miasolrosenmaria

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av miasolrosenmaria - 6 mars 2012 20:00

ja då var det upp och fixa och dona med allt här hemma och fixa med den tvätt som är kvar och bli av med den och så kanske jag kan få den tom för en gång skull, innan den fylls på i gen och det blir ju ganska snart antar jag för här är den ju inte tom så länge som man vill att den ska vara.

sen plocka med disk torka alla dessa bänkar och fixa med maten som skulle göras.

och det blev göra stek i lergryta.

och den måste man lägga i blöt i några minuter och sen så smällte jag margarin i mickron och la i en massa olika kryddor och sen skar flera jack i köttet och sen så smetade jag på den hela smeten på köttet och i grytan och hällde på vatten också och sen in i ugnen på nedersa hyllan och sätta på ugnen i ca, 225 grader.

ugnen får alldrig vara på före utan man sätter på den samtidigt som man ställer in grytan i den..

sen så får den stå där någon timme och tills det börjar doffta och då kan man känna på köttet och skärta och kolla om det är klart.

sen är de bara att servera ris eller potatis och någon sås till.



 

ja sen efter middagen blev det boli bompa med barnen...


kram

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards