miasolrosenmaria

Alla inlägg under mars 2012

Av miasolrosenmaria - 14 mars 2012 21:00

ja upp och fixa frukost till barnen och sen lägga mig en stund och simon titta på tv under tiden, sen upp i duschen och börja plocka upp allt från golven och började med över våningen och simon hjälpte till , han plockade upp allt från golvet i sitt rum och sen bar det av därifrån och utåt hallen, plockade fram sofforna på över våningen och sen var det skurning.

sen trappen som var kvar och där så skurade simon hela den, och sen var det neder våningen som skulle göras, så här var det full städnung från topp till tå.

sen tog vi det bara lugnt tills dom andra kom hem och då var det dags med middag, boli bompåa och sen natta in barnen.

sitter nu här i soffan och bara myser för mig själv och gubben har åkt till jobbet..


så härligt att få en stund för sig själv..


 



ha en bra dag och kväll.

Av miasolrosenmaria - 12 mars 2012 22:15

jaha i dag så ser det väldigt fint ute när mna vaknade, och det såg så skönt och härligt ut men det försvann lika fort i gen, det blev väldigt målnigt och dystert och solen lyser med sin frånvaro som vanligt då.

och det blåser något fruktsnd värt ute ja nästan storm kan man säga.

men riktigt skönt att bara sitta inne och bara mysa och gosa i soffan med en film och i dag så blev det tingeling, som vi tittade på. 


 

här är tingeling.



 


så här nära mina fötter ligger zamba på golvet när jag sitter i soffan, hon följer mig vart jag än går i huset.



 


här sitter smulan i fönster där man ser att det är väldigt finnt väder på morgonen..

Av miasolrosenmaria - 11 mars 2012 20:00

i dag skulle jag vilja ringa dig .. för att säga att jag saknar, men ditt numme rär inte längre i bruk.

det nummer finns inte.

Jag försöker gå till ditt hus, men du bor inte där längre.

posten ha ringen adress för vidarebefodran.

himlen är för långt borta.

Jag saknar dig, du är mitt hjärta för alltid och för evigt.


 




Det finn sbara ett fåtal människor som man kan lita på när det värkligen gäller...

Alla säger  " Om du något, bara ring!

riktiga vänne rär sällynta och värde fulla.  




 

Av miasolrosenmaria - 10 mars 2012 22:30

ja i dag så blir det baka bröd som ska göras och ha i frysen, godare med hembakt förstårs, och barnen tycker det är jätte gott.  

men det blev även en satts med bullar också, lika bra när man ändå är i gång, så nu har jag en satts klar gräddat och sitter och väntar på att den andra har jäst klart någon gång så att jag kan baka ut den.

och slängt i en maskin tvätt på en gång.

alltså fa vilken enrgi jag har i dag, skönt att ha laddat batterierna dom här dagarna som varit, då jag abra har tagit det lugnt och inte gjort mycket alls..

så skönt att göra det.

sen laga kött färs sås och spagetti till middag och gjorde en rull tårata på kvällen, sen städade hela nedervåningen efter baket.

och bäddat nytt i sängarna och nu sitter i soffan med barnen i soffan med pjamas och drink, gu va skönt och härligt efter denna dag ..


hoppas ni får en skön kväll.



mys

Av miasolrosenmaria - 9 mars 2012 20:30

Alltså fan va det ska blåsa hela tiden, det är ju så kyligt och kallt tycker jag då förståss.

jag saknar verkligen den där härliga sköna solen som ska vara.

men till helgen sak det tydligen bli väldigt fint och härligt väder, om det nu stämmer då.

för det brukar ju alldrig stämma som alltid.

men i dag så ska jag bara ta det lugnt och slappa och mysa, kan ju vara så skönt att göra det i bland.


och nu ska jag kolla på film med simon och bara mysa och ha det skönt, och kanske virka lite också.  

här så har man då slappa t och haft det bara skönt och myst me dsimon, nu så blir det tv, och men här blir det gladiatoreran, ingen melodifestival inte.

men tyvärr så var det inte gladiatorer utan det kom crocodile dandi i stället som vi då tittade på och mös till , barnen tyckte den var rolig för det hände lite saker som var roliga sener.


ja det var den dagen färdig då...


atti nattii...

Av miasolrosenmaria - 8 mars 2012 22:00

 

var så trött och skulle upp och ge barnen frukost och dom två äldre ska till skolan och simon skulle till läkare kl, 10,30 så han fick göra sig i ordning medan han väntade på pappa.

sen kom han hem och skulle fika innan.

och jag hade inte tänkt följa med alls, men jag var klar med mig själv så vi gjorde i orning oss och klädde på och gick ut till bilen sen åkte vi i väg, och han kom in nästan på en gång och det gick hur fort som helst.

sen drog vi till staden och åkte till IKEA och simon fick korv till lunch och sen gick vi omkring där inne och kollade läget och ideer som man kan använda.

sen hämta dom andra två och sen till maxi och där fick dom leka en stund medans vi handlade, och tog en fika på macdonald.

sen hemåt och där steka pannkakor till middag och boli bompa och värsta bilförare.


sen natti natti.

        

Av miasolrosenmaria - 7 mars 2012 22:00

då var det upp och se till att barnen ska äta frukost och sen plocka fram kläder och jag skriva i kontakt böckerna.

sen klä på sig ytterkläderna för att åka till skolan, men tim var osäker och ville inte så gärna åka till skolan och det var för att han hade plåstret i pannan sen att dom skulle ha gympa också.

men han åkte till skolan och vi lovade att pappa skulle prata med läraren också.

men han var verkligen osäker  och ville helst inte ta av sig mössan när han skulle gå in i klassrummet.

men han gjorde till slut i alla fall.

och han behövde inte gå på gympan utan var med en lärare i klass rummet och jobbade i stället.

och det tyckte han var jätte bra.

men när han kom hem så var han inte så där jätte glad för han tyckte det var jätte jobbigt när alla frågade om plåstret och va dsom hänt och allt.

sen så blev det middag och boli bompa och sen natta in och dom var verkligen trötta..

och sen blev det att natta in dom små busarna.

och själv sätta sig i soffan och bara soffta en stund då.. 


kram kram

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards