miasolrosenmaria

Alla inlägg under juni 2015

Av miasolrosenmaria - 30 juni 2015 20:45

ja godmorgon på er och hoppas ni får en bra dag , här så vakna jag vid 9,30 och sen låg jag där och drog en extra stund och kollad epå mobilen och sen så gick jag upp och då blev det hitta lite kläder att ha på mig som inte är så lätt alltid, men sen gick jag in i duschen och så blev det lite te och så tv.


sen satt jag och kollade på tv och elia shan hade ju fullt upp med att plocka fram ur mina lådor i köket och skåpen så klart och dra in det i vardagsrummet.



full fart som sagt.



pratade med gubben i dag och så blev det att jag ska in til uppsla för måste handal hem lite mer mat och specelt till luncherna som är svårare att fixa med ingen ting.


men det blir ju som sagt vänta lite för tim har pratat med en kompis som ska ringa upp och se om dom kan leka och var, och det blev klart efter lunchen då ska han i väg till en kompis men kompsens mamma är i knutby och hämtar upp tim på vägen när hon är klar hos frisören, och simon och hampus dom följer med till uppsala .


men medans tim och vi väntar så sitter tim och hampus spelar på fb tills hon kommer och han shar packat sin väska för dom ska bada och spela .



 




och elias han har fullt upp med sitt han.



och sen så kom hon äntligen så då var dom i väg och så ringa hem simon och göra oss i ordni g för att gå till bussen och så fixa elias med allt .


och så var vi på hållplatsen och vänta på att bussen ska komma.




här är grabbarna 3



då sitter vi på bussen och är på väg.






men den här gången så klev vi av vid willys för det var där vi skulle handla denna gång och så mötte vi gubben där också, så gick vi in och elias fick gå men snacka om att ha spring i benen, han var väldigt vild där inne så fick sätta honom i vagen för det gic inte annars.


men fick en chans till att gå och då lyssnade han lite bättre och så var det betala som skulle och efter det så gic vi till matstället som är i samma bygnad där vi beställde pizza och åt.


och det var ju år och dar man åt en sån, så det var riktigt gott.






när vi ätit så var ju klockan 18,30 och bussen had eju redan gått så vi fick lov att vänta på nästa som går då 19,30 från stationen, men då gick vi till apoteket som ligger vid samariter hemmet för jag behövde verkligen gå dit för att köpa lus medel och sen så gick vi till buss stationen och vänta på bussen och när i gick från busiken så började det ju så klart regan, men sen var det sol när vi gick til bussen.


och p vägen såg vi regnbågen i sin fina glans.




sen när vi kom hem så var det packa in kött och allt sånt och sen gör ai ordning välling och fixa med elias och natta in honom och sen så kom tim hem efter ett tag och dom satte sig och kolade på film och sen blev det natti natti för oss alla.


sov så gott nu.


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 29 juni 2015 20:15

oj va sliten jag känner mig och så trött, tar tid att komma i kapp sömnen när man sovit dåligt , så man orkar inte så mycke tom man säge rså, ja inte jag i alla fall, så jag sover lite längre på morgonen och även barnen så det är väldigt skönt .


så man längtar ju inte alls till augusti då skolorna börja ri gen då man måste gå upp sååå tidiigt. nej nej.


ja det blev duschen och så lite tv på morgonen och sen så gick simon ut med elia soch gungade på den nya gungan som gubben kom hem med i går kväll och fi satte i hop den innan det var dags att natta in och sova för elias och sen så blev tv för mig och softa.


och här s gungar elia soch simon och har kul.





elias fick rita när jag höl på med middagen för barnen var ute på vift någonstsans i knutby med kompisar.




 

sen bolibompa och så natta in elias och sen så tog jag mig ett glas vin och bara mös i soffan med tv för mig själv så härligt .



sen blev det natta in och sova .


kramar / mia   
 

Av miasolrosenmaria - 28 juni 2015 20:15

god morgon och ja söndag och fan så djäkla trött jag är, har varit en helvetes natt och då gubben håller på i ett förråd och när man kommer upp så vet jag inte vad han gjorde, men var tvungen att gå upp i gen .


Då har ju fanskapet tänt en ciggarett och kan ju lova att jag blev vansinig och hel tokig, tog denna djävla cigg och sprang ner och ut och släkte den djäveln och sen så la jag mig men kunde inte utan gick upp och han fick sig en djävla smäll i fejset för jag var skogs tokig jag viste inte vad jag skulle ta vägen elelr göra, det bara snurrade av ilska hos migoch hade verkligen ingen ro att lägga mig, men var tvungen att göra det och då vart det bara tankar som for runt i huvudet.


och sen kommer han ner och gör något i köket och det tog vääldigt lång tid så var ju tvungen att gå och kolla vad fan han gjorde , då har han gått ut på altan och sitter och röker , fan så irriterad jag blev .


men la mig i alla fall och försökte slappna av och försöka sova, men det tog en väldig tid att somna , men till slut så måste jag ha gjort det.


men gick upp och duschade när jag vaknade och klädde på mig och sen var dette och blev det ut och hänga tvätt och gubben han åkte in till uppsla , så det var skönt att vara själv hemma.


här är elias och strotsar .




och här så badar grabbarn och har jätte kul.



elias är så glad för simon ska gå till paken med honom.



och här så är dom på väg och så glad lill plutten är.




och här så är dom i lekparken coh gräver.






och sen så ringde simon till mig och sa att jag måste komma dit och då ville han att jag skulle se på deras fina slott som dom byggt och ta kort på det också.




och här på kvällen så blev det ett jätte härligt fint sjus sken och det var riktigt fint på himlen.








och så fick jag även se en regnbåge så häftigt.



men nu så blir det tv och mys i soffan och kolla på 3 filmen av tillbaka till framtiden så klart.


och sen så natta in för kvällen för är såå trött så behöver verkligen sova efter denna natt som var.


sov så gott och dröm sött


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 27 juni 2015 20:30

ja då var det morgon fast väldigt trött också, men jag låg kvar ett bra tag i sängen och bara slappnade av och slummra till då och då och sen så gick jag i alla fall upp till slut och så blev det duschen så klart som jag har som rutin att göra varenda dag och det är ju såå skönt och man vaknar till också.


sen blev det klä på sig och en kopp te så klart och sen blev det plocka i hop räkningarna och sätta sig och betala dom och när det var gjort så var det så skönt att det var gjort och så blev det som så att jag ville in och handla så det blev att fixa till elias och sen så simon som också ska med, så packa i hop allt som ska med i vagen och så i väg mot bussen.


och här så sitter vi i bussen på väg mot uppsla.





lilla elias.



gubben



simon



ett bättre foto




ja det blev att åka ända till stationen för skulle träffa sabina pojkvän där som skulle hämta post till sabina som hade kommit och som hon behövde, men jobbade så då blev det han som fick möta upp och ta emot det.


sen så blev det gå en bra bit för vi skulle ju liksom till citty gross och det är ju åt andra hållet som vi åkte förbi då, men det går ju at gå och det är ju så bra väder och själv så tycke rjag det är jätte skönt att gå.


så när vi kom dit så gick vi till ikea och åt lunch och det blev köttbullar till herrarna och jag själv tog lax som jag tycker är jätte gott och sen så blev det citty gross och handla då .


ja det blev en hel del och mycket mat men det går ju inte att handla hur mycket som helst när man åker buss då, utan få ju handla efter hur man åker och ska få hem allt, så det får ju bli en omgång till att handla då.


sen blev det fika efter handlingen.


och så till bussen och stå där och vänta en stund på den och det var ju skönt tycker jag .


då så sitter vi på bussen hem och elias fick lov att sitta hos mig för det var fullt vid barnvagnarna och då var det bättre att sitta hos mig och lugnt också och det var väldigt spännande för elias för han såg ut så mycket mer än vad man gör när han sittr i vagnen.


här så är vi 3, simon , elia soch jag.





elias och jag.



och elias han hann ta ett också så klart.



ja och när vi kom hem så fick hampus och tim gå till lekparken med elias som suttit i vag hela dagen nästan, så han får leka av sig och röra på sig också.


och här så försökte han gömma sig . hihiii




simon



tim



ja och hampus han hänger i gungställningen.



sen var det in och äta lite middag som blev en snabbmat som nudlar och sen blev det natta in elias och så blev det tv med tillbaka till framtiden som var jätte länge sen man såg.


och här tar jag en kall cider som jag hade kvar sen midsommar, kall och kylig.




och sen när filmen var slut så blev det nattain oss alla för nu är jag så slut ocg helt färdig och vill bara kasta mig i säng och få blund i dom små.


så natti natti på er alla där ute.


kramar / mia   


Av miasolrosenmaria - 26 juni 2015 20:30

då var det en ny dag och jag kan ju säga att jag är väldigt trött och känner inte för något alls bara tog det lugnt i sängen en bra stund och tiden bara rann och klockan tickade och helt plötsligt så var kl 09,30 och barnen satt och kollade på tv och mös och elias var det full fart på också.


så jag gick upp och duschade och så blev det en maskin tvätt som skulle köras och så te coh smörgås och dom andra gick ut och lekte eller gick till någon kompis och grejade.


och elias han var ju riktigt på hugget och så busig, och speciellt när man vill ta foto på honom så gick det så där för han busade hela tiden.










ja så blev det lunch och så bara ta det lugnt och sen bara softa i soffan och invänta tid för middag och tim skulle åka och handla lite snabt.



efter middagen så blev det mys och gos med elias och kola på bolibompa och sen natta in honom och barnen var ute och lekte i parken och sen blev det ta in dom och sätta oss och kolla på tillbaka till framtiden 1 på 1 an som dom ville se också.


och sen så natta in efter den slutat och sova så skönt tänkte jag.


så natti natti .


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 25 juni 2015 22:15

ja ska till uppsala i dag tänkte jag, men det blev inte ställa någon klocka för att komma upputan det blev vakna när jag vaknar.


och klockan stod på 08,30 när jag tittade på den och så låg jag en stund till i sängen och bara mös och softade, sen blev det ändå att gå upp ur sängen som jag hellre hade velet ligga kvar i, men in i duschen och göra mig i ordnin g och fixa elias och så säga åt simonm att klä på sig hela byxor och så.


sen fixa med tim och hampus och så gick vi till bussen och tim och hampus var hemma hos en kompis så det gick ju bra, och simon följde med mig och elias.


här sitter vi på bussen.








sen så kom vi till stationen och klev av och så skulle vi gå till macdonald på stan och så trägga gubben där också, så blev lite lunch där då eftersom kl var närmare 12,00 och då passar det ju bra att ta en macdomnald då och elias hade inte ätit så mycket till frukost.




och sen så blev det att gubben drog i väg på sitt jobb i gen och vi drog till swedbank för jag måste hämta ut en dosa som jag tappat och måste ha den för att kunna betala räkningar och sånt över nätet, och har känt mig väldigt naken utan den och inte kunnat göra något utan har behövt använda telefon banken som är så mycket jobbigare, och där är det som vanligt värdens kö, visst det var ju inte så där jätte många till kund tjänst men det tar alltid så lång tid .


men det gick väldigt fort när ingen hade massa nummer som dom kastat i väg och så fick jag min nya dosa så skönt.


sen så gick vi runt lite på stan och kollade på lite och så, men sen blev det gå till bussen för jag hade ingen lust att vänta på gubben skulle sluta för det viste han inte själv just.


så vi tog bussen hem så simon kan g på sin fotbolls träning som är sista gången denna vecka och sen har dom uppehål för det, och det skule han inte hinna om vi åkte med gubben hem liksom.


så det blev att plocka fram middag som inte var gjord och börja med den och det blev många bollar i luften och alla skulle ringa precis när man håller på med något.


och simon åt lite snabt och så bytte han om och drog till träningen och jag höl på med disken och så blev det tv och bolibompa med elias, sen kom simon hem och han var jätte trött för han hade sprungit eljus spåret själv så det blev duschen och sen bara ta det lugnt.


och nu så natta in och sova, så natti natti och sov så gott.


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 24 juni 2015 20:15

ja i dag så blir det ta det lite lugnt och softa och det blev sova lite längre och sen bara ta det lugnt och så in i duschen och fixa till mig och så en kopp te och sen så satte jag mig i soffan tillsammans med barnen som satt och kollade på sommarlov.


men elias han höll på med annat som alltid och satte sig att spela på sitt piano och hade hur kul som helst faktiskt.





och här sitter simon och hampus och bara är just nu.



och tim så klart .



och elias han spelar på pianot som bara den och grejar för fullt.



 

ja sen så hade han plockat undan pianot och skulle bygga med sina klossar på pallen i stället och han är så duktig och leker så bra för sig själv och hittar på .




ja tim och hampus dom gick ut och grejade och sökte kompisar att vara med, men simon han var inne och bara tog det lugnt och kollade på tv och sen så satte han sig och kollade fb och så skulle elias få spela på paddan där han hade något spel som han kunde få spela.


och det tyckte elias var jätte spännande och kul så klart.





sen blev det att sätta i gång med annat för mig coh det blev tvätt som skulle hängas och sen kolla vad som skulle göras till middag och det blev ugnspannkaka, enklet och snabbt för här var dom hungriga så det gick hem coh var väldigt efterlängtat kan man ju säga, så med god aptit och glädje över middagen.


sen en lugn kväll med tv och såfta.


sov så gott alla där ute.


kramar / mia   


Av miasolrosenmaria - 23 juni 2015 20:45

ja då var det en ny morgon och man mår inte alls bra och det svajar till och från av tårar och nedstämdhet, men det var bara att gå upp och så duscha som jag alltid gör på morgonen för kan inte klä på mig utan duschen så är det bara.


sen så tog jag lite te och så slängde jag in en maskin tvätt och så fick den gå runt där för sig själv och så blev det fxa till i köket med disk som jag hade lämnat för jag inte orkade ta den i går och det är ju det värsta man kan göra, men så blir det i bland tyvärr.


så säta i gång för klarar inte av att se allt på diskbänken även hur dåligt jag mår och så nere jag är så måste den tas bort, och så blev det damsugning och elias han var ute och grejade när jag höll på att göra rent i poolen och sen så drog hampus i väg till lekparken med elias och det tycker elias är såå kul och blir så glad när dom går dit.


sen blev det gå till butiken för att handla lite och så fixa lite bensin för att kunna klippa gräset så det satte jag i gång med på eftermiddagen och elia shan gick där omkring med sin egna klippare och hade jätte kul och gjorde pecis som jag .


så kul att han gör efter så lär han sig väldigt bra.


sen blev det middag och så ta rätt på all tvätt som jag hade i tvättstugan och det gick inte att lägga in mer tvätt där för det var så fullt, så det blev ställa sig i vardagsrummet och vika för fullt och lägga in allt i graderoberna.


sen lägga in mina och elias kläder i mitt rum och elias var ute med tim och grejade och hade kul.


ja det blev fullt upp och massor med göra som jag bara var tvungen till, men kände inte för det egentligen, men måste ju göra så barnen får mat och det finns att äta på och sen kläder att ha på sig.


det är bara så hur djävla dåligt jag än mår så måste jag ta tag i min krage och göra det även om det ä rverkligen skit jobbigt att ta mig för, men är ju tvungen eftersom jag har mina barn hemma så då är det bara så.


sen blev det bädda en säng och hänga tvätt och så sätta ner mitt arsle och då var jag så slut och ont i ryggen hade jag, men satt och kollade på tv och mös med barnen och så natta in elias och sen bara var för mig själv när barnen sov.


så sen blev det sängen som jag slängde mig i för att få lite sömn, så ha det gött och sköt om er nu ordentligt.


kramar / mia     

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards