miasolrosenmaria

Alla inlägg den 5 december 2012

Av miasolrosenmaria - 5 december 2012 17:15

blev väckt av simon kl, 04 tiden på morgonen ochg frågade om han fick titta på tv, men jag kollade klockan och sa nej det är mitt i natten så hämta dina grejor och lägg dig här och när han kommit ner så la han sig och jag gick på toa då och då började det blinka till sen gick strömmen och det blev lite väl mörkt, och jag ringde gubben och talade om det och han blev tokig för det var bara problem och han hade jobbigt på jobbet och det snöade och stormade som bara den.


men jag la mig i gen för jag var så trött men det var svårt när simon inte var still och kunde inte sova och allt, men sen kom strömmen tillbaka så jag ringde gubben och bara talade om det..

men det blev inte mycket sömn i alla fall, för när klockan ringde så hade jag väl typ precis somnat kändes det som, men det var bara att kliva upp och se till att barnen dom fick frukost och allt, men jag ville bara sova.


ringde gubben och han var på väg men var tvungen att skotta fram och soppa av bilen först och sen vet han inte hur vägarna är så han kommer när han kommer..


och i dag så ska Tim följa med en kompis hem efter skolan..


jag gick och la mig för jag måste bara få sova och det var skönt behövde verkligen det, när jag vaknade blev det te och smörgås och kolla på hem till gården.


i dag blir dt inte mycket gjort utan bara tvätt och sen ta det lugnt orkar och känner inte för mer fast det skulle behövas, men nej det får vänta tyvärr..


 

ja här yr nön för fullt snöar..


Då ska man ut och hämta ved tänkte jag så man kan tända i kaminen, men fan va jag kände mig som lilla Emil i lönneberga då han skulle ut till Alfred som låg i stugan med sin onda tumme och Emil sklle i väg med honom till docktorn, fan va det blåste ute när jag gick den lilla biten till veden och det var ingen höjdare kan jag säga ville bara vara inne..


så nu var kaminen tänd och det börjar spraka för fullt.


gubben var på väg hem med hampus och sen hämta simon men det va rinte plogat något dierkt och absolut inte den lilla vägen mellan örsundsbro och här det var drivor så det hette duga och det gick inte att se vägen sa han..


   


ja så här ser det ut nu och det har blivit värre och klockan är ju bara 14, 35 nu och det ser ut så här redan, tur man eldar och är inomhus man ska inte vara ute på vägarna i dag inte, man skulle inte släpt i väg barnen till skolan, bättre att dom vart hemma när det är sånt här väder och man inte vet hur dom plogar här ute så man kommer fram...


 


det här är på framsidan då..


ja dom kom hem i alla fall och gubben han hämtade fullt med ved så jag har här inne nu, men han kunde inte köra upp bilen på gården utan ställa den där nere så han kunde åka i gen för att hämta Tim i Uppsla då..


men han ångrade riktigt att han inte sa i från i stället med tanke på det här vädret som är, så vi får se om dom kommer till skolan i morgon eller om dom ska vara hemma i stället med tanke på vägarna och sen att det ska fortsätta hela natten också, så det kommer inte bli bättre utan lika dant..


 


här leker Simon och Hampus med simons leksaker som han fick i går på födelsedagen och dom har jätte kul, och hampus vill inte vara ute för det blåser sådan storm..


men nu kollar dom på tv och bara myser och äter lite middag och kollar på barn kanalen och snart blir det bolibompa då..


och jag har vilat fick ont i magen som bara den och det var jätte jobbigt så jag har bara tagit det lugnt och medans jag stod vid micron och värmde matsom jag hade kvar sen i går så såg jag plog bilen åka nere vid korsningen och sen förbi oss, men det yr nog i gen snart kan jag lova få se om det håller i sig när gubben kommer hem med tim..


man kan ju hoppas i alla fall..




Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards