miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Till Sebbe !!

Av miasolrosenmaria - 30 december 2012 18:00

barnen vaknade och satte sig i soffan och kollade på tvn ochjag låg kvar och bara vilade en stund till och gubben hade lagt sig i soffan och sov för fullt.


efter ett tag så gick jag upp och då hade dom fortfarande inte tagit frukost för dom ville bara se klart på tvn, så då fixade jag frukost och vi satt och åt tillsammans, sen gick jag in i duschen och tog det lugnt och klädde på mig och fuixade mig och sen la jag in en maskin tvätt som också behövs göras av någon anledning...hi hii


sen satt jag mig vid datorn och grejade och kollade runt lite på blocket och vänta på att gubben ska vakna då, fixade lite lunch till barnen och efter lunchen så vaknade gubben och undrade varför jag inte väckt honom men jag tyckte att han fick vakna själv i stället, så han gjorde i ordning sig och sen så packade vi in oss i bilen och drog mot Knivsta där min son Sebbe bor och ska lämna klappar och drickat till honom.


För han kom inte hem i jul så därför blir det att han får sina klappar i efterhand.

så jag skrev ett sms och talade om att vi var på väg och när vi närmade oss hans hem så han kunde komma ut, och det var så härligt och skönt att få träffa honom för det var såå länge sen vi sågs.


men han var trött hade lagt sig en stund innan vi kom, men det gjorde ingenting han blev glad i alla fall och små bröderna var lite blyga men glada också att få träffa sin storebror som dom inte ser så ofta och pratar lite om i bland.


Och Sebbe hade en dator som han inte använder som gubben hade frågat för ett tag sen om han kunde fixa till den till barnen så dom får en dator att sitta vid i bland.


och den var klar så han skulle hämta den och vi körde upp bilen och han frågade om vi ville komma och kolla hans rum och se hur han hade det och så, och det gjorde vi och sen sist hade han mublerat om, men var inte riktigt nöjd för det var väl lite mycke möbler....


men han var jätte tacksam över att vi köpt till honom från bolaget som han kunde ha till nyår annars hade han inte haft något.


Sen fick små bröderna se vad han spelar för något på sin dator som han hade kopplat till en stor tv skärm, och Sebbe sitter ju och lanar med andra men han visade hur man gör och vilken gubbe han gjort och allt och det va rväldigt spännande tyckte dom, men sa inte mycket alls..


sen åkte vi hemåt och det var en riktigt skön dag och väldigt mysig också.


sen på kvällen fick jag ett sms från Sebbe och tackade så jätte mycket för paketen och var jätte nöjd över alla grejor han fått, var såå tacksam över det fast han hade sagt att han inte behövde något i jul klapp..


så kul och glad man blir över något sådant sms...  


Ja en lugng och skön kväll blev det och spelade lite wii med barnen gjorde jag och gubben la sig och sov en stund för att orka jobba på natten...


ha det så gött och sköt om er.../ kram mia  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards