigg för att precis vaknat, ville inte alls sitta länge hoss mig, men vi satt och kollade på bolibompa en stund och sen så frågade jag om vi skulle fixa något att äta och då rusade han in till köket.


sen satte jag honom i stolen, men fick inte ta tuttis utan han skulle ha den i munnen, så då fick han ha det och ta ut den själv när han ville.



sen kom gubben hem i dörren och elias hade inte alls börjat äta och ville inte ha heller, och posten hade kommit och då var det 2 filmer som kom och dom ville elias titta på och kolla på bilderna.


gubben satte sig och åt och kollade på fb och sen drog vi ett parti kort och sen öppnades dörren och då kom sabina för hon skulle hämta post som var här, och då började hon busa med elias.


och efter en stund så kom hampus och han var hungrig hade inte vart någon god mat i skolan tyvärr.


och sen kom dom andra 2 och då blev det full fart och simon skulle ringa och kolla med en kompis och sen ringa en annan, sen drog han i väg till skolan och hampus drog i väg han med ´.


och efter en stund så kom dom tillbaks och då skulle dom hämta lite verktyg för att bygga på någon koja och greja.


kom hem sen och ville spela och då satt tim med sin syster och spelade , och det blev tjat om andra spel och allt, och jag höll på med maten och det blev kött och potatis och sås med grönsaker till.


elias och jag bytte en säng och fixade och sen plockade ur tvätt maskinen och la det i torktummlaren, och sen så satte vi oss och kollade på tv och då var det bamse på bolobompa och det gillade han jätte mycket att kolla på, sen blev det göra i ordning honom för kvällen och fixa välling.


och så satte vi oss i soffan och kollade på amigos samtidgt som han åt vällingen och skulle nattas in, somnade väldigt fort och sen så blev det fixa med ljus och tända och poppa popcorn ocg fixa chips och saft. och sätta oss och kolla på fångarna på fortet.





och efter det så natta in barnen som var jätte trötta och höl på att somna, och dom ville att jag skule läsa så det gjorde jag lite snabt och sen sov dom så gott, jag fixa lite vid datorn och sen så natta in mig själv.


 

Av miasolrosenmaria - 29 januari 2015 17:30

god morgon på er och det blev ännu en ny dag som man ska hitta på något med, men sova lite först så klart så man har lite energi till att hålla på.


sen blev det elias som gick först och sitta med lite välling och sen blev det duschen och fixa till mig själv och lite smink för en gång skull, och sen blev det lite the och smörgås.


ja lite solsken var det ute, så härligt att man får se den lite grann titta fram, det är ju inte offta om man säger, så den vil man ju ha mer av kan jag lova..

och väldigt mycket is och mycket snö som smällt.



ja elias han pyysla för sig själv och bygger lego som han tydligen fått för sig att göra varenda dag och det är så kul att han gillar det, och sen är det bra att han kan hålla på själv och greja, ja och han står så klart i lådan som legot ska ligga i då.. hi hii



sen kommer han in i köket och visar vad han byggt och sen sätter han sig på golvet och håller på och grejar och fixar med sitt fina bygge som han varit så duktig att göra själv..



sen så ville han också ha the som jag tog i en riktig mugg, inte någon pipmugg eller flaska, nej det dög inte alls kan jag säga så det blev en riktig mugg som han blev så glad att få.



och sen så blev det byta blöja och kläder för att natta in busfröt för att sova liten stund och han var ju så trött.



somnade väldigt fort kan jag lova, så mysigt att sitta med honom.



och när jag lagt honom i sängen så blev det plocka massa leksaker från golvet och alla dessa bollar som låg utspritt på hela vardagsrummet och sen plocka upp bordet i soffan och slänga ut mattan och slänga tvätt i tvätt stugan.


men sen bara ta det ugnt och spela lite kort medans elias sov.


ja och här har jag ritat lite kort, men det var ju ett bra tag sen , som sagt men tänkte jag måste ju ta lite kort på dom också att ha kvar. hi hii



och sen när elias vaknat så satte vi oss i soffan och bara mös en stund , men han hade inte direkt någon ro för det, för blev så fundersam eftersom bordet var uppstält och mattan borta, ja det var väldigt konstigt att vakna til ..


så det bev lunch och sen så börja städa, dammsuga och sen skura och städa ur hela badrummet och sen ta in mattan och dammsuga av den, även om jag redan skakat av den så gott jag kan, så blir det ändå dammsugning också för att det ska vara ordentligt städat.


sen vila lite med ett parti kortspel och elias han stod så klart vid tvn och grejade och kollade på den.



och sen blev det barn som kom hem och det var hampus som kom först för dom andra 2 hade ång dag i dag, så hampus lekte och busade med elias.




gubben var tvungen att gå och handla så vi kunde göra middag som skulle vara ugns pannakak och sen fixa smeten när han kom hem, hampus och simon hade gått ut och kolla om någon kompis kunde leka.


men var tvungna att komma hem eftersom maten började bli klar och sen fixa dom köket efteråt, och det blev mys i soffan med tv, sen göra i ordninmg elias som började bli väldigt trött och då kolla på farmen och sen blev det familjen annorlunda som jag följt ända sen det började och tycker om detta program så mycket, och barnen dom vill också kolla på et.


sen natta in dom och då läsa boken i gen och det blev inte så länge för jag hade så fruktans värt ont i ryggen och kunde inte sitta så länge där på stolen i hallen och läsa tyvärr.


gick ner och satte mig i soffan för att bara få vila min rygg och då kollade vi på djurskyddarna och efter det så blev det natta in, men först kolla av datorn och sen skriva i kontakt bok och sen göra mig klar för att slänga mig i säng.


sov så gott och sköt om er.


 
 

Av miasolrosenmaria - 28 januari 2015 18:15

godmorgon med nya bekymmer och må dåligt och ingen bra natt heller till råga på det för elias har gnällt till och från hela natten så mycket sömn blev det tyvär inte alls, och ändå vakna han tidigt på morgonen fast han inte alls sovit bra, så konstigt.


men han fick vara med pappa och hampus som var vakna eftersom hampus ska göra sig i ordning för att komma i väg till skolan i taxin som kommer tidigt, och elias ligger och myser i soffan och kollar på tv och äter smörgås med dom.


och sälv så gick jag och la mig för jag var ju verkligen så trött så trött och bara kände att jag måste bara lägga mig och få min lilla sömn som jag inte fått, och sen så vakna jag och då går jag upp och då är dom andra 2 på väg att gå och säger hej då och sen sätter jag mig i soffan och ger elias välling och gubben gör en kopp the til mig som jag försöker dricka i lugn tackt men det blir att plocka fram kläder och sen in i duschen och fixa.


sen satte mig i köket för att ta en smörgås och teh till och sen spelade jag och gubben kort som vanligt och elias var med och tog en smörgås han också, men sen så drog han i väg till vardagsrummet och när jag kollade på vad han gjorde så låg han och bara mös i soffan med sin snuttis och tuttis och kollade på tv.



men efter en stund så var det ful fart på honom i gen coh då grejade han med sitt lego och byggde för fullt med et och såg inte att jag stod och kollade på honom.




sen kom han in till köket med legot och hade ju jätte kul och bara hämtade mer och sen satt han på en stol och grejade vid köks bordet och hade kul.




 

sen ville han ha min te kopp för jag hade lite te kvar där i som han brukar dricka upp och nu satt han så nöjd med den.



 

sen blev det sova för hans del och ja vad det var på tv, ja det var inte mycket att titta på om man säger, ingen hem till gården som jag alltid tittar å, nej det var den djäkla konståkning som var på tv ioch nej då tittar inte jag kan jag säga inget alls intresse för detta.


så det blev en kopp the och sen spela kort i stället och bara var medans elias sov.


sen fick jag sätta mig med honom när han vaknade och det är så mysigt att bara sitta med honom och sen så lunch och han fick lite mat och gubben åt han också.


sen efter ett tag så kom simon hem och då var det bara för han att sätta sig med läxa och skriva ordn och sen lite matte, sen var det vara med elias och leka med honom och ha kul, sen kom hampus hem med taxin och så lek med elias också och bygga lego så klart.


sen blev det middag med köttfärs sås och spagetti och då gjorde jag såsen påd taco krydda och annat så den blev jätte god och ganska stark också och kan säga att ala tyckte den var jätte god.


sen satt jag i soffan och elias byggde lego med pappa och hade jätte kul.




 


 

sen blev det lite bolibompa och sen göra i ordning elias för natten med pjamas och välling och sen natta in honom och sen kola på sveriges mästerkock och sen blev det natta in barnen och då läste jag bok för dom och det blev ronja rövardotter som jag läste ur några sidor för jag tycker om att läsa för mina barn.


sen så kollade vi på lyckliga gatan på 4 an och det är väldigt bra program tycker jag.


men sen så var jag väldigt trött och bara kände att jag ville sova så det blev natta in mig.


 


men sen så blev det göra mig i ordning för natten och

Av miasolrosenmaria - 27 januari 2015 18:45

ja då var det en ny morgon och jag mår så där, har sovit ganska dåligt i natt, vridit och vänt på mig och sen eias som gnällt till och från, så det blev inte så där jätte mycket sömn, och sen så vaknade elias väldigt tidigt i dag och då la jag honom i soffan där han brukar ligga för att kolla på tv och gubben var vaken och snart väcka hampus.


och jag gick faktiskt och la mig i gen för att få lite mer sömn var ju såå trött så det var inte värt att vara vaken den tiden för jag är inte alls på humör då kan jag lova, säg fel ord så brusar jag upp direkt, nej bättre att jag får sova någon timme till.  


men sen när jag vaknade så blev det att jag satte mig i soffan med elias och gav lite välling och sen så gick tim och simon till skolan och jag fick en kopp the av gubben.


men sen så gick jag och plockade fram kläder och sen så gick jag in i duschen och fixade mig och elias var med i badrummet och grejade med sitt lego som han hade med sig in.


men sen vart det väldigt tyst, och jag kollade vid sidan av drapperiet och då står han så fin på toaletten och håler i simons tandborste och borstar för fullt och ser så nöjd ut, det var bara att öppna dörren och ropa på gubben att hämta min telefon och ta kort för det måste man ju bara ha kvar.












 

ja och under tiden så duschade jag klart, så jag skule kunna gå ut och klä på mig någon gång  


och när jag hade kätt på mig och kom ut ur rummet då står lill plutten ute i hallen och jag vet inte riktigt vad han har i görningen eller tänker hitta på.   




och sen så skulle gubben ta och fixa lite smörgås och the och ja som vanligt lilla elias ska vara med så klart.



och elias ville också ha en lite smörgås.


och sen ville han ha lite te i en egen mugg och då drog han i väg med den och satte sig i vardags rummet på sin lila stol , ja han är ju för gullig.  



ja och sen så blev det natta in honom för en vila på dagen för han är så trött då och behöver få sin sömn för att orka med hela dagen, och då kolade jag på hem till gården och bara mös, men jag mådde fortfarande inte så bra efter i går, det sitter i ett tag tyvärr, men lite lugnare i dag i alla fall.


men samtidigt så kan det bara smälla om någon säger fel eller något går fel för mig så blir det inte så kul.


sen så kom lill plutten upp och då fick jag sitta en stund med honom och bara gosa och mysa som är så underbart härligt, och han älskar att sitta med mig en bra stund.


sen blev det lunch och då fiskpinnar och stek potatis.




ja och under tiden så kom ju solen fram lite grann också, såg så mysigt ut.




sen så efter ett tag så kom ju tim och simon hem från skolan och här sitter tim med elias i köks soffan och bara myser en stund.



och simon skulle göra läxa skriva veckans ord som dom ska träna på så dom kan dom utan till och stava.




och gubben och jag försökte spela lite kort samtidigt.



och här gör simon matte läxa som dom också har med sig.



gubben rätta matte läxan .



och sen så blev det middag som skulle göras och då blev det kokt potatis och fisk i ugn med egen hemma gjord ägg sås som ska stå i ugnen och puttra ett litet tag och sen rivna morötter till så klart.


elias fick lite morötter och äter lite.



och efter middagen så var tim med elias och byggde lego och stora torn.



sen blev det göra i ordning väling och natta in elias och bara mysa och kolla på tv.


sen bygg lov och gotham.


och efteråt så blev det natta in mig själv.


sov så gott nu alla där ute.


 

Av miasolrosenmaria - 26 januari 2015 17:45

ja det var en vanlig morgon och elias vaknade tidigt som vanligt, men då får han vara uppe med pappa en stund medans jag lägger mig en stund till och sen vaknar jag vid 8,30 och då är tim på väg till skolan, men simon och hampus är hemma.


ja hampus har vi ju problem med att få i väg och det har ju med hans diagnos att göra och simon hade ont i magen så därför så är han hemma, men kan ju börja undra om det verkligen är så, men men nu är han hemma i alla fall.


men jag var tvungen att kolla mitt konto för att se om jag fått in min föräldrar penning som jag väntat på nu och räknade med för att klara av betala räkningar.


men det visade sig inte har gått in något så var ju tvungen att ringa försäkrings kassan och kolla med dom och då sa dom att det är i feburari som dom kommer och jag fattade inte hur hon fick till det när jag hade lämnat in innan den 15 januari, men så var det så jag viste inte vart jag skulle ta vägen och sa till gubben hur det var och han blev skit irriterad för vi hade ju sökt från dec 2014- jan 2015 och då ska man få i januari.


så det var ju bra ringa i gen och jag gick även in på datatorn för att kolla mina sidor på deras sida och det visade att det var rätt det hon sagt till mig, men jag lämnade telefonen till gubben för jag orkade inte ta detta samtal i gen, och då satt han och spelade kort med grabbarna och väntade på att komma fram.


men jag orkade faktiskt inte att sitta och vänta, tårarna började skocka sig i ögonen och jag ville bara bort från alltihop, så jag smög i väg upp på över våningen och satte mig längst in i förrådet vi har där och gömde mig bakom kartonger och kläder som hängde, och började gråta och skaka hela jag, knäcktes totalt av detta och bara hyper ventlilerade och blev nästan tokig.


och sen så började gubben ropa och leta efter mig men jag svarade inte för jag orkade inte ta mer och bara ville vara i fred, men sen så hittade barnen mig och då kom han och sa att jag måste sätta mig vid datorn för att han skulle få hjälp med att fixa detta av den han hade i tråden från försäkrings kassan.


så det var bara gå in på mina sidor och söka föräldrarpenning men då fixa från dec 2014- januari 2015, och sen så fick jag vänta på att hon skulle god känna den för hon hade fått in den, och sen sa hon att den var klar och att jag skulle få den 28 / 1 så det kändes så skönt, men jag var så upp i varv och kunde inte bara släppa detta och svårt att lugna ner mig.


det är tur jag har min fina vän som alltid finns där när det gäller, fick låna utav henne en liten summa, men det är knappt det räcker i alla fall, det är bara pussla och fixa som gäller, och tyvärr så har vi inte til ett buss kort så gubben kan ta sig till jobbet så jag vet inte alls vart jag ska ta vägen eller vända mig, mår bara skit just nu.  


gubben ville att jag kom och satte mig i köket för han hade gjort the och jag egentligen inte als sätta mig där men gjorde det ändå och sen så tog vi ett parti påker, men sen så gick jag in på toa och bara bytte om, orkade inte alls duscha tyvärr, men så nere var jag så då skiter jag i mycket.


men barnen var på över våningen och hade hämtat in lego som dom skulle bygga med och elias var ju också med där och kollade på .




men gubben och jag satt och spelade kort och elias ville också spela för han hade en egen kortlek som han fått av simon för den fattades det så många kort och kunde inte spelas med.



så hampus satte sig och spelade med elias fast bara lägga ett kort och elias fick lägga ett kort och det blev bara som det blev eftersom elias inte vet hur man gör och kan inte skillnaden på korten men han hade ju roligt och tyckte det var jätte kul.




sen blev det natta in elias och han får sova lite och då kollade vi på hem till gården också sammtidigt och sen så lägga honom och ta en kopp the och bara softa och jag mådde fortfarande inte bra efter morgonen.


sen vaknade ju han tidigt och då satte jag mig med honom och sen så blev det lunch och då fick elias fart in till köket men ville inte alls sitta i sin stol, så då värmde jag en annan tallrik med blod pudding som var kvar sen i går och då satte han sig och åt för fullt.


sen blev det mer kortspel med påker för att bara skingra tankarna för min del, fast jag hade ju liksom tänkt något annat i dag som städa och fixa , men ingen lust alls för det och ingen ro till det heller utan bara sitta och bara vara och spela kort.


sen så blev det fixa middag och tim kom hem han gick lång dag i dag så det blev lite snabbt i hop plock som spagetti och bajkon sås med grönsaker och sen duka och fixa.


men sen blevb det massa tjaffs vid matbordet om att det var inte gott och det smakade grönsaker och allt, det spelade ingen roll om dom plockade bort grönsakerna och då tyckte jag dom kunde äta spagettin i alla fall, men det var en som vägrade för det smakade grönsaker och började sätta på sig luvan och tjura.


och alltså jag viste inte vart jag skulle ta vägen med mig själv, jag blev skogstokigt och tog hans tallrik och slängde i det i durkslaget och sjölde av det och slängde i det i en kastrull och la i en klick margarin och satte på plattan, men allt blev bara fel och det rasade burkar från kylskåpet och då bara brast det och jag bara sparkade i väg allt och bara skrek och sen gick jag där i från och in i mitt rum och började skaka och hyper ventilera och bara grät och kunde inte hejda mig längre.


jag bar akände att jag håller verkligen på att bli tokig, och viste inte hur jag skulle hantera mig själv alls, ville bara försvinna för jag orkade inte alls med mig sjävl längre jag bara brast helt och hållet.


sen satte jag mig vid datorn i mitt rum där jag kunde sitta lite avskides och bara få vara och göra något annat en stund, och satt där medans gubben var och handlade lite grann.


sen satte jag mig i köket och då spelade vi lite kort och barnen spelade inne i vardagsrummet tillsamamns med varann.



och elias var med i köket och höl på med lego och byggde och grejade bredvid pappa.





 


och tim satte sig och gick in på en sida där man tränar på mutiplikations tabellerna, och han skulle träna på 6 ans till i morgon.



och gubben vill inte vara med fast jag tar utan ljud och blixt så fattade han ändå vad jag höll på med.




ja fick ett i alla fall då han inte märkte något, så hade lite tur där.



sen blev det dags att fixa till elias och göra välling och sen natta in honom och så och då kollade vi på farmen som inte är så där jätte intressant, jag gillar inte riktigt det programmet, och sen var det robert gusatavsson 25 år så det var inte så mycket att se på tv, men baka skulle jag också göra och så klart bröd så det blev lite senaste laget och jag blev så irriterad att han inte köpte bröd när han var i butiken så jag slapp detta med bakningen att göra eftersom det blev så sent.


men som sagt var ju tvungen ananrs hade dom ingen frukost i morgon tyvärr.


men sen började jag bli såå trött, kändes av efter dagen om man säger så, så det var göra sig i ordning för natten och brödet hann bli klart och in i kylen och sen sova.


men sammtidgt så var jag upp i varv men helt slut så det blir väl somna fort bara jag lägger ner mitt huvud.





 



Av miasolrosenmaria - 25 januari 2015 17:45

god morgon på er ja i dag blir det full upp kan man säga, men först så fick jag sova lite för var väldigt rött efter nattens bestyr med en liten herre som bara gnällde och pep vart annat i natt så blev ine mycket sömn, men men lite sömn på morgonen vart ju bra i alla fall.


och sen blev det upp och då nmysa i soffan en stund och sen in i duschen och klä på mig och sen böev det kolla i kok bok och gubben fick gå och handla lite som behövdes till det som jag skulle gör ai dag.


men jag kunde i alla fall börja fixa med morötter och lök som skulle skalas och sen plocka fram maskinen som jag skulle sköra allt som jag skulle mala sönder, och de var morot, lök, purjolö, paprika och en liten ostbit, och maskinen den fick stå där och gå för full.




ja elias han ska ju också vara med och kolla vad man gör så klart.



och här så är det stekning av köttfärs och bejkon, salt, vitpeppar, vitlökspullver, citronkrydda och en kött buljong.



och sen skulle jag även ha i tacco krydda.



ja och här så har jag även gjort degen til pirogerna som ska stå och jäsa nu ett tag och kokat ris har jag också gjort som skule i köttfärs smeten.


och sen så klä på elias för tim ville gå ut ed honom i dag också medans han vämntade på en kompis som skule komma.


så var dom ute och åkte i backen i dag med, och kompisen kom han också.





ja och så blev det börja kavla ut degen och fixa runda cirklar som jag skule lägga smeten på och göra mina pirger.


och så här blev dom och ska stå och jäsa lite grann på plåten .



och så här bev dom första efter gräddningen i ugnen, så fina och gud vad det doftar gott också.



jag kan säga att detta tog sin tid att göra eftersom jag gjorde dubbel satts av degen och då blev det ett gäng, men så skönt när det blev klart och barnen hade kommit in och fått lite lunch också efter att vart ute en stund.


sen äntligen när jag var klar så blev det sätta mig och fixa ite på datorn och sen spelade jag och gubben lite kort och bara slappade, men fan så ont i ryggen jag hade fått.


men sen blev det dags för att börja göra middag och det bev ris och korvstroganoff och sen åkte kompisen hem och efter middagen så klippte jag tim som inte hade bivit det ännu.


och sen så blev det dusch och bad för barnen och efter det så blev det att jag var tvungen att lägga mig i ett varmt bad för att få värme på min rygg och jaccutsin fick också görs lite.


sen blev det tv´och mys och sen natta in elias och sen kollade jag på så ska det låte på  an, och efter det blev det blå ögon.


sen natta in själv sov så gott.


   


Av miasolrosenmaria - 24 januari 2015 17:30

då var det morgon i dag med, och snön igger kvar ännu så det är ju bra för barnen om man säger så, men för min del så kunde den gott försvinna om man säger så, vill hellre ha värme och sol. jess


gud va jag längtar efter soleb och värmen, men får gott stå där och vänta så glatt på den, för den kommer väl inom sinom tid hoppas jag och ju förr desto bättre.. hi iii


men men det blev att mysa en stund i soffan och sen så in i duschen och fixa till, och sen plocka lite lekasaker som elias spritt ut som han tycker är kul i balnd då, och då får man ju lite att göra.


sen blev det slänga i en maskin tvätt som också måste göras och den får jobba lite också och det behövs ju verkligen så det inte blir allt för ycket tvätt som blir liggandes utan an håller efter.


här så sittr barnen och gubben och spelar kort .



som sagt lite snö är det ute.



ja sen blev det söva elias och han sov en bra stund, och medans han sov så tog jag det lugnt och satt vid datorn och grejade och fixade.


och sen blev det fixa lunch och då blev det vofflor eftersom det var smet kvar sen  går och sen vaknade elias och ville ha han också.




sen kom tim och frågade om han kunde få gå ut med elias på baksidan och få komma ut och leka i snön, och elias vart ju såå glad och var så pigg och sprang in i rummet och ville klä på sig.






här ska dom gå upp i den lilla backen som vi har på aksidan och ska åka pulka med elias.



här åker tim med elias och då tog jag genom fönstret så blev inte så där jätte bra.


 

här åker han med simon.


och tog en ny fim på tim och elias


och medans dom var ute så fixade gubben ett litet skrivbord till mig i mitt rum, jag kom på att han kunde såga i tur en skrivbords skiva från ikea och det blev väldigt bra, så den andra halvan fick bli en hylla då, väldigt smart.




sen kom dom in och elias hade ju haft jätte kul och lekt i snön, men nu vara inne och busa och ha sig och bli lite varm.


och då dags för att göra middag då för att sen blir det tv och film på kvällen, först så lekte barnen där uppe efter middagen men sen så ropade jag ner dom för pippi började på bolibompa och efter det så blev det ronja rövardotter och efter det så göra i ordning elias och välling och natta in honom.


och när jag lagt honom så blev det kola på film och bara mysa med familjen och barnen och chips och dom åt massa godis så klart.


efter filmen så blev det natta in oss alla för att sva efter en lång dag.


 
  
 




Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards