miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 24 december 2012

JUL AFTON !!!

Av miasolrosenmaria - 24 december 2012 21:45


  

Ja då kom barnen och funderade lite på varför paketen inte var under granen, och sa då att Tomten inte hade hunnit med för att han hade så brottom att hinna med andra ställen..

sen gjorde jag jul gröt som vi skulle äta och fixa med frukost och vi satt och åt tillsammans ja förutom Sabina och Fredrik som sov länge, och sen fixade jag paketen under granen så att dom låg där.

 

japp så här blev det när alla var där under, och sen skulle det komma fler, för min vän med familj ska komma sen och fira med oss och det ska bli lite annorlunda då...  

sen gjorde jag mig i ordning, duschen och fixa kläderna och sen fixa mig med smink och håret, och det blev ganska bra ändå, men inte lätt när man är gravid och allt.

 

här får barnen öppna en julklapp på morgonen som mina alltid fått göra i alla år sen mina stora var små så det är tradition här..

   

och sen börja värma jansson, potatis gratängen, köttbullarna i ugnen, och steka på prins korv och koka potatisen, och sen fixa duk och allt och duka fram porslinet och fixa allt med bröd och på lägg och sill och ägg och allt annat som ska vara med på bordet..

sen kom vännen och hade full packning med sig eftersom dom skulle sova kvar också till nästa dag, så det blir fullt hus här den här gången visserligen är vi många annars också om vi sammlas hela familjen, då blir vi 9 personer, så det är inget märkvärdit om det kommer några till, men i år så kom inte min älsta och firade med oss tyvärr.

ja då blir det att inta maten...

   

 

och det blev ritkigt mysig med alla oss sammlade och åt tillsammans och hade mysigt.

efter det blev det kalle anka då som inte var riktigt som det alltid varit för man tagit bort en del cener som skrivit så mycket om på FB då, och det tyckte jag var skit dåligt för man såg direkt vad dom tagit bort så det var inte alls snyggt gjort heller, måste jag säga själv..

 

 

här är mina godingar Sabina med bröderna Simon, Tim och Hampus, så fina..

 

här tog jag ett fotto med vännens barn med hennes minsta ville inte vara med, men han sitter där bak i alla fall.  

 

här är då hennes minsta som jag försökte få en bild på men det gick inte alls de....

 


 

här spelas det ishocky för fullt..

ja det blev ganska lugnt sen på kvällen och sen var det tajm att slnga barnen i säng och själv så ville jag ta sängen för att sova, var väldigt trött efter nattens bestyr och dagens full fart..

så natti natti sov gott och hoppas att dagen varit underbar och trevlig för er alla...  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards