miasolrosenmaria

Alla inlägg under december 2014

Av miasolrosenmaria - 8 december 2014 13:45

Nice wedding! <3


So stunning! <3


kollar på dicte.


What a magical moment for one couple! <3



mys

Av miasolrosenmaria - 7 december 2014 13:30

god morgon och i dag känns det verkligen så tröttsamt och inget alls för något men det blir att sitta och mysa och kolla på reprisen av så mycket bättre och samtidigt söva elias för att komma in i sina vanliga rutiner i gen.


Elias har sin egen stil

Elias har sin egen stil


Elias har ju jätte kul med kastrullerna och grejar och har sig , och hampus kommer in och hjälper till och visar att man kan ju slå på trumma , hi hiii
Sen spelar hampus schack med pappa


 


Roses to make you smile!


barnen sover förhoppningsvis, ligger i alla fall i sängarna om man säger så.

och själv myser jag i soffan och kollar på

Torpederna


Nice! <3


sen blev det kolla på hamillton


Då har Hamilton slutat och så gjort i ordning mig för natten och fixat , och nu krupit under täcket och få lite blund då

Då har Hamilton slutat och så gjort i ordning mig för natten och fixat , och nu krupit under täcket och få lite blund då

Av miasolrosenmaria - 6 december 2014 13:15

Tim och hampus spelar chack

Tim och hampus spelar chack


Storasyster och dotter  har kommit så Simon spelar fia med henne


Elias är lite blyg så ligger ner


Nu har Elias kommit i gång och leker med ina


 

bakar peppar kakor







Nice wedding cake! <3


NICE! <3


Bernadette Smiths foto.


Nu blir det natta Elias som har varit vaken hela dagen , så han har varit jobbig nu på kvälls kvisten så mycket för att hålla honom vaken , men nu somnar han fort .


Nu blir det natta Elias som har varit vaken hela dagen , så han har varit jobbig nu på kvälls kvisten så mycket för att hålla honom vaken , men nu somnar han fort .


Ja Elias sover och Tim och jag kollar på kikis express service på bolibompa och myser , Simon och hampus leker på över våningen .

Ja Elias sover och Tim och jag kollar på kikis express service på bolibompa och myser , Simon och hampus leker på över våningen .


Nu blev det godis också och Simon och hampus kom också ner och myser med oss


Ja det regnade i går och i dag så har vi 4 minus ute , ja ett väldigt hopp med väderomslag


Julig cape, 399 SEK - <a href=www.evasunderklader.se/pid/9248/Fler på: www.evasunderklader.se/s/?o=pop&ps=500 In English: www.evasintimates.com/pid/9248/" width="346" height="480" />


Men gud så söt liten

See More: <a href=http://stylishfashion21.blogspot.com/" width="263" height="395" />


Nä nu blir det sova , försökte kolla på en film på 4 an men va fin orka sitta upp till 00.15 nix det är inte jag .
Så sov gott alla goa där ute

Nä nu blir det sova , försökte kolla på en film på 4 an men va fin orka sitta upp till 00.15 nix det är inte jag .Så sov gott alla goa där ute



Av miasolrosenmaria - 5 december 2014 13:15

With love


Nice wedding! <3


Happy! <3



Nu blir det sova och gubben var ut en snabbis och då kom han in och sa att det ösregnar här . Ja slaskigt blir det .
Sov så gott nu

Nu blir det sova och gubben var ut en snabbis och då kom han in och sa att det ösregnar här . Ja slaskigt blir det .Sov så gott nu

Av miasolrosenmaria - 4 december 2014 13:00

god morgon på er alla där ute ja i dag så blir det en fullspäckad dag, upp tidigt som bara den och göra sig i ordning och fixa med elias för att sen gå till bussen och dra i väg mot uppsala för att handla presenter till födelsedag.


för i dag så fyller våran lilla simon 9 år  

I dag så fyller vår näst minsta , lilla Simon 9 år , åå så tiden går fort Jätte Grattis mitt hjärta ������



sol i dag  

Mia Maria Anderssons foto.





ja vi var hemma vid 14 tiden och då hem och fixa med en massa.


och här så är det vispa grädde för hand, eftersom elvispen den gick sönder, men träning får man ju dock. hi hii

Har man ingen elvisp så blir det att vispa förhand 1 liter grädde ����Men vadå man får ju i alla fall lite träning då����




Such a pair of lace shoes is a must-have for my wedding! You? <3


tårtan klar.

Mia Maria Anderssons foto.


så blev det fira simon.








öppna paket.






Ja då har jag en riktigt sjukling och det är Tim , han åt ingenting när vi firade Simon för han hade ont i magen och efter när det var klart så var han på toa och kräktes och mådde jätte dåligt ,
Så blir hemma i morgon så får vi se hur det utvecklar sig .


Och Simon har varit hemma nu sen i går och mår inge bra för han har sån hosta och då får han vara hemma och bara ta det lugnt och vila och inte vara ute i kyla där han blivit kall.

Så får verkligen hoppas att deg inte blir nå mer nu , bara hålla tummarna nu


barnen sover och själv så sitter jag och myser i soffan och kollar på morden i sandhamn.


sen blir det sova..


Av miasolrosenmaria - 3 december 2014 13:00

den här är ju så vacker och underbar, tänk om man fick bära den..   

Amazing gown! <3


Det här kan man inte säga för många gånger:-)



Av miasolrosenmaria - 2 december 2014 13:00

god morgon på er.


en sån härlig bild

Nice wedding! <3


Sim är hemma i dag för mådde dåligt i morse , och sitter här och läser för sin lille bror Elias så gullig han är  




 

Alltså är såå less på allt , känns som jag inte har något liv , känner mig trasig och tom i själen ingen glädje allt är bara piss      


Jag önskar så mycket men kan inte sätta ord på det , saknar något, vet inte vad jag vill eller känner längre, har gjort så mycket men känner ändå ingen ork alls egentligen.
Jag är ingen person som pratar känslor tyvärr , har jätte svårt med den biten.
Jag vet bara att jag vet och känner inget alls , glädjen är bara borta .


Elias .skulle kasta på pappa men han gick ju så det vart inte så kul


 

Såå fint

Julklappstips! Till någon väldigt speciell <3Fotosmycken med text i hjärta eller cirkel.Välj texterna på bilden eller din helt egna text <3Pris: 179:- inkl fraktBeställning via facebook mailen eller till: info@anglarochkarma.comNickeltestat och godkäntTexterna på bild:” Världens bästa mamma <3 ”” Världens finaste vän <3 ”” Världens bästa pappa


Advents kalendern och fika med lussekatter och pepparkakor så klart till och Elias mumsar på bulle han



Ja det är ju sant

Gilla sidan eller sk*t  i dets foto.


Saknar någon och skullen så gärna vilja få besök och få litextrevligt och umgås med andra och få lite glädje och ja få bara vara , men det händer aldrig ��


Nu blir det säga god natt för ska sova nu i alla fall , ja försöka så gott det går om inte annat

Mia Maria Anderssons foto.

Mia Maria Anderssons foto.

Mia Maria Anderssons foto.

Av miasolrosenmaria - 1 december 2014 13:45

ja då var det tisdag i dag och har sovit så där i natt, men gick upp på morgonen och då var det börja med elias som alltid vill ha välling då, och sen byta på honom för att få lite kläder och ren blöja.


sen så blev det duschen för mig och det var riktigt skönt hade ju kunnat stå där lääänge kan jag säga, men det var bara att kliva ur och sen klä på mig och sen upp och plocka ur en säng som skulle i tvättmaskinen , och den fick gå för sig själv då.


och full fart här hemma för simon mådde inge bra på morgonen så han är hemma i dag och leker för fullt med elias och har jätte kul, elias skratta och skriker för full och springer och har sig.


sen blev det fixa diskmaskinen och då plocka ur och i och sätta i gång den så den fick också gå av sig självt, haha.


sen blev det göra i ordning risgryns gröt som tim och hampus kan äta på morgonen innan dom ska till skolan och får vara mätta i magen.


och sen blev det göra i ordning deg till bröd som jag ska göra och försökte söva elias men han ville ju inte sova som sagt men fick mysa en stund i alla fall.


så det var bara att gå och kolla gröten hur det gick med den, och den började ju blir klar och degen jäste jätte bra den också.


och när jag höll på i köket så satt simon och läste för elias och var så gullig.




 


sen blev det baka ut brödet och låta det jäsa i formarna, och sen in i ugnen med 2 och då började jag göra en ny deg för att göra mer bröd att lägga i frysen så det finns ett tag framöver, men det blir nog mer bakning av bröd för det går ju åt som smör i solsken här kan man ju säga.


sen vart det luch till simon och elias och dom åt och sen var det klart och lite bus efteråt medan jag väntade på formen som stod inna i ugnen.


och när den var klar så var det byta på elias och sen natta in honom för att få sova en stund och då var det baka ut den andra degen och låta jäsa en stund, för att sen åka in i ugen dom också.


och medan så satte jag mig vid datorn och simon spelar där uppe på tvn en stund, och gubben fick gå ut och fixa plats i frysen ute i garaget för bullar och kakor så vi får plats med brödet i frysen här inne.


ja äntligen så är bakningen klar och då är det tvätt som ska tas rätt på tänkte jag då och om en timme kommer hampus hem från skolan så får hoppas att det har varit en bra dag för honom..  


i dag är det i alla fall lite mer pluss grader ute och lite varmare än vad det har varit, då har det varit någon minus och dimmigt och fråst och så kyligt, och den här tiden gillar jag inte alls, förutom att tända ljus då på kvällen så det blir mys och stämmnings fullt, så härligt med det.  


men ingen snö så långt ögat kan nå om man säger så, men jag vill helst inte ha det gillar absolut inte snö och kyla, är sån som bara vill ha värme, men vist kan ju för barnens skull så dom får något att göra så då kan det ju komma lite i alla fall, men helst inte då....


bay bay så länge.

    


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards