miasolrosenmaria

Alla inlägg den 23 maj 2014

Av miasolrosenmaria - 23 maj 2014 17:15

Jag måste tyvärr säga en enda sak .
Hur fantastiskt är vuxna funtade som lämnar sina BARN I BILEN , som ska inte ha barn alltså.

Det är ju bara titta på sig själv för helvete.
Ställ frågan vill jag sitta i denna kokande bil , NEJ det vill jag inte .
Men jag är vuxen och kan öppna a fönster, dörrar och jag kan gå ut och jag kan dricka .
Vad kan ett litet barn göra INGEN TING .
använd huvudet , anmälningarna börjar redan i april maj om barn som blir lämnade i bilen ensamma , jag förstår inte hur man tänker och det skrivs om deg varje år ändå fortsätter det .
Ha en riktigt skön dag .
Kram på er
 
 
 
Foto: REA-tips från Feminint!Vackert & vitt från Aubade, Conte Russe! 50% rabatt på allt! Behån finns kvar i 75E och höfthållaren i S. Passar de dig? Shoppa här! - http://modo.ly/1lA26mO
 
 
Varje år krossar polisen bilrutor för att rädda djur och personer från värmen.
Om du ser ett djur eller ett barn i en varm bil och tänker att du måste göra något - gör helst så här:
- Kontakta polisen (112 om du anser att det är akut, ann...ars 114 14)
- Notera registreringsnummer
- Notera klockslag och tidpunkter
- Notera hur ventilation och lufttillförsel tillgodoses
- I nödfall krossa rutan

Om du ser ett djur eller en person i en varm bil som visar tecken på överhettning har du rätt att, för att rädda djuret eller personen, krossa rutan med stöd av nödbestämmelsen i 24 kap 4 § Brottsbalken. Nöd föreligger bland annat när fara hotar liv, hälsa eller egendom. Den som vidtar den räddande åtgärden måste vara beredd att identifiera sig för tillkallad polis eller bilägaren/föraren.
Ring helst först, det kan vara så att vi har en patrull i närheten som kan hjälpa till med bedömningen och krossandet.

Dela gärna detta om du vill att dina vänner ska veta vad de bör göra.

 
 Natti Natti nu sova bingen då ,
 

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards