miasolrosenmaria

Alla inlägg den 24 december 2015

Av miasolrosenmaria - 24 december 2015 23:45

ja då vaknade barnen tidigare i dag , och vart jätte glada när dom kom in i vardags rummet och såg granen med alla klappar där under så klart, och tyckte den var jätte fin där den stod och lyste för fullt när dom kom in.


sen var det upp och göra risgröt och elias han blev ju så paff att det stod en gran i vardagsrummet och med en massa klappar där under, och han stod bara där och tittade så klart och när tim sa att det var julklappar till alla så sa ju elias att det var ju bara hans och ingen annan fick dom. hahaha


sen när vi ätit så gjorde barnen i ordnin g sig och bytte om till sina fin kläder som dom hade tagit fram kvällen före och gubben hade gjort i ordning sig själv för att sen åka till knivsta med julklappar till min älsta son för han var ju bara ledig i dag så då vard et lika bra att lämna dom då.


sen så gjorde jag i ordning mig själv och bytte om och fixade bordet med duk och dukade med hjäöp av hampus och så fixa maten och sånt tills gubben kommer.


         


och här så ska vi äta .


     


och sen så blev det kalleanka och massa godis och frukt, fast man redan var så mätt så kunde man inte låta bli att äta clementinder och apelsiner och sånt.



efter ett tags väntan så blev det julklapps utedelning som dom väntat på länge och tjatat och tjatat om hela tiden så man nästan fick skavsår i öronen.  


tyvärr så hann jag inte ta några foton eftersom tim satte sig och ville dela ut paketen och läsa, men då skulle ju elias vara med där och ta alla paketen för han trodde ju att det var hans allihop, så då var jag ju tvungen att hjälpa till att det kom till rätt person.


och elias hade ju jätte kul och skulle hjälpa alla att öppna dom också så full fart på honom om man säger.


     


testa min selfi pinne.

   


det här fick jag i julklapp som jag inte hade, så nu kan jag ju börja sy i gen som jag inte kunnat utan maskin. hahaa

     


ja det var den dagen det och den gick ju såå fort så nu är denna jul över till nästa år .


zzzzz nu så säger jag natti natti och hoppas att eran jul varit bra och fått fina underbara klappar och trevligt tillsammans med familj.


nu sova .


kramar / mia   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards