miasolrosenmaria

Alla inlägg under oktober 2015

Av miasolrosenmaria - 23 oktober 2015 16:00

Ja godmorgon men det var ju inte länge sen i för sig , varit vaken sen 06.00 typ och så har jag även hunnit med en långpromenadmed moy och så duschat också och städat av toaletten och sen städa huvudtaget , men lite te då ja och slängt i en maskin tvätt också så klart   



Såå snygg


Ja då har jag städat och hållit i gång nu då även om det inte kommer någon så .
Men skönt ändå och det är bara disken kvar sen då , och druckit citron vatten och nu lite te och bara vara en stund då .��


Elias sovit och själv tog jag det lugnt och kollade på hem till gården på tv4 play och sen vaknade elias och då fixa lunch och så fixade jag med disken och satte i gång maskinen också.
Så nu fick elias mjölk och kex efteråt. Mm


Då har jag varit på en snabb promenad med moy och gick 2036 steg på 19 min.
Tyvärr så kan jag inte dela den där djäkla sidan . Hum��


Nu middag som blir kött, potatis och rivna morötter så klart .


Hampus fixade morötter och skalade och allt och Elias skulle så klart vara med han också och ha koll . ��



Så här gick jag i dag och gud så skönt det var


ja om man har den orken att ta fram den.


Fixat mina naglar i dag på min egna tid när elias sov



kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 22 oktober 2015 19:15

godmorgon och i dag så hände inte så mycket mer än att simon var hemma då.


och här så leker dom med dublo lego och bygger  och har sig.

   


och min azaela har ju blivit så här stor och gud så kul det är att ha lyckats med den.

 


bay bay.


kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 21 oktober 2015 18:15


Då är vi i Sverige nu då och väntar tills vi kommer till land kl 10.00
Och sovit gott har vi gjort och haft det jätte trevligt, skojigt och tokigt och mycket skratt , så hälsat att fått varit med mina fastrar och farbror Benny  


Nu så är det inte långt kvar tills vi lägger till i hamnen

     


sen blev det säga hej då till faster birgitta och farbor benny för dom skulle ta en annan buss som går mot gnesta och faster margareta och jag skulle mot uppsala tierp, men jag frågade om jag kunde hoppa av i uppsala eftersom jag skulle mot knutby sen och det skulle bli lättare för mig.


så kom vi fram till uppsala och jag klev av och sa hejdå till faster margareta och sen så gick jag mot busshållsplatsen och fick väönta en alv timme typ tills bussen kom, och sen bar det i väg mot knutby och sen gå en liten bit för att komma hem och gud s skönt det var.


Jag tackar Margareta  så jätte mycket att jag fick följa med och sen vara med henne och faster B Irgitta  och Benny .
Har haft så kul och trevligt , så roligt att träffa alla och fått vara med er .
Tack snälla för underbara dagar .

Nu är jag äntligen är jag hemma och så skönt och Elias lite blyg men glad också .
Men vilka dagar jag haft med härliga släkten   


Då har man druckit 2 koppar te redan och packat upp och fixat och myser med Elias i soffan och gosar , Jan är så glad att jag kommit hem  


Ja nu är det bonde söker fru så klart


och efter det så kollade jag på

Modus


Nä nu så blir det sängen och kanske få blund i ögonen , är så trött .  


 


kramar / mia   




Av miasolrosenmaria - 20 oktober 2015 15:30

 


ja då är det morgon och här är det mulet som man ser från hyttens fönster.

 


och nu så har vi klätt på oss och ska ut och gå i helsing fors och kolla lite , och här så blir det att åka spårvagn nu då som jag inte gjort någon gång på evigheter.

 


här så står det ett skepp .

 


och här så får man gärna åka detta hjul om man vill, men jag gör det inte för är så höjd rädd som bara den.

 


och det var ju såå kallt så det var inte sant, blåste och man frös och här står jag med mina 2 fastrar, brrr


sen så gick vi tillbaks till båten för att värma oss lite då och här är våran hytt.

 


ja och då börjar ju så klart solen komma fram lite gran när man tittar ut genom hytten fönstret.

 

 


och här så har vi gått ut på däck och kollar lite där ochdet blåser jätte mycket där.

 


här står faster birgitta, farbor benny och faster margareta.

 


och här ser man ju lite av solen där borta.

 


och här står farbor benny och kollar och filosoferar.

 


och faster margareta står och fryser riktigt ordentligt.

 


och fasterbirgitta hon vill verkligen gå in tror jag.

 


ja här är vi i hytten och margareta och jag hade suttit och drukigt både cidet och gin och tonic och hade så kul, sen kom faster birgitta in och väntade på margareta för att gå ner till tax freen.

 


Ja då sitter vi här i gen och lyssnar på musiken och hoppas att det blir ett levande band snart.
Men vi blev utskällda av en finne för vi tagit deras bord där det bara stod 2 glas , 1 var tomt och det andra halv fullt och ingen djävel satt där.
Och glas kan man inte hålla ett bord för och han slängde ner glaset på bordet och så gick han och sa något på finska och var så vuxen och pekade finger , så barnsligt när man ska föreställa vuxen var ju äldre herre till rågat på det.
Ja jag säger då det.

 


och här så chowar viking nallen.

       


 


kramar / mia   





Av miasolrosenmaria - 19 oktober 2015 14:45


Ja I dag var man uppe med tuppen och en riktig piggelinis och inte ett dugg ont i ryggen , fan så gött och skönt så allt hjälpte som jag gjorde i går .


det här är ju så snyggt.

ljuslykta med namn


så blev det göra sig i ordning och packa så man inte glömmer något, och så fixa till allt som jag själv ska ha på mig och så fixa fram kläder till elias och klä på honom och hampus är hemma i dag annars så skulle jag inte hinna till uppsala för att hinna med ett tåg som skulle gå 11,29 mot tierp.


men först så blev det till citty gross för jag skulle hämta ut en medicin till mig själv och sen så i och handla lite och så fika då så klart.


       


Här satt jag på tåget mot örbyhus och möta faster Margareta för att sen fortsätta mot tierp och sen ta bussen viking line till Stockholm och faster Birgitta och Benny  och åka med dom till Helsingfors.     


och så kom faster margareta på i örbyhus och sen vidar mot tierp för där skulle vi ta bussen måt stockholm och så träffa dom andra två där och checka in innan man går på.


och sen när vi kom fram så hade dom inte kommit ännu så vi fick vänta en stund tills dom skulle komma eftersom dom åker från gnesta, men dom brukar vara före, men inte denna gång.


och margareta skulle till toaletten och jag väntade utan för och det var vid ingången och sen såg jag dom komma och ropade och dom blev väldigt chockade att jag stod där och funderade om hela släckten var med. hahahaa


men dom blev jätte glada också och tyckte det var jätte kul att jag följde med och fick rå om mig lite, för det var ju så länge sen som vi hade setts.


och här så är vi på båten på däck och kollar ut och vi är på väg nu.


här är farbor benny, fater birgitta och margareta.

 


 


sen blev det ner och handla i taxfrin och det blev en rulle choklad och 2 cider och 2 gin och tonic så klart, och så ner till hytten och satt där en stund och bara tog det lugnt och tog en cider.

   


sen så blev det äta något men jag tog ju bara te och en smörgås för jag ville då inte ha någon fisk soppa kan jag lova, var inte alls sugen på det.


och så blev det vila en stund tills vi gick upp och skulle kolla på dansband som jag inte kommer i håg vad dom heter nu, och sen var det en grupp som hade chow och dom var så bra och kul, men det satt 2 par som hade varsin bebis, ena var nog bara någon månad gammal och den adra ca 7 månader och satt där och hade inga öronkopor och det var så hög musik så det var riktigt hemskt att se detta med tanke på deras små känsliga öron , och den tiden ska dom sova anser jag då förstås.


men vi hade i alla fall trevlig och myste , men det va rinte det trevligaste ställe att sitta på för det kom en stank av spya i mellan åt, men fanns inga platser någon annastans tyvärr.

   


här så har vi kommit till mariehamn .

     


sen blev det gå och lägga sig i hytten och det var så skönt för man var så trött och slut efter denna spänning som man haft.


så natti natti på er och sov så gott nu.


kramar / mia   




Av miasolrosenmaria - 18 oktober 2015 21:15

Godmorgon på er , kul när man vaknar med värdens rygg ont så man inte vet vart man ska ta vägen och tårarna bara rinner .
Har tagit 2 panodil .  


då fixade tim badvatten så jag kunde lägga mig i det för att få värme och hoppas att det går över, men när jag kom upp därifrån så hade jag lika ont i alla fall om man säger så.


jätte kul när man har städ dag i dag och inte kan göra ett dugg, utan bara sitta i soffan i morgon rock och inte kunna röra sig för att det gör såå ont och kan inte luta mig mot ryggstödet.


Nu sitter jag med Elias kanin som har riskudde på magen , och har den nu på nacken föst och såå skönt det är   


fan så bra miriam bryant som är med så mycket bättre och hon sjöng ju sista morgonen på engelska och den är ju såå bra.


denna vill jag ha.


Hahaaa i dag blir man upp passad , sitter i soffan och bara ropar och säger till vad jag vill ha , härligt och så skönt  


Så djäkla bra tycker jag


fina julklappar


Det är ju så bra , vi har haft mycket diskutioner just om nätet och hur det fungerar och att man måste prata med oss när det är något och sen att jag har koderna till nätet och sen kollar telefonerna så jag håller koll på vad som händer.
Och sen har dom även haft nät prat på skolan där det kommit 2 personer som kan just drt och visat och allt sånt.
Så mycket prat har vi här hemma om just den biten .


Lösenordet räddade William från okänd man.


Ja kl är nu 14.27 och min rygg är fortfarande inte bra och jag sitter fortfarande i soffan och Bef om det ena efter deg andra och har riskudde både i nacken och på ryggen     


Ååå längtar och längtar för barnen till detta höst lov . Åå så jobbigt det blir alla hemma då.    


Ja nu sitter jag i badet och har ansikts mask på mig så hoppas att ryggen blir bra också.  


Ja nu så har jag badat klart och gjort rent ansiktet och gu så skönt det var och nu så är ryggen lite bättre och deg är ju härligt måste jag säga men tagit en hel djävla dag . Jaja men deg gick i alla fall med alla dessa ris kuddar som gubben gick och värmde hela tiden när jag sa till .ja han fick springa i dag och städa me .   


Nej nu så är det natti natti och drömma sött  


kramar / mia  


Av miasolrosenmaria - 17 oktober 2015 18:15

ja då var det helg och trött men det blev full fart med allt som skulle göras då så klart.


ja fösöker sälja dessa 3 smoking men ingen är så klart intresserad som vanligt när jag lägger ut, börjar bli så djäkla trött på det, för andra som lägger ut är alla så intresserade av.


Säljer kavaj med byxa som går att fålla upp egen storlek som passar er till jul om någon är intresserad, har 3 stycken i storlek 54, 56 och 58 det är inte svensk storlek.
250:- styck .


och sen denna klänning försöte jag också sälja men jag har ledsnat på att lägga ut.


Säljer denna fina klänning till jul , storlek tror jag är ca 36/38 .
100:-



elias sitter i soffan och bara myser och spelar på simons ipad och det är ett roligt spel som han tycker jätte mycket om som heter trädkojans bananapa .

 


sen så leker han i kojan som hampus fixat och som elias tycker är jätte kul

   


hampus sitter och ritar och myser i soffan.

 


simon kommer in och vet inte vad han ska göra. haha

 


gubben ska gå ut med moy och elias är med där och säger sitt.

 


och tim han sitter i sitt rum och kollar på film så klart.

 



Ja då har man fixat och donat i dag, tvättmaskinen den går runt och runt och runt med massa tvätt i hela tiden, får aldrig vila förrän efter dagens slut. Hahahaa
Och så middag och sen bädda säng och så väntar jag på att hänga tvätt för att sen sätta mig och bara softa i soffan och kolla på tv.
Barnen har badat och duschat så dom är rena och fina, och nu är det bolibompa och vänta på att kl ska bli 20,00 för då börjar ju så mycket bättre som jag vill se och barnen ska äta godis så klart.
Ja så lite trött är man och ganska slut efter allt, för det gör en helt färdig, men men det är ju bara att bita i hop och se glad ut och inget syns.


JES nu börjar äntligen SÅ MYCKET BÄTTRE , så bänkat mig i soffan .


Jaha ja då var det ju så att när programmet är slut så blir det hänga tvätten för hade ju helt glömt bort den , fan .
Men men så är ju livet


Då har man lagt barnen och sen hängt tvätt och nu så blir det sängen för mig sov gott.


kram / mia   

Av miasolrosenmaria - 16 oktober 2015 13:56

godmorgo på er alla , även om ingen är intreserad av att läsa eller komentera som alltid, men det vart sova lite längre i dag och det var ju så skönt eftersom hampus inte ville till skolan som han sa i går kväll för han mådde inte så bra, så skönt för alla och han sov ju jätte länge själv, och hä vakna vi med sol och dimma.

     


sen så blev det in i duschen och vakna till lite mer så klart och det var så skönt och härligt och så fixa till mig som jag bara måste göra, annars så fukar inte dagen alls och svårt att gå ut.


ja elias sitter och kollar på film nicke nyfiken för det finns ingen signal på tvn, så det går inte att titta på den då, så jobbigt alltså.

 

 


och hampus som är hemma och bara tar det lugnt och fixade filmen och kollar han också.

 


och här så är det fullt med knoppar på den andra november kaktusen och den är ju då röd och det är så jätte kul att få dom blomma och det gjorde dom förra året också och är så glad att jag får till det.

 


och här så blommar min azaela för fullt och helt fantastiskt måste jag säga, annars så dör varenda blomma för mig , kan ju bara med gröna växter annars, men jätte kul att jag lyckas någon gång i alla fall.

 


här tittar dom på någon film om katter på fb och det älskar elias och även hampus.

 


sen ringde min faster helt plötsligt och frågade mig om jag ville följa med på en krysning till hälsing fors , för hennes gubbe kunde inte följa med eftersom han har gjort illa knäna och går på kryckor , och då åker vi på måndag och kommer hem på onsdag, så jag gick ut med moy sen för hon hade panik och efter det så ringde jag min gubbe och pratade med honom om det gick bra och om han ska jobba då eller inte, men han sa att självklart så ska du göra det.


så jag ringde min faster igen och sa att det är lugnt och hon blev jätte glad, och så pratade vi lite mer om det och det är min andra faster , alltså hennes syster och man som också ska med, så det blir ju jätte kul för det var länge sen man träffade dom så dom kommer bli jätte paff att jag kommer tillsammans med faster margareta, för vi kommer inte berätta för dom heller..


sen så gick tiden coh då var det dags för att göra lunch till elias och hampus och dom åt och jag tog en kopp te och så tog jag köttet som vi hade ätit coh fanns kvar i kylskået.


sen blev det sätta mig och skriva här och greja så jag kommer i kapp liksom, men så ringer det i telefonen och jag svarar fast jag kände inte i gen nummret, men ingen var i luren så jag ringde upp och då var det helt plötsligt min faster birgitta liksom, väldigt roligt och kul, men vilket sammanträffande alltså, först ena fastern om krysning och samma dag så ringer andra och pratar, så märkligt. hahaha


snart så blir det middag som ska göras och så bädda min säng där jag ska byta sängkläder då, och så hänga tvätt och så blir det mys med film i kväll och chips till så klart.


så nu så säger jag bay bay och ha det så bra och sköt om er nu om ni nu läser och så förstårs.


 


kramar / mia   


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards