miasolrosenmaria

Alla inlägg under oktober 2014

Av miasolrosenmaria - 23 oktober 2014 11:45

Jaha då var det full fast på morgonkvisten, in i duschen 07.30 och göra mig i ordning och barnen åt frukost .
Sen ge Elias välling och fixa han med blöja och kläder


Se till att Tim och Simon kommer i väg till skolan och sen klä på Elias och mig själv och hampus , för att gå i väg till bussen mot Uppsala .
Där vi ska träffa skol läkaren och sköterskan till hampus .
Kallt ute 2 .5 plus ute hemma . Brrr


Sitter och väntar på att gå komma in , då är det lite lek




Sitter på city gross och tar en fika och kollar när en buss går hem . Jiha



Väntar på bussen hem


Nu sitter vi på bussen i alla fall , skönt det med all promenerade. Men skönt att fått gå lite i dag .


hahahaa gick inge bra att få fotto när bussen kör.

Hahaaa


men hann få 2 bilder.



Hemma så skönt och nu så lite mat till hampus och Elias och jag en kopp The .


Awesome design <3


Creative wedding ideas & stylish dress <3Buy-> http://bit.ly/1pyX341More-> http://bit.ly/1pyX0p1


Självkänsla med Nina Jansdotters teams foto.


I need this!



sov gott

 

Av miasolrosenmaria - 22 oktober 2014 11:45

          

Av miasolrosenmaria - 21 oktober 2014 11:30

Oj i dag är jag trött , sitter fortfarande med morgon rocken på , skulle ha gjort en massa i dag med , men har ingen ork alls .
Så i dag blir det bara ta det lugnt tror jag .


Ja har slängt i en tvättmaskin då , måste göra det , sen tog en The och smörgås och tallrik fil , sen in i duschen och bäddat sängen och bytt på Elias och nu så sitter jag i soffan och sover honom för han är nu så trött .


Sitter hopkrupen i soffan med en flectröja och en kopp varmt The och bara är och kollar på hem till gården .


Alltså det är mycket jag skulle behöva göra och vill , men kroppen och orken vill inte alls det jag tänker, så det blir inget alls i dag , då hoppa det när inget fungerar .


Lill plutten

Lill plutten


Hampus

Hampus


god natt

 





Av miasolrosenmaria - 20 oktober 2014 11:30

den här är ju såå bra.haha

:) God förmiddag!  Se upp !



Ja då var jag i gång redan , duschat och haft mig och slängt en maskin tvätt och sen lagt in hyllor från kylskåpet i diska maskinen , ska göra rent kylskåpet , full fart


Elias sitter och hamnar för fullt , men sen fastnade på tv och brorsan hampa är hemma och myser .


 


Ååå vilken lång tid det ska ta då!!
Väntar på att diskmaskinen ska bli klar så jag få slänga in mer från kylskåpet och diska , för har tvätta invändigt och utsidan , så nu är det bara alla hyllor och lådor som ska diskas . Men tar tid blää��


Hahaa jag kom på för att tiden ska gå fort så sätter jag i gång med badrummet, jipppi så är ju inte klar precis��������


Jahaja då så var diskmaskinen klar och upplockad och ni i gång i gen med ny disk . Hi hii


Och nu så sitter jag i soffan för att sova Elias som ska sova en stund . Ha det gött


Då har jag lagt Elias och själv gjort mig lite The och smörgås och ska kolla på hem till gården medan disk maskinen och tvätt maskinen går , så blir det fortsätta sen i gen .


såå vackra

Roses and orchids


http://www.evasunderklader.se/pid/34605/499kr


ååå

With Love


natti natti

 


Av miasolrosenmaria - 19 oktober 2014 11:15

Angel's blessing


Nice cake!! <3



Fin..



Hampus städar sitt rum , och först damma hyllorna



Elias kollar böcker

Elias kollar böcker


Och Simon ska börja damma , men ställer när jag kommer med kameran, hi hii

Och Simon ska börja damma , men ställer när jag kommer med kameran,  hi hii




Då är hampus ute , Simon gjort läxa , Elias sover , jag plockat ut mattor och nu tar jag en kopp The och tar det lugnt , tvättmaskinen går för fullt .
Och jag ska städa sen när Elias vaknat


Har vikt massa tvätt medan Elias sov och nu tar det lugnt i soffan med Elias som vaknat så då blir det en god stund


Wow!! <3


Äter nudlar till lunch



Och Elias vill ha såna också , tycker det är gott han med


ja då har man städat och dammsugit mattan och satt i gång diskmaskinen, vikt mer tvätt, hållt på som bara den, och nu sitta en liten stund och bara ta i gen mig för att sen fortsätta.
och då hänga tvätt, bädda sängar, och vika mer tvätt .
ja ingen vila ingen ro, det får man ta senare. hi hii


nix nu har jag då absolut inte tid att sitta här, då får jag ju inget gjort.
så bara att sätta i gång i gen...hahahahaa


Ja då så har jag hängt tvätt , bäddat 2 sängar och plockat ut tvätt maskinen lagt i en ny , plockat ur min egen säng och bäddat den .
Och sen gjort i ordning mig själv och sen fixat Elias och nu satt mig en stund i soffan och vänta på att tvätt maskinen blir klar och får lägga i en ny


Då är vi på väg till Norrtälje och ska handla , Willys butiken är ju hur bra som helst , bättre än Uppsalas


Då är vi på väg hemåt nu då , skönt att få hem lite och fylla på hemma


Snacka om dimma lixom




Barnen sover och jag softar i soffan och kollar på fjällbacka morden på 1 an


Nu så äntligen så har jag lagt ner mig med huvudet på kudden och ska se om Jonny blund kommer med lite sovsand.
Natti natti

Nu så äntligen så har jag lagt ner mig med huvudet på kudden och ska se om Jonny blund kommer med lite sovsand. Natti natti

Av miasolrosenmaria - 18 oktober 2014 11:15

såå sött

Cute!! <3



Jaha då har jag gjort deg och fixat disken , hängt tvätt , bäddat säng och bakat ut bröd som står i ugnen och myst med barnen till bolibompa och natta Elias .


Och nu så invänta på så mycket bättre


Fan vilken djäkla bra början på programmet så mycket bättre , så bra dom va med Olas låtar


Romantic Wedding Cakes by Modwedding


Nu så är det natti natti som gäller , sov gott nu alla där ute och få en skön nattsömn

Nu så är det natti natti som gäller , sov gott nu alla där ute och få en skön nattsömn

Av miasolrosenmaria - 17 oktober 2014 13:00

lite bilder som jag tycker är så fina och skulle så gjärna vilja ha.


Vad tycker ni om dessa vackra ringar ?Madeleine från våran kollektion Passionhttp://www.hellkes.se/vigselringar/y._guld_-_passion/814_guldring_18k.html


Förlovningsringar i titan. Pris från endast 799 kronor. Beställ i vår webbshop: <a href=www.zeliniringar.se Välkomna!" width="467" height="414" />



Pure Beauty!! <3



Gorgeous Gowns!!! <3Dress-> http://bit.ly/1sUttLsShoes-> http://bit.ly/1sUttuSNecklace-> http://bit.ly/1sUtvDdEarrings-> http://bit.ly/1sUttv4Ring-> http://bit.ly/1sUttLBFlower-> http://bit.ly/1sUtvD5



Nyinkommet!Vit ängel med plats för tre värmeljus - 199:-/st.


på morgonen så blev det duch och sen dammsuga och skura och fixa badrummet och sen bara sitta och ta det lugnt och söva elias och då kollade jag på hem till gården , sen kom barnen hem men simon var på fritids och då ringde jag hem honom.


började göra mig i ordning och packa elias väska och sen barnen fixa sitt, sen så gick vi till bussen för att åka in till uppsala och handla hem lite mat och anant.


Sitter på bussen och jag har byxorna som jag fick av dig faster Margareta Andersén , det är ju inte direkt min färg om man säger så . Hi hiii






gick på rusta och hittade lite där inne och sen till citty gross och handla lite mat och sen på väg hemåt och då var det natta in elias som var så trött och satte på en film och bara mysa och kolla på alvin och gänget 3.


och jag såg denna härliga bild.

Cute cake!! <3


sen natta in barnen och själv göra sig i ordning för natten..




Av miasolrosenmaria - 16 oktober 2014 13:00

Elias har hällt ut sina leksaker och dublo, och det sitter han och bygger med , så jag vet vad jag har att göra sen i alla fall .

Elias har hällt ut sina leksaker och dublo,  och det sitter han och bygger med , så jag vet vad jag har att göra sen i alla fall . ����


I dag är jag såå trött av nån anledning , vet inte varför men skulle vilja bara lägga mig och sova


tänk om man kunde få någon så härlig bukett.

Love!! <3



Mia Maria Anderssons foto.



Lilleman äter lite choklad flingor, och då ser man ut så här

Lilleman äter lite choklad flingor,  och då ser man ut så här



eller en sådan bukett

With love, from me to you.



såå söt

Hello sweetie, I brought you a beautiful rose.



Smile Please!




Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards