miasolrosenmaria

Alla inlägg under september 2015

Av miasolrosenmaria - 30 september 2015 21:15

ja godmorg på er alla, fast undra varför jag skriver så när det inte är någon som varken läser eller skriver något på min sida vilket fall, men som sagt jag ska i alla fall upp tidigt och väcka hampus som ska i väg tidigare än dom andra så han måste ju hinna äta frukost och så göra sig i ordning med väska och så tandborstning och så ta det lugnt en stund framör tvn och bara mysa med elia soch moy.


sen vard et dags att klä på sig och gå ut till taxin och så var han i väg och sen så började dom andra 2 komma upp en efter en och göra sig i rodning och så var det frukost och sen fixa med väskor och se till att inget glöms bort, och så ta det lugnt en bra stund i soffan för det dröjer ett tag innan dom ska gå till skolan, och när dom gjort det så vard et duschen för mig coh så fixa till mig och sen sätta mig vid datorn en snabbis.


och då hittade jag dom här fina underbara jackorna som är såå snygga.


och efter det så blev det fixa med elias och klä på och så klä på mig själv och så gå en promenad i det härliga vädret med moy och elias han hade jätte kul där i spåret och hittade så mycket att titta på.

             


sen när vi kom hem så blev det göra i ordning elias säng och så söva honom för nu är så trött och behövder sova en stund i och med att han vaknar så tidigt på morgonen och sen går en bra bit när vi är ute.

 


efter ett tag så kom lill plutten upp och då satt han hos mig och bara mös och gosade så härligt och så blev det fixa lunch till honom och medans jag gjorde det så satt han i hallen och höll på med sina burkar och moy ligger bredvid.

   


och så blev det sätta sig och äta men som sagt han äter inte så mycket i mellan åt, det är si och så, men han får ju i sig det han behövder och växer i alla fall så det är inget jag är orolig över.


så han leker med sina bilar i stället på bordet och har kul med dom .

   


och sen kom hampus hem och då var elias och jag färdigpåklädda och bara väntade på hampus så vi kunde gå utmed moy, men henne tog hampus och elias och jag följde med och då såg jag dom här fina härliga blommorna som fortfarande blommar fast det är kyligt på nätterna och det är höst.


och sen när vi kom hem så började jag skära vikål som jag skulle göra vitkåls stuvning, men först steka den med lök och så göra stuvningen som jag sen lägger i allt och rör om och kryddar och sen har jag skalat rödbetor som ska kokas och så steka isterband, och till barnen blev det kokt korv och potatis mos  ingen ide att en stänka tanken att ge dom stuvning och isterband. hihii

 


och här är middagen för oss vuxna då, mmm jätte gott.


och så blev det mys i soffan och jag hänger tvätt och för en gångs skull så myser elias med moy och det är inte ofta han får chansen till det , så det är så härligt att se.

    


sen kom hampus och ville vara med han också och gosa med bägge.

 


och här gömmer sig elias för nu så ska jag göra i ordning honom för natten coh söva honom .

 


och efter det så blev det bonde söker fru och efter det så natta in barnen och själv sätta mig och kolla på modus som är efteråt, och sen blev det natta in för mig med för är ju såå trött.


natti natti på er.


kramar / mia  


Av miasolrosenmaria - 29 september 2015 20:45

ja då var det morrgon och det är ju skit kallt inne och det är ju förståligt med tanke på att det är ju bra 1 plus grader där ute ju, så inte konstigt att man går och fryser, för man har ju inte satt på någon värme heller, men snart dags att göra det tror jag.


 


simon myser med elias innan han ska till skolan .

 


Elias har satt sig ner vid moy och det är så skönt att han får tid med henne själv nu när dom andra är i skolan

   


det här måste man ju bara göra Smiley heart
Det blir att fixa julklappar nästa månad då , så bra grejer

designa ditt eget skal till alla telefoner så häftigt.

iPhone 6 & 6S PLUS - Designa ditt eget hårda skal - heltäckande


Det finns fortfarande fjärilar fast det är så kallt på morgondagen


vi gitt en promenad till butiken.


Har varit och hämtat paket från h&m så skönt att bara beställa tycker jag , och få prova hemma i lugn och ro .
Det blev skor till barnen och kläder till elias .

   


paket från H&M.

   


jag hade bställt dom här fina skorna till mina barn och dom blev jätte nöjda med dom och hade på dom direkt.

 


och till elias så blev det kläder som han fick för han växer och har inte mycket som passar så det blev lite med den här gången , och han kunde ha allt och var jätte nöjd.

 


hampus han var inne och hjälpte mig med maten och här sitter han och skär upp alla paprika som ska frysas in och jag håller på med kassler gryta och ris till.

 


dom andra är ute och leker kull och har kul där, men hampus vill inte vara med där.


och efter maten så blev det mys i soffan och kolla på bolibompa med elias och ha det skönt bara, sen natta in honom och barnen kom in och kolla på tv tills det var dags att natta in dom och själv satte jag mig och kollade på tv  en stund.


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 28 september 2015 20:00


godmorgon i dag så har man alla barnen hemma för dom har ju studiedag så det är fullt hus då, och jag har fått sova längre och det gjorde barnen också, och det var ju riktigt skönt att slippa gå upp tidigt i dag månda, så det blir ju lugnt då.


 


Sol i dag då , ja nu på morgonen i alla fall

 


Och nu kokar jag ägg till frukost


och elias han ska ju också äta ägg så jag får ingenting, så det är bara att koka nya då. hii

 


Moy ska ju vara med där vi är så klart


Tagit en skön och härlig promenad i eljus spåret, och simon följde också med och det var riktigt härligt att gå och elias tyckte ju så klart att det var riktigt kul med sågspånen, och det kan ajg ju lova att det tyckte ju simon också ,haha

       


sen när vi kom hem så blev det att göra kålpudding till middag, men barnen dom får något annat.

 


och sen blev det ta disk och så hänga tvätt och sen mysa med tv och bolibompa och sen natta elias och så ringa in barnen för att göra sig i ordning och kolla på tv och duscha och sen sova för att komma upp i morgon när det är skoldag i gen.


och så satt jag i soffan och kollade på tv och bara var en stund då.


sen så blev det natta in mig själv och sova för att själv komma upp i morgon då det är dags att gå upp tidigt i gen då.


kramar / mia   


Av miasolrosenmaria - 27 september 2015 11:00

morn morn och i dag sov jag länge så skönt och sen blev det dusch och göra mig i ordning och så fixa med tvätt och lite av varje och så hann det bli lunch och sen så fixa med elias , för ska i väg till en vännina i stockhol och då blev det ta med moy också.


och det här skulle jag så gärna vilja ha .


och även denna för så snygg.


och här kommer tim hem efter att varit hos en kompis i natt och moy blev ju såå glad och bara skulle kramar och gosa som hon verkligen tycker om.

 


och här är vi på väg hem efter att vi varit en stund hos vänninan och jag hade med mig kakor som hennes dotter hade beställt av tim och sen hade jag suttit och gjort chema till henne med bilder och allt till på förmiddagen som jag också hade med mig så hon får lite ordning och hjälp med disk och annta.


 


och sen så blev det natta in barnen och sen kolla lite på tv och bara mysa.


så natti natti.


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 26 september 2015 19:15

ja då var det en härlig skön morgon och lördag, och sovit skönt på morgonen , men väldigt irriterad med tanke på i går kväll som hände med bil nyckeln.


jag har ju svårt att bara släppa och vara som vanlig, nää det sitter i väldigt länge faktiskt och är väldigt arg länge tyvärr.


men gubben, simon och elias skulle i väg en sväng , men jag och hampus var hemma, för hampus ville vara med mig och bara ta det lugnt och sitta vid datorn en stund.


och jag såg denna på fb och den vill jag ha till elias.


den här är ju hur snygg som helst på en motorhuv.


och nu så tar vi hampus och jag en promenad i det sköna härliga vädret och tar luft.

   


går efter en väg.

   


såg en nypon buske som var så röda nypon på.

 


sen kom vi in på eljus spåret och där hade dom hält på helt ny sågspån .

 


men det var ju inte på hela utan korta bitar som det låg där och var väldigt löst.

 


det var jätte skönt att gå och vi pratade om allt och hampus tyckte det var skönt att få bara vara med mig själv och han tyckte också det var skönt att ta en promenad och komma ut en stund.


sennär vi kom hem så satte han sig vid datorn och spelade lite och jag satt och fixade med lite av varje på datorn.

 


sen så kom gubben och dom andra 2 barnen hem och hade en hun med sig som över raskning och det var ju så kul.

   


och dom här skorna köpte jag till mig och elias i går på skopunkten.

 


och här ligger hon moy i soffan , där fick hon sin plats med filt och allt.

   


och här sitter elias bredvid henn och bara myser, och det är så härligt att se , men han är väldigt försiktig av sig lill plutten.

 


här sitter simon och hampus och myser i soffan och kollar på tv.

 

Nu säger vi godnatt och sov gott och moy ligger nedanför mina fötter så skönt . Dröm sött nu och inga otrevliga drömmar .
efter jag nattat in elias och barnen.

 


och elias han har ju sovit ett tag och ligger så skönt där i sin säng.


kramar / mia   




Av miasolrosenmaria - 25 september 2015 19:00

då var det fredag slut på denna vecka , fasike va fort det går, men men det är ju så livet är så det var gå upp och sen så duscha och sätta mig och betala räkningar så klart och så göra mig i ordning och barnen skulle ju till skolan , men dom kollade inte tiden alls, glömde helt bort den och när jag såg klockan i köket så var den snart 9,00 och då fick dom jätte brottom, hahaha


sen göra i ordning elias för vi ska in och handla mat också för det behöv verkligen hem nu kan man ju säga, och så var vi i väg och i dag s var det ganska bra väder men kyligt och blåsigt så klä på sig gör man .. hiiii


först så blev det citty gross för att gå in på apoteket och ta ut medicin till tim och mig, och sen så blev det willys och handla där och först, sen blev det till dax och ta en lunch.


väntar på maten.

           


och det blev kebab till gubben.

 


fich end chips till mig.

 


och barn meny till elias.

 


sen efter maten så bjöd dom elias på glass och det var ju väldigt poppis och gott så klart, sen så gick elias och jag till skopunkten och kolla efter skor till elias och mig och jag hittade och dom köpte jag också , så skönt att få nya skor.


och sen så blev det till citty gross och handla lite kött och sånt där och sen så blev det hemresan som gällde då rå.


och vilken vacker himmel som jag ser och måln vägen var ju bara tvungen att ta kort på såg ju så häftigt ut.


 


sen hemma och då plocka in varorna och sen fixa fram en kartong för att kunna skicka kakor till linda som hon hade beställt och gubben ska hämta ett från jotex och då ska han skicka det på en gång.


och det var inte billigt alls att skicka ju.


 


och se drog han i väg till uppsala med en bil som han hade lånat och jag ville bli av med från parkeringen, och då gjorde jag mos och korv till middag och sen så blev det fixa med tvätt och så mysa med elias och kolla på bolibompa.


och då fick han en cocosboll som det fanns 2 av och jag tog så klart den andraoch bara mös och så satt jag vid datorn och grejade så skönt och barnen dom var hos en kompis och spelade och en var ute och lekte i parken.



sen fickelias små nallar som han skulle äta och lagt ut på bordet.

   


   


tim och simon skulle i väg på ungdomscafe kl 19, 00 men hampus han ville vara hemma och hade bytt om och kollade sin telefon och bara mös.


 


sen så satte han i gång en fil och det blev bddisarna i rymden som elias valde. haha


och då plocka fram chips och ostbågar så klart.

     


hampus bara myser och tycker det är jätte skönt att bara vara hemma.


 


sen blev det vänta på dom andra 2 som jag ringde kl 22,15 för då tyckte jag det var dags att komma hem och sova , vi började bli väldigt trötta hampus och jag, men det gick bra ändå och jag var skit förbannad på gubben för han kunde inte till låta mig få bil nyckeln för att gå ut och hämta grejor där i som jag behövde.


nä då klär han själv på sig och påstår att han inte hittar nycklarna , så då gav jag fan i att hämta något för jag blev förbannad och kände att man inte kunde lite på mig och han i fråga satte vad jag skulle hämta också, fy fan.


så blev ingen bra natt alls.


men barnen kom hem och gjorde i ordning sig och sen natta in och jag natta in också och det var så skönt men svårt att somna efter den här kvällen, men somnade nog till slut.


kramar / mia   







Av miasolrosenmaria - 24 september 2015 20:00

godmorgon på er alla och i dag sov jag lite längre för gubben gick upp och tog hampus och fixade med honom och såg till att han kom i väg med taxin och sen gick jag upp och då var det duschen på en gång och så fixa kläder och allt sånt och sen te och smörgås och så fixa håret tänkte jag för en gång skull, och det tog ju tid som sagt och sen klä på elias för att sätta oss i bilen eftersom jag ska vara hos läkaren kl, 10,00 i uppsala.


det ska bli skönt att få komma dit som jag har kämpat med att få tag på honom och få en tid och det har inte varit det lättaste om man säger, men när jag fick tiden så vart jag väldigt glad.


och nu så är vi på väg och det känns skönt med tanke på hur jag har mått en längre tid nu.


 




och jag kollade på fb i bland för att ha något att göra under bilfärden och då såg jag detta häftiga som man kan göra med flaskor.



sen gjorde jag lite tester för att ha något att göra, är så rastlös.


ja då var jag framme och gick sitteri väntrummet och det är jobbigt värre, och har nu suttit i 11 minuter och inte kommit in ännu, det är såå drygt att man får en tid och ändå får vänta så länge för att komma in , jag förstår inte att man ska behöva vänta när man får en tid ju, och jag hatar ju att vänta , vänta och vänta man blir ju tokig av det.


ja äntligen var jag klar och det var så djäkla jobbigt att sita där och prata om hur jag mår och allt som har hänt och hur jag känner för mig själv och hur jag tolkar andra och hur jag blivit behandlad, rasade i hop och han skrev ut medicin till mig so jag verkligen behöver.


och här är jag utanför för att kolla vad gubben står någonstans.


 


och jag gick till en parkering och där hittade jag inte honom som jag trodde att han stod på för det var väldigt nära, men han ringde och frågade när jag kommer och då stod han ju å ett helt annat ställe, så det var ju bara gå tillbaka och jems med huset i stället.


 


och sabina min dotter har jagat gubben och när han inte svarat så har hon ringt mig, vi drog till ikea och tog en lunch och sen gick vi omkring där och kollade och jag blev så irriterad och skrev på fb, och hon ringde så då fick gubben svara för det handlar om att hon vill ha sin post som hon har hem till mig och vill att gubben tar den med sig, och jag anser att hon kan gott hämta den själv eller byta adress likosm, hon är 21 i april.


och hon påpekade att han borde ha tid att svara eftersom jag hade ju tid att uppdatera mig på fb och skriva att jag var klart hos läkaren och allt, och jag blev riktigt förbannad faktiskt.


då skrev jag detta på fb.


´´Jag ska kunna skriva att jag ska till läkare och när jag är klar uran att få skit för att jag kan uppdatera här på fb .
Och vi har ett liv .´´


och då får jag detta sms av henne för något som jag inte gjort och inte skrivit något namn elelr något.


´´Är du helt dum i huvudet? Vill du mig något så hör av dig till mig istället för att sitta som en omogen liten skitunge och skiva skit på Facebook. Bete dig som en vuxen människa för i helvete. Så jävla less på dig.´´



Jag visste inte att man fick bete sig och skriva hur som helst till någon men nu vet jag i alla fall att jag är en omogen djävla barnunge så jag är inte vuxen huvudtaget i andras ögon .


då var vi på väg hem och jag mådde så dåligt och bara grät kunde inte hejda tårarna, var så jobbigt att bli så kränkt och få så mycket skit som jag fick av dottern så det tog så hårt och jag kunde inte hejad mig alls.


åå det regnar.



Snacka om att det fortsätter regna och det är ju närmare hagel än regn , man kan jj säga att det hjälper ju inte ned ett paraply.



 

ja försöka ta det lugnt med det var inte lätt alls, fixa middag och sen kom tim med kakorna som han sålt i väg och ska lämna nu till alla då.


 


sen gjorde jag inte så mycket mer i dag hade ingen ork alls.


kramar / mia   
 

Av miasolrosenmaria - 23 september 2015 20:30

ja morgon och trött för så kyligt som det är och så frussen och regnar gör det också där ute så bääigtoch så jobbigt och deppig blir man, men så klart upp och se till att barnen kommer upp och äter frukost och sen kommer i väg till skolan och själv så blev det duschen och sen klä på mig tjock tröja för jag fryser så mycket så det är inte klokt.


sen blev det slänga i tvätt också så den maskinen får röra lite på sig också och det är ju skönt att man inte alls behöver hålla koll på den utan den sköter sig ju så bra själv.


sen så gjorde jag i ordning te och smörgås och satte mig i soffan och mös med elias och kollade på bolibompa och bara värmde mig .


kollade också på datorn och fixade med den.


alltså vad det regnar där ute helt otroligt och fryser så fruktansvärt inne, fast jag har tröja på mig också så jobbigt och elias han sitter i soffan med sin stora mys hund och kollar ut och hunden ska också se så klart.


     


sen söva elias som måste sova en stund och då satte jag mig upp i soffans hörn och bara kröp upp för att få värme samtidigt som jag kollade på hem till gården och track te.


och när han vaknade så blev det lunch och då blodpudding.


 


Då har elias ätit lunch , och jag har plockat ur maskinen och plockat ur min och Elias säng och nu ligger de i maskinen och så har jag bäddat bägge sängarna och nu så sätta mig i soffan och vila mig för har så ont i ryggen .


men sen så kom barnen hem och då blev det middag som skulle göras och då blev det ju så klart ugns pannkaka och sen sätta en deg för att jäsa och göra bröd av.


   


Ja och så blir det vänta på maskinen så ska jag hänga tvätt och bädda en säng till också , ja har och göra i bland om man säger


Elias är med Tim uppe i lekparken och grejar som vanligt , han älskar att vara med där när dom stora går dit , och det är klart att han ska med . Hihii


här sitter tim och kollar sin telefon.


 


Ja när jag viker tvätt och inte har tid att plocka in mitt och Elias kläder då hamnar det i en balja och sen är det , de här med att ta sig i kragen och plocka in dom senare som typ inte blir av utan jag bara fyller på och fyller på och så står sen i mitt rum och så när man ska ha kläder så måste man ju leta där i stället för att plocka in i garderoben.


 


Ja det är så sant att kärlek kan inte köpas för pengar och dessa matriella saker som barnen går INTE att mätas med äkta kärlek som är den viktigaste biten i livet.
Så fin och underbar son som finns för sin mamma
Älskar detta



Sonen förklarar skillnaden mellan en rik pappa och en fattig mamma. Det här är guld.


Jag kommer från en väldigt delad bakgrund. Min pappa har en årsinkomst på flera miljoner kronor medan min mamma har en betydligt lägre inkomst som gör att hon precis klarar att betala sina räkningar. De är skilda och även om de har delad vårdnad av mig, spenderar jag mest tid hos min mamma.

Under stora delar av min barndom fick jag på nära håll uppleva skillnaderna i deras ekonomiska situation. Jag var en helt vanlig kille som älskade att spela teve- och dataspel. Min mamma hade bara råd att köpa mig en begagnad spelkonsol och ett spel till mig, så jag valde en Nintendo med Super Mario till.

Varannan helg spenderade jag hemma hos min pappa. Och han ville till varje pris bevisa att han var den ”bästa föräldern”. Därför bad han mig om en lista över alla spel och saker jag önskade mig och när jag kom dit nästa gång var mitt rum fyllt med alla de prylar jag önskat mig.

Trots att han köpte mig vad jag ville brukade jag aldrig önska mig överdrivet dyra grejer, men när jag fyllde 17 bestämde jag mig för att slå på stort: jag önskade mig en vattenskoter. Och självklart, två veckor senare stod en vattenskoter värd 150 000 kronor vid bryggan som tillhörde hans hus (han har en sjötomt).

Det bästa med att vara rik är alla bekvämligheter och fördelar som kommer med livsstilen. Det medför ett lugn som enligt många är detsamma som riktig glädje.

Den värsta delen med att vara rik? Det är inte äkta glädje. Riktig glädje är att känna sig älskad. För 2 år sedan satte min mamma upp ett bankkonto till mig som stod i hennes namn och var kopplat till hennes eget konto. Så fort något hände med hennes konto, till exempel när lån och räkningar skulle betalas, fick jag därför ett e-mail.

Så en dag behövde jag en ny dator som skulle kosta ungefär 6000 kronor. Det var ingen superdator, men den var helt okej och jag trodde att min mamma skulle ha råd att lägga ut för den. Jag lovade att hjälpa henne att fixa och städa i huset samt att skaffa ett jobb så att jag kunde betala tillbaka varje krona.

Nästa dag fick jag 2 e-mail. Det ena mailet berättade att ett köp hade gjorts på 10 000 kronor och det andra mailet berättade att min mammas bankkonto hade hamnat på minus efter köpte. Min mamma hade alltså bestämt sig för att köpa mig en riktigt fin dator för att göra mig glad, trots att hennes ekonomi var hårt ansträngd.

Jag berättade aldrig för henne att jag fått de där mailen som avslöjade hur tufft hon hade det. I stället jobbade jag som en dåre för att betala tillbaka henne, vilket jag också lyckades göra på bara två månader.

En kort tid där efter blev min mamma svårt sjuk och var tvungen att sluta jobba. Men trots att jag pluggar på universitet gör jag resan på fem timmar (enkel väg) hem till min mamma flera gånger i månaden för att hjälpa henne handla, städa och hålla ordning i trädgården. Jag betalar för det mesta också.

Inget teve-spel, ingen vattenskoter, ingen båt och ingen lyxig teve som min pappa köper till mig kan någonsin väga upp för den kärlek jag känner för min mamma. Riktig kärlek kan inte mätas i pengar, riktig kärlek är när du gör allt som står i din makt för att den du älskar ska må bra och ha ett lyckligt liv.

Jag håller med honom om varje ord han skriver och om du gör samma sak får du gärna dela det här vidare så att fler kan inspireras av hans fina text om riktig kärlek.



Då har jag hängt tvätt och bäddat säng och fixat bröd och myst i soffan och kollat på bolibompa med Elias och nu nattat elias


Och nu så blir det så klart det efter längtade bonde söker fru


och sen natta barnen som ska sova och själv så skulle jag kolla på nya serien modus som kommer i dag på 4 an, och den måste ju ses på , hahah


och nu säger jag natti natti och hoppas på en skönare sömn i natt och slippa frysa också.


kramar / mia   


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards