miasolrosenmaria

Alla inlägg under december 2013

Av miasolrosenmaria - 15 december 2013 08:45

tim åkte med sin kompis i mose vid 09 tiden mot Örbyhus hållet och ska spela inne bandy match, så jag hoppas verkligen det går bra för honom...


Simon och elias



jaha då har dom ätit lunch och jag gjort lusse deg som jag ska baka sen, för vill ha lite till julen och barnen vill ju fika varje kväll med pepparkaka och lusse bulle, hi hii


Jaaa vad ska man säga, såå tråkigt ute det regnar och barnen har skit tråkigt finns ju inget att göra och ingen är hemma som dom kan leka med...
Pisssväder, det var ju bättre när snön och lite minusgrader var, roligare för barnen och ljusare ute..


Hampus och simon spelar tv spel och då är ena uppe och andra nere och tim har inte kommit hem ännu..


Elias sover nu och jag tar det lugnt


bakat lusse bullar och peppar kakor sen gjorde middag som blev kött och potatis och sen bada med elias och myste


nu blir det mys med Bolibompa och advents kalender och ljus som ska tändas


Såå sant

Foto


Foto: /Parvane


Till alla underbara
Foto: En julkram till er alla ��❤!!
 
Nu blir det krypa ner under täcket och invänta jonn blund och en god natt sömn, sov sött
Foto: Nu blir det krypa ner under täcket och invänta jonn blund och en god natt sömn, sov sött
Av miasolrosenmaria - 14 december 2013 07:45

har farit lite snö flingor i luften, men det varade inte alls länge, och barnen har vart ute men ingen varit hemma som dom kan leka med, så nu är dom inne och spelar lite tv spel och gubben på väg till björklinge för hämta tim.


i dag såå blir det tvätt som gäller, kör redan 3 dje maskinen här på förmiddagen och bytt i min säng har jag också gjort, och sen duschat och tagit det lugnt..



Foto: Jajjemen



Spelar tv spel

Foto: Spelar tv spel


Snöar i alla fall




Elias med grabbarna och kollar på när dom spelsr, men dosorna är mdr intressanta att försöka ta, hi hiiii



Elias busig med hampus♥


Fy fan så djävla bra och rätt, kan inte sägas bättre
NU JÄVLAR HAR JAG FÅTT NOG AV DUMHETERNA.............
JAG FIRAR JUL HUR JAG VILL INGEN JÄVLA IDIOT SKA LÄGGA SIG I.
JAG ÄTER PEPPARKAKOR BÄST FAN JAG VILL.
JAG VILL SE PEPPARKAKSGUBBAR I LUCIATÅGET.
JAG VILL SE BARN MED TOMTEDRÄKTER.
JAG VILL SE BARN I KYRKAN PÅ SKOLAVSLUTNINGAR.
JAG VILL FIRA MINA HELGER SOM JAG VILL.
JAG VILL HA MINA TRADITIONER SOM JAG ALLTID HAFT DEM.
GE FAN I MIN SILL O SUP PÅ MIDSOMMARAFTONEN.
OCH EN SAK TILL
DET HETER NEGERBOLL SÅ LÄNGE JAG LEVER......
 
 
 
Såå sann
Foto: ��❤️
 
 
Den här julklappen fick jag i brevlådan från en av mina bästa vänner
Foto: Den här julklappen fick jag i brevlådan från en av mina bästa vänner <3
 
Och lilla simon kom hem med en i går som han gjort i skolan, såå gullig
Foto: Och lilla simon kom hem med en i går som han gjort i skolan, såå gullig <3
 
På eftermiddagen så la jag mig i sängen med elias och sov en stund var jätte skönt, sen gick hampus och simon ut och då satt jag och mös i soffan med elias som vaknade när dom höll på i hallen.
 
Sen kom tim och gubben hem och då började jag med middag, potatis, kött och sås.
Sen fixa med tvätt som var klar i torktummlaren och gubben hängde
 
Gjorde läxa med tim sim skulle skriva 10 ord som han ska träna på och sen advents kalender och söva elias som är såå trött och kollar på ronja rövardotter på bolibompa...
 
Nu har vi film mys med smurfar 2 och godis och dricka och massa ljus tända såå mysigt .
 
 
Av miasolrosenmaria - 13 december 2013 12:00

Tims klass luca på morgonen




Jag och elias



I dag har jag inte vart hemma mycket, bara när elias ska äta typ och sen har jag varit med tim i skolan i dag, så mydigt.


Efter skolan slut så åkte han med pappa till uppsala där han ska träffa sin.bästa kompis som han ska åka med hem till björklinge och sova kvar till i morgon ..


Jag och hampus gick hem för han var också med till skolan och var med grann tjejen som går i tims klass, där hon hade trä slöjd och han hade haft kul, men nu är han ute och grejar.


Elias är riktigt trött, sover fortfarande efter den jär dagen..

Foto: Elias är riktigt trött, sover fortfarande efter den jär dagen..


middag och sen mys med sljus och tv, sen filmen monsters 2 och jag somnade ju efter halva filmen var så trött..


såå natti natti..

Av miasolrosenmaria - 12 december 2013 12:00

Hampus grejar med sin dator och håller på i web cameran och greja, tsr foyo och filmar och har sih och har skit kul.
Kanske får fixa en mail adress där han kan prata mrd sina stoa syskon för han vill inte prata i telefon, hi hiii




Av miasolrosenmaria - 11 december 2013 11:45

Fy fan så djävla bra den är och såå sann.



En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... .....

..FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT!
Du lyssnar ALDRIG på mej när du lagar mat! Aldrig!
Vänd dem! Skynda dig nu!
Är du tokig?
Har du mist förståndet? Glöm inte att salta dem.
Du vet att du alltid glömmer att salta dem. Använd saltet.
ANVÄND SALTET! SALTET!!!

Maken stirrar på henne.
- Vad i hela friden är det för fel på dej? Tror du inte jag vet hur man
steker ett par ägg?

Hustrun svarar då lugnt,
- Jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil.
 
 
Fan vaknade 05,30 och kunde inte sova men låg till 06, 30 och gick upp och duschade sen fixa och greja, fixa Elias och frukost och i väg på möte kl 08,30 i skolan och det gick bra .
 
Nu sitter vi på bussen till Uppsala och ska kolla runt lite och träffa dotter Sabina.
Ha en skön och härlig dag
 
 
Så här långt har dom kommit med bygget på nya maxi stormarknad i Boländerna
 
 
Haft mys och ätit på Ikea med dottra Sabina och pratat och umgåtts, såå kjol och vi har kollat lite klappar till barnen som ska inhandlas sen, ja så lite blev gjort i alla fall,
 
Nu hemma och myser i soffan med Elias som sover och jag känner mig lite trött efter dålig sömn i natt och valna såå tidigt, så skönt att bara sitta nu kan jag lova ..
 
Åååå snön är ju helt borta den varade inte länge alls, varmt är det ute kan man ju säga.
 
snyggt
Foto
 
 
Nu säger jag natti natti på er ...
Av miasolrosenmaria - 10 december 2013 11:45


Han var bästa ♥

Foto: Vi tackar världens bästa Helge Skoog för 536 avsnitt i Halv åtta hos mig genom att ge honom en tumme upp! http://bit.ly/WOkTMZ #Nyhetsmorgon



sol

Av miasolrosenmaria - 9 december 2013 11:30

Foto



Foto: Det här kan man inte säga för många gånger:-)









Nyvaken kille


Jaha djäklar va fort solen försvann, såå undra om det kommer mer snö med tanke på molnen som kommer, hummm vill inte ha mer det räcker med den som är till julen hi hiiii




Åååå så fint ♥



Av miasolrosenmaria - 8 december 2013 11:30



 

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards