miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 27 juli 2016

hemfärd för besöket

Av miasolrosenmaria - 27 juli 2016 18:00

god morgon och full fart i dag, dom packade i hop sina saker och kläder och allt sånt, så blev det frukost och sen så var det bara lugnt , alla barnen satt och gjore något , tv stod på och en hög satt och spelade och en annan satt och kollade på film.

så när man kom in i vardags rummet så var det hur mycket ljud som helst där inne.

men jag själv hade disk att ta rätt på så där var jag.

   


sen så kom hon in och satte sig i köket och så satt vi och pratade och så om allt möjligt och skrattade och hade trevligt innan dom ska åka i väg.

och så tog jag telefon nummret och fixade en dunk med saft som dom kunde ha med på vägen, och hon blev väldigt tacksam för det.


ja sen så åkte dom och det blev väldigt tomt kan man ju säga, man blev liksom van att det var fullt hus eftersom vi blev 10 pers med dom, och det var så kul och trevligt.


men sen så blev det plocka i hop alla sängkläder och tvätta och greja och då hittade vi en tröja i tims rum och sen när jag plockade ur sängen där så hittade han ännu mer kläder och en väska och sen en telefon som dom hade glömt, så det blev panik snabt ner och leta efter min egen telefon och ringa henne.

men hon svarade inte och jag ringde i gen och i gen, sen blev det skicka sms och hoppas att man fick kontakt, sen ringde jag i gen och då ringde hon mig samtidigt så så jag ringde i gen på en gång och då svarade hennes dotter och jag sa jag måste ¨prata med din mamma nu.


så jag fick henne i örat och sa vad dom hade glömt och sa att dom måste vända på en gång för det var ju mycke grejer som dom glömde här, så tråkigt för henne som kommit en bit också och har lång väg att åka också.


och medan vi väntade på dom så hittade vi lite mer saker ute som tillhörde dom så det var ju skönt att vi fick i hop allting innan , så kom dom och så åkte dom i gen och då vart det lugnt och bara ta det lugnt och barnen dom satte sig där ute och lekte i sandlådan.

   


har tvättat och hängt massa tvätt och fixat middag och sen diskat, tim badade med elias i badkaret och simon tog en lång promenad med moy.

sen blev det tv och mys med lite frukt och så natta in elias som sover så gott nu.

och barnen vill mysa med lite film och då blev det asterix och obelix.

   


sen så natta in efter dom här dagarna som blev väldigt sena, så måste ju komma i säng lite tidigare i alla fall så man får i gen sömnen lite grann i alla fall.


kramar / mia     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards