miasolrosenmaria

Alla inlägg den 23 december 2014

Av miasolrosenmaria - 23 december 2014 18:30

ja godmorgon på er då var det dagen före doppare dagen, och ganska lugn morgon och frukost för barnen och själv tog jag the, sen blev det faktiskt mys i soffan med barnen och kolla på en film som är på 4 an.

och den heter happy feet 2.


Så tar det lite lugnt här på förmiddagen , sen blir det fixa jul maten som skinka , jansson och köttbullarna.
Ja om jag inte fastnar här och kollar på Jack frost som kommer 11.50 hi hii


ja elias sover och själv ställde jag mig och skalade potatis och lök och skar för fullt till ansson som skulle bli klar någon gång, tar ju tid att skära och och fixa när man gör allt för hand, men det blir ju så mycket bättre då tycker jag i alla fall.

och här är den färdig och ska bara in i ugnen nu då och få gräddas och få lite färg också.

Då var jansson färdig för att svicha in i ugnen nu då


och medans så blev det göra i ordning smeten till köttbullarna för att ställa sig och rulla och steka som tar sin tid också och det är bara rulla och rulla och skina som en sol.




ja jansson klar och då fixa till skinkan och ta av plasten och sen fixa med aluminum folie som ska lindas runt hela skinkan och täckas för fullt för att sen in i ugnen och stå i ca 4 timmar för att bli riktigt klar.


och ´sonen sebastian ringde här och sa att han sklle vänta på syrran sabina för att få lite saker av henne som han skulle få ta med sig hit , och undrade om han skulle fixa med något innan han tog bussen hit.


och nu så blir det strykning som gäller på chemat, alla skjortor till grabbarna och till gubben och invänta sonen som gubben gick och mötte.


det ska bli så kul att få ha honom över julen och träffas honom för det var så länge sen, så det blir så kul när han äntligen kommer, och barnen längtar ju så mycket efter honom också.


det här tycker jag är jätte vackert.

VINN HELA DITT BRÖLLOP! Värde över 150 000kr! Fotograf Sandra Jensen för 29000kr är en av alla priser! Kom och Tävla på bröllopsfeber i Sthlm, Mlm, eller Gbg. Köp billigare VIP-biljett som dessutom gäller båda dagarna här: http://www.brollopsfeber.se/biljett.aspx Gilla, Dela och tipsa dina vänner om den roligaste mässan!


ja då har sebbe kommit och jag fixat middagen som blev enkelt, spagetti och köttfärs sås och sen badning för elias och tim han duschade och sen blev advents kalendern och hampus låg i badet och tyckte det var skönt.


ja då har vi gjort plats för granen nu då så den får plats också.

Här har vi gjort plats för granen


nu har man lagt barnen för natten och sebbe gick och skulle slå in paket som han inte hade gjort klart och gubben han tog in granen och ställde den där den skulle stå.


Då har skinkan stått och svalnat och nu så har jag lagt på grilljering och in i ugnen nu då och här har vi kanal 1 på jul med Lasse kroner


då var skinkan klar och färdig för i morgon då, så skönt.

Skinkan färdig


nu så har granen kommit in och ska kläs som jag alltid gör när barnen sover som är min tradition i alla år.


ja då var äntligen granen klädd och färdig, och så finns ju en så där djäkla flug fångare som sitter i taket och ska bara förstöra bilden, men men glömma såna kan man ju göra , lite roligt får det ju bli. hi hii


Granen klädd


ja äntligen är allt klappat och klart och klapparna ligger under granen och pryder sin plats med granen, så härligt och skönt.



Mia Maria Anderssons foto.


Nej nu så intar jag sängen och inväntar Jon blund om det inte är för sent då.
Men natti natti alla där ute och dröm härliga drömmar nu .

Nej nu så intar jag sängen och inväntar Jon blund om det inte är för sent då.Men natti natti alla där ute och dröm härliga drömmar nu .





Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards