miasolrosenmaria

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av miasolrosenmaria - 10 oktober 2013 11:15

ja ha då är det morgon i gen då, och i dag så sov vi ganska länge för en gång skull men som sagt för elias var ju vaken till 23 tiden i går kvällå kom ju inte i säng förrän 23, 30.


vaknade då typ 6,30 på morgonen och sov sen bara till 7,38 men men så kan det vara när dom är små.


sen bev det frukost med te och smörgås och lite gröt till elias och sen blev det duschen som väntade och det är ju såå skönt att få stå där i på morgonen efter natten som är så varm i bland.


sen blev det sitta i soffan en stund och söva elias och han sov inte länge alls då, och det gör han ju inte den lilla juplutten, han är ju mer vaken än sover på dagarna, så då kan man ju inte göra så mycket som man vill..


men den tiden kommer väl antar jag för han kommer ju kunna röra på sig mer snart hoppas jag och då blir ju allting så mycket lättare för både han och mig när han kan röra på sig.


sen fick elias ligga i soffan och bara myser och då la sig hampus bredvid honom och bara mös och hade kul tillsammans.



sen skulle jag kolla upp 5:2 dieten till tony för han ville se vad det är för något och hur den funkar så då var det ta fram sidan på nätet och jag hittade den och så fick han läsa och sen blev det att han gick med där och ska börja nästa vecka med den.


så fick jag själv en hemsk tanke som jag inte alls är bekväm med..huuu


Jahaa vad ska jag säga, måste inhandla en såndär förbannade hemsk våg som jag bara hatar, brrrr det värsta jag vet.

huuua

 


aha då ska det kanske göras middag då och då ska det bli kyckling file som ska i en sås som heter tika maska och lite morötter och röd lök i och massa kryddor, mm jätte gott.


och under tiden så fick elias äta gröt och sen så fick han en pip mugg och en sked som han gillade att hålla på med, och stoppa skeden i munnen var ju hur kul som helst, speciellt med skaftet och gnugga tand köttet..




har inte tid med mig för hampus och simon kommer ju innan för dörren som han hör...


    




Kyckling file med morötter, röd lök, vitlök och tika masala, och massa kryddor...mmm



efter middagen så blev det sitta på golvet med elias och han lekte för fullt och bolibompa var på tvn, och barnen kom och ville spela kort så vi satt och spelade en bra stund.


sen blev det halv 8 hos mig på tv och då fixade jag ordning elias för natten med ny blöja och pjamas och sen flaska och somnade så gott.


sen blev det kockarnas kamp .


Natti natti alla där ute sov så gott nu i höstvädret och kurra i hop er ordentligt i värmen..kramizzz

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards