miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 30 juli 2016

norrtälje hamnfestivalen

Av miasolrosenmaria - 30 juli 2016 18:15

god morgon och i dag så blev det packa lite matsäck och saft och extra kläder till elias och så badkläder och även barnen packade det, för man vet inte vad som finns där eftersom vi inte varit på det någon gång och det är 3 dje året som dom har  berättade min syster.


så här väntar vi på bussen mot uppsala för att sen vidare till norrtälje.

   


ja så kom vi in till uppsala och fick ju vänta 1 hel timme i uppsala till den bussen skulle gå, men då blev det mot macdonald för att dom skulle få lite i magen innan vi åkte vidare och det fanns ju tid till det om man säger , men sen när vi skulle gå tillbaka så var det ju värdens regn väder där ute så det var ju bara vänta inne i svava huset tills det blir uppehåll och vi hade ju tid i alal fall.


sen så slutade det att regna och då gick vi till stationen men då hade biljetten gått ut och då var jag tvungen att gå in och prata där dom har hand om biljetter och appar som man använder att beta med på bussen, och då berättade jag att jag hade köpt biljet från knutby till norrtälej hela vägen men nu så tog det ju en hel timme till den skulle gå mot norrtälje och bijetten hade gått ut och jag viste inte det eftersom jag har hört att det är billigare att köpa från start till dit man ska, men jag har ju alldrig gjort detta så det var första gången som jag gjorde det här och viste inte att det var så lång tid mellan bussarna så hon kollade och såg det så hon betalade tillbaks pengarna till min app och så skulle jag bara betala från uppsala till norrtälej nu då så skulle det gå bra.


så nu så är vi på väg i alla fall.

       


och nu är vi framme i norrtälej.

   


simon, elias och hampus leker på ett skepp

 


tim sitter på filten.

   


och så blev det fika

       


sen så blev det simon som ville bada med flytväst och hålla på med något som var i vattnet.

             


sen gick dom till ett ställe där dom hade tränings redskap och grejade med.

     


sen blev det gå mot stationen, så på vägen såg vi denna bil som dom fixat i ån.

 


men fösrt så gick vi in på ica där och handlade lite godis för att ha med hem eftersom det var lördag och skulle mysa med det när vi kom hem, och så var det ju toa besök och sånt först också och det var ju bra med tanke på att vi ska ju sitta i buss .


och nu så är vi på väg då och kan ju säga att det regnar riktigt ordentligt på vägen.

 


nu är vi i uppsala och väntar på bussen hem då.

 


nu så äntlingen på bussen hem.

     


då är vi hemma och kom hem ca 20,22 och gick ut med hunden och sen fixa till säng och så göra i ordning välling och natta in elias som somnade ganska fort så nu ligger han i sängen och barnen och jag ska kolla på film snart och äta godis.

ha en skön fortsatt trevlig kväll.


kramar / mia    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards