miasolrosenmaria

Alla inlägg under juli 2016

Av miasolrosenmaria - 30 juli 2016 18:15

god morgon och i dag så blev det packa lite matsäck och saft och extra kläder till elias och så badkläder och även barnen packade det, för man vet inte vad som finns där eftersom vi inte varit på det någon gång och det är 3 dje året som dom har  berättade min syster.


så här väntar vi på bussen mot uppsala för att sen vidare till norrtälje.

   


ja så kom vi in till uppsala och fick ju vänta 1 hel timme i uppsala till den bussen skulle gå, men då blev det mot macdonald för att dom skulle få lite i magen innan vi åkte vidare och det fanns ju tid till det om man säger , men sen när vi skulle gå tillbaka så var det ju värdens regn väder där ute så det var ju bara vänta inne i svava huset tills det blir uppehåll och vi hade ju tid i alal fall.


sen så slutade det att regna och då gick vi till stationen men då hade biljetten gått ut och då var jag tvungen att gå in och prata där dom har hand om biljetter och appar som man använder att beta med på bussen, och då berättade jag att jag hade köpt biljet från knutby till norrtälej hela vägen men nu så tog det ju en hel timme till den skulle gå mot norrtälje och bijetten hade gått ut och jag viste inte det eftersom jag har hört att det är billigare att köpa från start till dit man ska, men jag har ju alldrig gjort detta så det var första gången som jag gjorde det här och viste inte att det var så lång tid mellan bussarna så hon kollade och såg det så hon betalade tillbaks pengarna till min app och så skulle jag bara betala från uppsala till norrtälej nu då så skulle det gå bra.


så nu så är vi på väg i alla fall.

       


och nu är vi framme i norrtälej.

   


simon, elias och hampus leker på ett skepp

 


tim sitter på filten.

   


och så blev det fika

       


sen så blev det simon som ville bada med flytväst och hålla på med något som var i vattnet.

             


sen gick dom till ett ställe där dom hade tränings redskap och grejade med.

     


sen blev det gå mot stationen, så på vägen såg vi denna bil som dom fixat i ån.

 


men fösrt så gick vi in på ica där och handlade lite godis för att ha med hem eftersom det var lördag och skulle mysa med det när vi kom hem, och så var det ju toa besök och sånt först också och det var ju bra med tanke på att vi ska ju sitta i buss .


och nu så är vi på väg då och kan ju säga att det regnar riktigt ordentligt på vägen.

 


nu är vi i uppsala och väntar på bussen hem då.

 


nu så äntlingen på bussen hem.

     


då är vi hemma och kom hem ca 20,22 och gick ut med hunden och sen fixa till säng och så göra i ordning välling och natta in elias som somnade ganska fort så nu ligger han i sängen och barnen och jag ska kolla på film snart och äta godis.

ha en skön fortsatt trevlig kväll.


kramar / mia    

bad

Av miasolrosenmaria - 28 juli 2016 15:45

godmorgon och det är fint väder och sol och det blir fortsätta tvätta i dag ocks och så plocka in all tvätt och hänga ut ny, ja mycket tvätt att tvätta tyvärr, men det är inget som inte är vanligt i detta hus .. hihii


barnen gick ut och badade i alla fall, för den är bra att användas när den står där ute på tomten, så skönt att den finns när det är varmt och slippa åka i väg för att bada hela tiden... jees.


 


kramar / mia    

Av miasolrosenmaria - 27 juli 2016 18:00

god morgon och full fart i dag, dom packade i hop sina saker och kläder och allt sånt, så blev det frukost och sen så var det bara lugnt , alla barnen satt och gjore något , tv stod på och en hög satt och spelade och en annan satt och kollade på film.

så när man kom in i vardags rummet så var det hur mycket ljud som helst där inne.

men jag själv hade disk att ta rätt på så där var jag.

   


sen så kom hon in och satte sig i köket och så satt vi och pratade och så om allt möjligt och skrattade och hade trevligt innan dom ska åka i väg.

och så tog jag telefon nummret och fixade en dunk med saft som dom kunde ha med på vägen, och hon blev väldigt tacksam för det.


ja sen så åkte dom och det blev väldigt tomt kan man ju säga, man blev liksom van att det var fullt hus eftersom vi blev 10 pers med dom, och det var så kul och trevligt.


men sen så blev det plocka i hop alla sängkläder och tvätta och greja och då hittade vi en tröja i tims rum och sen när jag plockade ur sängen där så hittade han ännu mer kläder och en väska och sen en telefon som dom hade glömt, så det blev panik snabt ner och leta efter min egen telefon och ringa henne.

men hon svarade inte och jag ringde i gen och i gen, sen blev det skicka sms och hoppas att man fick kontakt, sen ringde jag i gen och då ringde hon mig samtidigt så så jag ringde i gen på en gång och då svarade hennes dotter och jag sa jag måste ¨prata med din mamma nu.


så jag fick henne i örat och sa vad dom hade glömt och sa att dom måste vända på en gång för det var ju mycke grejer som dom glömde här, så tråkigt för henne som kommit en bit också och har lång väg att åka också.


och medan vi väntade på dom så hittade vi lite mer saker ute som tillhörde dom så det var ju skönt att vi fick i hop allting innan , så kom dom och så åkte dom i gen och då vart det lugnt och bara ta det lugnt och barnen dom satte sig där ute och lekte i sandlådan.

   


har tvättat och hängt massa tvätt och fixat middag och sen diskat, tim badade med elias i badkaret och simon tog en lång promenad med moy.

sen blev det tv och mys med lite frukt och så natta in elias som sover så gott nu.

och barnen vill mysa med lite film och då blev det asterix och obelix.

   


sen så natta in efter dom här dagarna som blev väldigt sena, så måste ju komma i säng lite tidigare i alla fall så man får i gen sömnen lite grann i alla fall.


kramar / mia     



Av miasolrosenmaria - 26 juli 2016 23:15

god morgon och en härlig dag och det blev fundering på hur vi skulle göra i dag med tanke på vad det skulle vara för väder, det stod på telefonen att det skulle vara ett par regns kurar och åska , men det var väldigt bra väder nu så det såg inget av dessa moln elelr något så då blev frågan hur vi skulle göra med tanke på att vi skulle åka till fjällnora och ha mysigt med grilla och bada , mm.

men när jag frågade så tyckte dom att vi skulle åka annras är det ju bara vända och åka hem om det blir dåligt väder, så då blev det brottom med att fixa matsäck och då åkte hon till butiken med hjälp av en av mina barn för hon hittar ju inte, så fixade jag här hemma med allt som skulle göras och plocka fram vagnar och fixa med grindar för moy, och fixa med badkläder och allt.

sen så bar det av mot bussen med allihop.

           


hela högen på väg nu och varmt är det med lite fläckning í mellanåt  

 


då var vi äntligen framme och då blev det baning som gällde, och jag själv är där borta nogonstans och ska doppa mig någon gång. hihii

             


och nu så ska det grillas korv, ja och tur man inte fick mig på bild, för jag står ju i grillen och grillar korv i bara bikini liksom, det är ju en riktig syn om något kan mna ju säga och är så glad att ingen tog foto på det och jag höll på att bränna mig flera gnger och elden den blåssade upp nr jag stod där i, men va det gör inget.. hahaaaa

och när vi grillat där ett tag så började ju regnet komma i en väldig fart och vräkte ner ordentligt och det var korvar kvar så där stod jag och alla försvann och skulle ta in vaganran och kläder under tak för dom stod ju på stranden, sen så tog många korv så den blev slut och så hämtade hampus dom 2 burkarna som jag hade med till barnen för att leka med i sanden och då hämtade tim och hampus vatten coh kastade på elden , visserligen så regnade det bra men förs säkerhetskull så gjorde vi det i alla fall.

 


här så satte vi oss i ett rum där det fanns bänkar och bord att sitta vi och under tak, och där fanns det även omklädnings rum som man kunde gå in i och byta om så det blev att göra det så man fick bli lite varm och så tog vi och fikade med frukt och kakor.

 


sen så gick hennes son och tim i väg till cafet och skulle kolla om dom hade papper och penna för att spela luffarchack, men då kom dom och berätade att det fans små mini spel som fia med knuff och chack , mm.

så då fick dom gå och köpa varsit spel så vi hade något att göra där under regnet.

   


ja sen äntligen så bev det uppehåll och då gick vi och beställde varsin tramp båt och ha kul, så här går vi med flytvästar ner för att sätta oss i båtarna .

     


och här sitter vi i trambåtarna och har kul.

     


ja sen så blev det ju att klockan var mycket och det var ju dags att gå till bussen eftersom den går ju bara en gång i timmen om vi ska komma hem någorlunda tidigt, och vi kom till busshållsplatsen presic till 50 , men jag viste ju inte om bussen kommit eller var försenad annars så fick vi ju vänta tills nästa buss ska komma.

men när vi presic hade räknat med den tanken så kommer bussen så glada vi blev så vi slapp stå där 1 timme vid vägen och se alla bilar åka förbi.

men fullt var det i bussen för det stod en sån här cyckelkärra som barn sitter i och tog upp hela platsen för vagn och rullstol, men dom flyttade om så vi fick plats med ena, och den andra fick stå i gången så han var rikitgt snäll chaufören.


 


så när vi kom hem så blev det börja med middag som blev köttfärs sås och spagetti och sen säger hon karin att vi skulle behöva handla lite gott till kvällen för att mysa med film sista kvällen och jag säger då att butiken har ju redan stängt här tyvärr, men hon säger att hon tänkte köra till uppsala men hittar ju inte så någon måste ju följa med, men jag kan ju inte och ska jag så måste vi ha med dom små eller så gick jag in och pratade om det i vardagsrummet och sa då att tim kan ju åka med och så hennes son så vi åt maten sen så drog dom så dom skulle hinna innan butiken stänger .


och då ställde jag mig och diskade och elias han somnade ju på vägen i vagnen till bussen hem och sov fortfarande så han hade jag lagt i sängen och när jag diskat färdigt så gjorde jag välling och gav honom så han fick fortsätta sova till i morgon och han sov gott kan jag säga.


här är min fina hibiskus som blommar så fint.

 


sen så kom dom tillbaka och då så blev det film och så mys.

         


det blev groddarna som vi tittade på och kan ju säga att jag var väldigt trött.

 


men när filmen äntligen var slut så blev det natta in oss alla efter denna dag, och tim han sov uppe inne med hennes son för han sov själv förta natten för dottern hade gott in till dom andra och sov där i stället, så då sov tim i sängen och hennes son på madrass och jag och elias blev själva.


ja allt ordnar sig så det passar alla och blir bra till slut.


kramr till er alla / mia     

Av miasolrosenmaria - 25 juli 2016 22:45

god morgon på er och hoppas på en bra och härlig dag, här har vi fixat bäddar till våra gäster som kommer någon gång under dagen och ska vara här till onsdag, ska bli så skoj och så skönt att få umgås och ha kul.

   


hampus har flyttat in till simon och sover där, simon sover på luftmadrass.

tim han sover inne hos mig så allt är klart för sovplatser för alla.

härligt får jag säga.

 


och här så badar barnen en stund och även lilla elias så klart.

     


efter det så blev det väldigt muletoch måln.

     


och efter det när elias hade bytt om och allt så var han inne och myste och jag satt ute och bara softade en stund, men sen kommer hampus och säger att elias ligger i soffan och nästan sover, så jag tog upp honom och satte mig i soffan med honom och han somnade och då var kl 15,00.

så då gick tim och jag till butiken och handlade lite medan han sov , hampus och simon var hemma då.

och han sover fortfarande när vi kom hem från butiken så får hoppas att jag får i säng honom i kväll sen , det blir ju spännande att se.  




så kom besöket fram äntligen och det var ju så kul och vi har trevligt och pratar och barnen badar för fullt här på kvällen .


   


sen blev det ju sova någon gång men det var så skönt att bara sitta och snacka och bara vara, och tiden den går ju då väldigt fort..


så natti natti och sov så gott, det ska jag försöka göra.


kramar / mia   


Av miasolrosenmaria - 24 juli 2016 18:30

har man inget att göra så använder man mina klä nypor och bygger och grejar med, och jag vet inte vad dom bygger för något och så tävlar dom med dom på något konstigt vis.

men skoj har dom ju som sagt.

   


och så har jagb städat hela kvällen och så blev det en stund prat med faster margareta och så natta in elias och sen så tog jag mig ett kvälls dopp och gud så skönt det var, och inte kallt var det heller.


men nu säger jag natti natti på er, för behöver sova känner jag nu efter den här helgen.


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 23 juli 2016 19:30

godmorgon eller förmiddag, ja själv så sitter jag ute på alltan och myser i det härliga vädret och tar en kopp te och äter smörgås till.

 


ja i dag så har det varit riktigt varmt och skönt och jag har solat och även tagit mig ett dopp i poolen såå skönt, och simon han åkte med en kompis och skulle bada i någon sjö.

tim har en kompis här som ska stanna över natten, och hampus har varit hos en kompis och så kom dom hit och är här.

så det blev fullt hus, och så blev det göra middag som blev ugnspannakaka och så fixa disken och köra en maskin tvätt på det.  


så ha det så bra och ta hand om varandra väl nu i värmen och drick mycket vatten som man inte ska glömma helst.


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 22 juli 2016 14:30

och simon han tog ut moy så hon är klar och så har vi stängt för allting ordentligt för henne och nu så är vi på väg mot uppsala för att sen vidare mot furuvik.

   


sitter på bussen nu.

       


och nu så sitter vi på tåget så nu är det inte långt kvar och det är väldigt spännande måste jag säga för barnen och speciellt för lilla elias.

   


nu på väg .

     


äntligen framme så gå en liten bit bara

 


utan för furuvik nu och får vänta 45 minuter tills det öppnar .

 


här är vi hela högen

 


det blev titta på apor som var inne men elias han tyckte det var jätte kul och intressant.


     

ödlor

 

ormar

   


små apor

   


vatten fall

 


en orm där inne

 


fågelspndel som jag tycker är såå söta

 


sköldpaddor

 


 


andra små apor som var väldigt svårt att få fotto på

   


 


häst

 


tvätta händer för att gå in till djur

 


klappar små getter

 


 


 


ni så fika lite

 


vi åker i forsen

   


     


krokodil

 


andra slags apor som var fria i ett rum.

 


här är andra som var jätte svåra att få bild på för dom hoppade omkring hela tiden

   


 


här åker hampus, simon och elias i forsen

   

   


sen åkte vi allihop i forsen och hade jätte kul, och elias han ville bara åka i gen coh i gen, så vi hade fått åka den hela dagen om vi inte fortsatte och kolla på annat.

         


här är det apor som vi kollar på

   


här gick vi till fortet och barnen gick ner och går och kollar där nere och jag är uppe och väntar på dom.

   


ver inte vad dom här djuren heter

 


 


kängrur

   

   


kameler

   


sen blev det fika innan karusellerna så klart men det blev inget foto på ..


sen blev det åka biet med tim och simon

 


tim och jag åker kaffe kopparna medan simon och hampus åker bilar med elias som går på pengar, tyvärr inget foto på det.

    


 


 


åker grodan och elias hade jätte kul.

   

       


ska åka larven och den åkte vi fler gånger som elias tyckte var jätte kul också.

     


hampus åkte bilar med elias och det gillade verkligen elias att sitta där och köra runt.

 

 


 


vi allihop åker kaffekopparna och har ju skit kul förutom simon då är lite sur.

     


sen så blev det spöktåget.

       


påfågel

   


nu så bada innan vi åker hem och elias han hade ju jäte kul och badade för fullt

           

 nu står vi och väntar på tåget

 


sitter på tåget nu mot uppsala

   


här väntar vi på bussen

 


ja då så har vi varit hemma nu en halvtimme, kom hem ca 21,22 och det var så skönt och efterlängtat kan man ju säga efter denna härliga dag.

haft så underbart och så härligt tillsammans med mina härliga älskade ungar som sköter sig så pass bra och hjälper till med elias och turas om att vara med honom och så, så härligt den bästa dagen .

    


nu så natta in .


kramar / mia   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards