miasolrosenmaria

Alla inlägg under mars 2013

Av miasolrosenmaria - 15 mars 2013 09:45

Ja då är det full fart här plock och städ eftersom vi får besök i morgon av gubbens kusin me familj och det ska bli såå kul att få träffa dom som hör till hans släck.

så det blir en heladag.

och barnen dom hjälper till för fullt att plocka och ha sig och städa och greja så det blir fint här hemma.



 

Elias badar och tycker det är så skönt.


sen blev det middag och på kvällen kolla på tv och det är ju så klart gladiatorern som ska vara och då lite chips och dricka till och sen blev det nattning och själv sitter jag i soffan med Elias då och hoppas att han somnar nåon gång.. hummm


sov så gott ni alla..


Av miasolrosenmaria - 14 mars 2013 09:30

godmorgon på er och det är ju vansinigt kallt ute, vi har fan - 20 här på morgonen lixom och det ska ju fan hålla i sig ett tag också så nu är det verkligen bara att klä på sig orentligt då.

men jag går inte ut i onödan när det är så här kallt fy varle säger jag, jag håller mig inne jag.

där det är varmt och skönt det är det bästa och sen väntar jag på våren och sommaren ska komma någon gång för nu vil jag ha värme faktisk, är såå leds på den här snön och isbitande kylan som är nu..

men ha en riktigt skön dag


kram kram  

Av miasolrosenmaria - 13 mars 2013 23:30

Ja då var det vägning som gälde i dag, men gubben kör barnen till skolan föst och sen komme roch hämtar mig, så under tiden han kör så går jag in i duschen och gör mig i ordning och fixar mig, medans Elias sover och det är inte länge så man får passa på den stunden och sen mata honom och klä på och sen somnade han och då fikade jag lite och gubben kom hem och slängde i maskin tvätt med hans arbets kläder.


sen åkte vi i väg och då släpte han av mig fö att åka vidare och hämta barnen på skolan, och jkag gick in med Elias till BVC och vägde och han hade ju gått upp jätte bra, så han växer och frodas lite pigg och vaken kille och börjar bli stark i nacken också och det fick hon se när hon skulle mäta huvudet.


sen var det äta som alltid och fick en ny tid och även läkar tid till lillen.


sen hemfärd och hämta Simon och hem och fixa lite och göra middag.


   


här sover Elias så sött efter när vi kom hem i sin säng.


 


Hampus ville ligga i min säng med Elias så jag kunde laga mat, och det var jätte lugnt och inga problem alls men när jag ska ta kort så började lillsnuttis skrika och va jätte ledsen presic då.


så det var bara att ta upp honom och maten fick vänta en stund då, sen fick gubben ta lillen så jag kunde fortsätta med maten så den blev klar någon gång , sen blev den det och gubben fick ett samtal och jag var tvungen att ta Elias för han var jäte hungrig och barnen fick sitta och äta själva och det funkade ju inte bara en massa tjaffs och retades och allt.

sen bolibompa och natta in dom  liven..


sov så gott

Av miasolrosenmaria - 12 mars 2013 23:30

Nu längtar jag verkligen till våren då krokus och tulpanerna börjar komma upp och sen dom fina tussilagon som växer efter dikes kantena som verklign lyser upp med sin gula härliga färg.

men det ser mer ut som att vi får vänta på att se det med denna kyla som är varenda dag, och det är inte dåligt va kallt det är upp till - 20 har vi här hemma där jag bor och det är inge kul eller skönt alls.

så jag hoppas verkligen att det blir bättre och mildare väder så våren kan komma för det är dags nu tycker jag..


sköt om er nu ordentligt...


 

Av miasolrosenmaria - 11 mars 2013 23:15

våran minsting i familjen i sina nya kläder som jag köpte här och han blev ju såå fin och pigg är han..



 



 


ha det gött nu

Av miasolrosenmaria - 10 mars 2013 20:30

ja då blev det montera i hop en garde rob som jag ska ha där inne och som är mycket mindre än det andra som jag had där, som gubben tagit ut i hallen i stället och som han har sina kläder i då, med sina alla arbetskläder och vanliga och det tar upp hela den garderoben.

sen fixade jag sänghimmeln och annat.


 

ja här är garderoben som jag monterar men måste ta Elias i melllan så det blir lite då och då, hi hii


 

barnen dom satt och spela wii som dom ska turas om med och det funkar bara bra.


så här blev det i mitt rum när det blev klart är ganska nöjd faktiskt..


   

jeess


sen middag och dusch för barnen och bolibompa och sen natta in för den här helgen och till skola i morgon då..


ha det.

Av miasolrosenmaria - 9 mars 2013 20:30

 

här ligger Hampus på golvet med Elias medans jag gör mat till honom oh Simon för gubben har åkt till Uppsala med Tim som ska på kalas på Leos lekland hos en kompis och ha kul.


sen kollade dom på en film som är ny och bara mös i soffan och efter det så fick dom spela lite wii med skaylanders och mario kart som dom tycker är jätte kul.


sen kom dom andra hem från kalset och då blev det tv med melodifestivalen och bara mys med gott, och vi kollade klart på hela delen och det var inte rätt som vann jag tycker inte han var bra alls, bara skit.


sen blev det sova för barnen då...

Av miasolrosenmaria - 8 mars 2013 20:15

på väg till uppsala för att gå med Hampus till skol läkaren i dag eftersom det inte blev något i går, och det är kl 13,00 som vi ska dit.

sen när det var klart så var det i väg till mediamarket för Tim skull köpa en present till sin kompis som ska ha kalas i morgon.


pratade med mamma och hon frågade om jag fått ett paket som hon kickat i veckan men det har inte kommit något ska kolla när jag komme rhem.


och det hade ju kommit ett .


  dom här fina stickade kläderna fick jag som hon hade beställt av hennes svärmor och det är till Elias.


och dom här hade hon köpt till Elias.



   

och dom här köpte jag själv i dag.


sen hemåt för att hämta Simon och sen hem för att snabbt fixa disk och plock för bästaste Majte ska komma en stund med barnen..

och vi satt och pratade och bara hade trevligt och hon myste med Elias och även dottern Denise mös med honom och alla barnen dom var ute och lekte och hade kul och var även inne en stund och kolla dator som barnen hade i sina rum.


sen åkte dom hem för att hinna till kl, 20,00 då gladiatorerna börjar, och då blev det mys här hemma i soffan med barnen och gott att äta till.


sen natta in dom och själv bara sitta i soffan och vara med Elias..




Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards