miasolrosenmaria

Alla inlägg under december 2015

Av miasolrosenmaria - 13 december 2015 19:00

ja då var det söndag och i dag så är det städning och full fart som gäller och så kommer simon och säger att han vill mublera om och visade hur han ville ha , så det var ju bara börja ochsen så kom jag på ett förslag om att ta in en våning säng i stället och det ville han hellre ha , så han började skruva i sär den säng som han hade och sen hjälpte han pappa och leta ute i förrådet efter den säng som han ville ha.


och så började han bära in den och upp på rummet, och gubben han hade ett jobb framför sig att skruva i hop den och det var ju inteså lätt eftersom rummet är ju inte så där jätte stort att stå och montera våning säng i om man säger.


men det gick ju bra till slut och så var det bara att leta fram madrasserna som hör till den och sen bädda den också, ja men jag måste ju fortsätta med städningen där nere så det var bara ner och göra det och så laga middag skulle ju också fixas och tvätt skulle hängas så det var fullt upp tills kvällen kom och så natta in barnen efter att vi fikat och tänt 3 dje ljuset som ska göras.


och sen blev det sätta sig ner i soffan och bara mysa och kolla på filmen om gick på 4 an , kommer inte i håg vad den heter tyvär, minnet är ju inte så bra när det gällr filmer som kommer .


men den var väldigt bra så det blev att sitta uppe tills den slutade.


och nu så ska jag själv natta in mig själv och sova för att komma upp i morgon då..


kramar/ mia   

Av miasolrosenmaria - 9 december 2015 18:00

ja barnen i väg till skola och själv så tog jag det lugnt en stund innan jag skulle in i duschen , bara käände för det ingen brodska alls och det är ju så skönt i bland om man säger.


när jag sen kom in i den och fixat mig och så så var det bara slänga i maskin tvätt och köra på som vanligt, det är ju så att det är nästa tvätt varenda dag här hemma , känner i bland att man inte hinner få undan något för att det kommer hela tiden mer och mer, och dom fyller på i korgarna som finns där och sen är dom fulla då kastas det bara på golvet framför tvätt maskinen då. humm


och sen blev det ett hetsigt samtal till jultidnings förlaget som vi ringt några gånger nu för att fråga när detta förbannade paket ska komma, tar en djävla tid med tanke på att vi skickade in före den 23 november och ändå inte fått grejorna som folk har beställt, det är så lågt och fördjävligt.


så jag ringde dom och var så förbannad och fick en riktigt urskällning eftersom vi har ringt och ringt och inte fått ett enda svar, och inte ens packat varorna då börjar man ju undra vad fan dom håller på med.


och det skulle ju komma någon dag denna vecka och fortfarande inget sms och då , har det kommit till ica butiken såg han sen och jag fick nummret och så var det klart.


så äntligen så kan vi hämta ut och senåka och lämna till kunderna och få betalt tillbaka för det vi lagt ut för att få ut paketet, så skönt att slippa bråka i gen om man säger så.


så det var en riktigt hetsig dag och inte mår man bra själv heller, går ju upp och ner och väldigt offta och varje dag som jag går ner mig så fruktansvärt och inte vet vart jag ska ta vägen och vill bara försvinna i en annan värd och på molnen och slippa allt detta med min diagnos och all denna upp och ner varenda dag, är såå jobbigt och tar musten ur en totalt.


men men vadå bara att fortsätta och bara känna sig som skit och inget värd.


nu ska jag bara sitta och ta det lugnt och räkna ut alla varor och lägga pp högar till vilka som ska ha vad och skriva namn och summa och sen slå in med snöre så det blirlättare att veta vilken som ska ha vad och inte ligger i oårdning.


så praktiskt hahaha


bay bay


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 7 december 2015 16:00

vaknade med klockan som jag har sällt varenda kväll, för att komma upp på morgonen vaknar ju inte av mig själv , då blir det försovning och barn kommer inte till skolan, så det är bara att traska upp hur trött och hur man än mår så är det upp med ett stort leende på läpparna och se så ositivt ut som helst, japp bara fortsätta.


men det blev ganska lugnt i dag och tvätt då så klart .


elias han grejar och kollar på film och bara myser här i tysta huset .


 


bay bay


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 5 december 2015 19:00

då var det morgon och väldigt trött eftersom det blev ju såå sent i går kväll eftersom vi var ju tvungna att vänta på dom andra som skulle städa och stänga efter discot , och hampus ville inte lägga sig när dom andra inte var hemma, så han satt och väntade och vi kollade på filmen en gång till. hihii


så det blev upp i alla fall och så in i duschen och fixa till mig och så och gubben fick åka till butiken för att handla lite till tårtan , och sen så skulle han i väg .


så det blev lite städning och plockning och frågor om när man skulle göra tårta och fira simon, men det skulle ju bli lunch först innan vi firade och sen vänta på stora syster sabina och hennes pojkvän.


och sen så fick man ju lov att plocka leksaker i vardags rummet och städa av bordet om skulle kunna fira och ha trevligt med fika och så.


och sen så kom sabina och david och så blev det full fart och visa henne runt och allt skulle ju gå på en gång och elias vart lite blyg i början men sen vart det full fart på honm också och skulle leka med allt.


och tårtan var gjord och klar precis när dom kom så det var ju skönt.


sen blev det brottom att plocka fram fika med lussebullar och pepparkakor och så klart ischoklad till, och så duka i cardags rummet och bara ha mys ens tund.


           


och här så håller elias på med vårat lilla chackspel och grejar efter denna dag som var fullspäckad och rolig, gick upp med sabina på övervåningen och gick om kring och visade alla rumen och även förrådet och kollade i min garderob och där låg det ju tyvärr julklappar som jag hade slagit in och lagt där inne, men den lilla busfröt var ju så nyfiken och snokade lite om amn säger så, så det blev ju att gubben fick lov att lägga dom på ett annat ställe då. hahaha.


ja busiga barn har mna kan man ju säga, men det är ju kul också , lite bus får man faktiskt ha och även nyfiken bara man inte börjar öppna dom förståss.


ja då var det denna dag och så myc på kvällen med så mycket bättre och sen så sova och bara kasta ner huvudet på kudden och få lite sömn.


natti natti.


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 4 december 2015 10:45

ny orgon och i dag så fyller våran simon 10 år och grattis och sen i väg till skolan och tomt i huset bara lilla elias som det är full fart medan jag duschar och sen vill så klart kolla på film som alltid.


och i dag så ska dom gå på disko på kvällen så vi ska fira simon i morgon på lördag i stället och då kmmer stora syster med sin pojkvän och ska vara med och fira .


så det var ju tvätta och sen så blev det lite frukost för elias och sen så städa jag , dammsög och skurade och städade tolaten och allt, och tog disken som också var mycket av , ja  så agen den gick och barnen dom kom hem och sen så gick dom ut med hunden oc så gick 2 och skulle växla pengar för att ha med sig på disco och så blev det middag först och sen så traskade tim och hans kompis i väg ör att dom skule stå och sälja och gubben skull också vara med där.


men jag har svårt att man ska hålla på at kräva av barn att sälja och kräva av föräldrar att vara med också när det är på fritiden liksom, sen kommer hon som är klass föräldr och hoppar på mig för att det bara är en förälder där och hon har fått stå där och stuntat i sina planer, men nu är det ju så att gubben slutar 17,00 och kan inte ta ledigt för  att åka hem till 16,30 i och med att då måste han ju ta ledigt 14,30 eftersom han har ju 1 timmes resa också, så vad begär man egentligen, att man ska ta ledigt och förlora lön för att stå med barnen.


sen skiter jag fullstndigt i om hon fick inte kunde göra sina planer, för min gubbe hade till och med behövts längre och jobbat övertid men fick ju avstå det och förlora extra lön, men sånt tar maninte hänsyn till.


så jag är riktigt förbannad och så irriterad så jag vet inte vad.


men nu säger jag bay bay .


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 2 december 2015 16:45

ja då var det upp som  vanligt och fixa som vanlig här på morgonen och promenad med hunden också så det är gjort och så fixa mig sälv och så slänga i en maskin tvätt och allt sådant.


sen så ringa jultidnings förlaget och fråga när tvn kommer som tim ska få eftersom han sålt så mycket så han kom upp i den summan, och han har frågat och frågat om när den kommer, den kommer 2 veckor efter att man hämtat paketet och dom fått in pengarna .


ja så var det med det och sen blev det lite andra samtal också som inte var så viktiga , men sen blev det fil och film när det gäller elias för han älskar att titta på film och väljer själv så det blir en hel del som går och vissa går om och om i gen sen kan han välja ny så det är kul så att säga, och man lär sig dom utan till som sagt.hahaha


ja sen så blev det så klart middag som ska göras och barnen kommer hem och det blir fullt hus och massa ljud och elias är vild som vanligt när han kollat på film, men ändå så vill han ändå sätta i gång den i gen men inte kollar sä där jätte mycket.


ja det var det .


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 1 december 2015 20:00

ja alldeles slut så i dag blir det inte mycket göra, utan mer bara sitta och ta det lugnt ch greja med datorn och så blir det söva elias oc sen bara ta en kopp te och krypa upp i soffan och kolla på hem till gården oh inte göra något alls, men först så måste man ju se till att barnen kommer i väg till skolan och duscha och allt, och så klart så var jag väldigt trött så höll ju på att somna sjlv när jag sövde elias.


så det blev inte så där jätte mycket gjort .


så haen skön dag.


kramar / mia   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards