miasolrosenmaria

Alla inlägg under september 2014

Av miasolrosenmaria - 22 september 2014 15:00

Jaha då är det godmorgon eller något sånt, familj så det har blåst och regnat hela natten och det fortsätter även i dag , humm

jaja bara vara inne i dag tror jag , känns inte alls så där jätte poppis precis om man säger så.

Ja skulle ha städat i dag men näe orkade inte och kände inte alls för att hålla på .

Det blev i alla fall tvättmaskinen skulle gå så och sen natta in Elias .

tyvärr så är hampa hemma i dag , fick bara inte i väg honom, bara vägrade klä på sig och allt.

Så det vara bara va hemma och ingen i de att hålla på och tjaffsa och bråka med honom.

Och Simon är hemma varig sjuk i helgen, magsjuka så inte heller kul .

men han är ju bra ändå men hemma en extra dag så att säga.

ja poolen som jag höll på med seg inte så där jätte fin ut, skyddet har gått sönder rejält i denne blåst.

Sen blev det bara kolla på tv , hem till gården och Elias vakna så satt och bara mös med honom i soffan , så mysigt.

Sen fixa lunch till grabbarna och Elias, och sen fixa med tvätt och allt.

Ja klockande tickar så börja planera med middag som att kära köttet som jag tog fram och den var inte riktig tinad förstås, men bara kära på.

Sen sätta på potatis och stekpanna, och steka för fullt.

Elias grinig då och inte mycket hjälp av barnen att leka med honom , men leka och busa på morgonen när jag sover går jätte bra så klart.

Tim kom hem och bytte om och greja och fixade.

Sen middag och gubben kom hem och då drog han i väg med tom på bandy träning och jag fixa deg till bröd som skulle stå och jäsa.

Sen fixa diskmaskinen och plocka i köket, sätta ner ärslet en stund och sen börja plocka tvätten och lägga i nytt och sen plocka fram så g kläder till en säng som ska bäddas .

sen blev deg bara sitta och mysa med Elias och bara kolla på bolibompa och gosa.

sen fixa välling och byta på Elias och sätta på pjamas och natta in honom och sen kolla på halv åtta hos mig .

och sen kom gubben och Tim hem och då hade jag satt in bröder i ugnen för att grädda dom.

ja och natta in barnen och kolla på tv en stund då.

och natta in själv.

Av miasolrosenmaria - 21 september 2014 13:30

Fixat med poolen och gjort rent och skurat i dag också och sen flyttat skiten från fönstren ja sen blev det söva Elias och fixa till middagen , som blir stek i ugn som jag ställt in nu så den får stå ett tag och gotta sig

Fixat med poolen och gjort rent och skurat i dag också och sen flyttat skiten från fönstren ja sen blev det söva Elias och fixa till middagen , som blir stek i ugn som jag ställt in nu så den får stå ett tag och gotta sig.


Då har jag planterat dom här blommorna som jag köpt i veckan för att få lite fint på gången.
Nöjd faktiskt����





Japp då var middagen upp äten och fisken plockad,
Jahaja då vräkte det ner regn och mullrade gjorde det också.
Sen blev det vika tvätt och manicken var på tv och sen blir det hänga tvätt jipppi


Christian Wass sida - om de oanade krafter vi ALLA bär omkring på för att hantera livets utmaningar.



Mikael Gunéruss foto.



nattat barnen och ska sätta ner mig i soffan och bara gosa och mysa med en kopp the och en godisbit, och kolla på fim på 4 an , ja om jag orkar hålla mig vaken förstårs, hahaha


Hahaa fan, har fortfarande ögonen öppna och kollar på filmen som är på 4 an .



Nej hör ni, nu är filmen Slut och själv bara slängt mig i nybadad säng och gosa ner mig i kudden och bara ska slumra in i det sköna.
Natti Natti sov så sött.

Nej hör ni,  nu är filmen Slut och själv bara slängt mig i nybadad säng och gosa ner mig i kudden och bara ska slumra in i det sköna.Natti Natti sov så sött.

Av miasolrosenmaria - 20 september 2014 13:15

Ååå gu så fin

Läckra FIONA - kommer snart in i fem färger - beställ din favorit här!799 kr<a href=http://bymargaretenudel.tictail.com/product/fiona-kofta-med-superfleece" width="395" height="395" />



Love

Idag önskar jag mitt brudpar evig kärlek!��Till er andra en härlig lördag.Butiken är öppen idag 11-14.Välkomna in och ni som inte har vägarna förbi är hjärtligt välkomna in i webbshopen och titta på alla fina smycken��<a href=http://webbshop.brudblomman.se" width="296" height="394" />



på promenad från butiken och då såg jag detta rönnbärs trädet som var såå rött av rönnbären, så vackert.


Tim och Elias


mee

Mia Maria Anderssons foto.


så vackert

Armband ”Angela Strass”Treradigt läderarmband med strassängel, strasskula, text ”Angel” och strasshjärta. Samt andra detaljer i mörk silverfärg.Med förlängningskedja och lås som passar alla handlederFinns i ett exemplar! Omgående leverans.Pris: 210:- inkl fraktFinns att köpa i webshopen här:http://www.anglarochkarma.com/product_info.php?cPath=67&products_id=508Frågor och övrigt via facebook eller mail: info@anglarochkarma.comNickeltestat och godkänt


Mikael Gunéruss foto.


Jaha när jag kom hem från butiken så var det fixa poolen med att tömma slit vattnet det lilla som var kvar , och bara det var ett jobb för sig.
Sen skura hela poolen och fylla i lite vatten och skura i gen.
Fan så skitig och blöt jag var.
Sen o och fixa middag och äta .
In i duschen och det var såå härligt och skönt....
Sen bädda 2 sängar och sen mys med Elias och nu natta in honom


Sen har jag en liten herre som är dålig och inte mår så bra, och det är Simon han har sovit 2 gånger redan i dag och åt inte så där jätte mycket .
Så få hoppas att det inte blir mer utan bara var något lite just i dag och att han mår bra i morgon.


Nu invänta fångarna på fortet och mys i soffan med barnen och dom äta godis.


ååååå <3



Då har man lagt ungarna och hängt tvätt och nu själv kastat mig i säng för att få lite blund i dom blå eller gröna , va fan spela roll lixom. Natti Natti på er.

Då har man  lagt ungarna och hängt tvätt och nu själv kastat mig i säng för att få lite blund i dom blå eller gröna , va fan spela roll lixom.  Natti Natti på er.

mys

Av miasolrosenmaria - 19 september 2014 12:30

så sant

Mikael Gunéruss foto.


love



Pure Beauty!! <3



I dag är hampus hemma och myser och fick sova ut också , så skönt för honom .

I dag är hampus hemma och myser och fick sova ut också ,  så skönt för honom .


Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.


Då sover Elias , han var såå trött och det förståeligt eftersom det blev ju lite sent i går för honom.
Och jag bara tar det lugnt just nu och väntar på The vatten och hampus sitter och spelar på datorn.


Elias vaknade för en stund sen och då sattes mig med honom i soffan och där somna han så nu sover han påminner och jag sitter i soffan och softar samtidigt och kollar på tv då .


så vacker

You will wow the crowd in this dramatic wedding dress. <3 Buy-> http://bit.ly/1r8aAUsMore-> http://bit.ly/1r8aDzE



Ja det blir lite sen lunch i dag , när man sover så länge som han sovit .
För han vaknade för en stund sen.


Elias badar



Så sant

Maria Siwungers foto.


Hahaa this is mee

 
 
 
 

Älskling färdig badad och gosar i soffan och kollar på bolibompa

Mia Maria Anderssons foto.
 
 
 

Ja då är det natta Elias nu och Tim kollar på Bolibompa och Simon och hampus är på en ungdoms gård vid kyrkan .


Nu blir det mys i soffan med barnen och dom andra 2 har kommit hem och det är slips och dricka till filmen Jönsson ligan och dynamit Harry på 7 an


Mia Maria Anderssons foto.


Mia Maria Anderssons foto.


Nu är det natti natti som gäller , så ni får sova så gott nu och dröm sött och gott med allt vad ni har.

Nu är det natti natti som gäller , så ni får sova så gott nu och dröm sött och gott med allt vad ni har.

Av miasolrosenmaria - 18 september 2014 12:15

ja det är så sant som det står, att vad mobba själva när man bara skyller på att sd mobbar, då är man ju inte bättre själv som människa. min åsikt.

Maria Stenströms foto.



PREMIÄR! Nu finns Bröllopsfeber som App fullpackad med erbjudanden från Sveriges Bästa bröllopsleverentörer på Google Play. Du som har Android telefon kan ladda ned den nu. Inom kort kommer den även på appstore. Just nu är appen gratis! sök på bröllopsfeber eller klicka på länken!https://play.google.com/store/apps/details?id=se.brollopsfeber.brollopsfeber



Citat och ordspråks foto.


ja i dag så gjorde jag inte så m ycket alls mer ärn fixa tvättmaskinen som bara går i det här huset och inge konstigt alls, det är väl mer ovanligt att den inte går. hahaha


sen prata med gubben som jobbar om att vi måste handla och då f¨r jag vänta tills han kommer hem, men var ändå tvungen att gå till butiken för att handla lätt middag som blev korv med potatis mos, sen göra i ordning elias och barnen för att packa in oss i bilen och sen dra i väg mot norrtälje för att handla på willys och det blev väldigt mycket som hamnade i kund vagen, sen blev det dra i väg hemåt då och vi var inte hemma förrän vid 21 tiden och då var det snabt göra i ordnng elis poch ge välling för att sen natta in och sen plocka varorna och barnen göra sig i ordning och komma i säng för att orka till skolan i morgon och kl belv närmare 22 tiden innan dom mkom i säng.


sen kasta sig i soffan och bara ta det lugnt med en kopp the och kolla på dallas.


sen natta in själv.

 

Av miasolrosenmaria - 18 september 2014 11:45

  ja det är ju såå sant som det är skrivet, för det är ju loka mycket mobbing som man säger att sd gör.


Maria Stenströms foto.



PREMIÄR! Nu finns Bröllopsfeber som App fullpackad med erbjudanden från Sveriges Bästa bröllopsleverentörer på Google Play. Du som har Android telefon kan ladda ned den nu. Inom kort kommer den även på appstore. Just nu är appen gratis! sök på bröllopsfeber eller klicka på länken!https://play.google.com/store/apps/details?id=se.brollopsfeber.brollopsfeber



Citat och ordspråks foto.



ja i dag så gjorde jag inte mycket alls nästan, ja fixa tvättmaskinen som inte gör något annat är går i detta hus, väldigt konstigt om den inte gjorde det kan man ju säga som sagt.


pratade med gubben som jobbar och sa att vi måste handla, så får vänta tills han kommer hem.

men var ändå tvungen att gå till butiken för att handla lätt middag som korv och potatis mos och fixa det för att sen göra i ordning barnen för att dra mot norrtälje och handla på willys och det blev väldigt mycket som hamnade i kund vagenen och sen packa in allt i bilen för hemfärden och då blev klockan väldigt mycket när vi kom hem, 21 tiden och då fixa med elias och ge välling och sen natta in honom, sen plocka varor och barnen göra sig i ordning för att komma i säng eftersom det är skola i morgon , men kl han ju bli 22 innan dom kom i säng , sen blev det soffan för mig och lite data och sen tv och där börja dallas aom jag kollade på innan jag själv ska slänga mig i säng.


så natti natti.


Av miasolrosenmaria - 18 september 2014 11:30

ja det är sant det domm skriver här, det är lika mycket mobbing som dom anser att sd gör.


Maria Stenströms foto.


PREMIÄR! Nu finns Bröllopsfeber som App fullpackad med erbjudanden från Sveriges Bästa bröllopsleverentörer på Google Play. Du som har Android telefon kan ladda ned den nu. Inom kort kommer den även på appstore. Just nu är appen gratis! sök på bröllopsfeber eller klicka på länken!https://play.google.com/store/apps/details?id=se.brollopsfeber.brollopsfeber


Citat och ordspråks foto.


ja i dag gjord jag inte alls så mycket utan var bara hemma och tog det lugnt och kollade på tv och fixa tvätt maskinen som alltid går i det här huset, finns inte en dag som den inte går, hahaha


och pratade med gubben som jobbade och sa att jag ville handla för det började ju sina här hemma och inte kunna laga mat som jag vill med ingredienser, svårt när det fattas massa tycker jag då.


men var tvungen att gå till butiken och fixa en lätt middag innan vi skulle åka i väg, och det blev korv med potatis mod och sen packade vi in oss i bilen och drog mot norrtälje och handlade på willys där och det blev rtt mycket som kom i kund vagnen och sen drog vi hemmåt i gen och då var kl 21 när vi kom hem så det var göra i ordning elias för natten för nu var han ju såå trött eftersom det blev sent i dag, sen ska barnen i säng och då var kl 22 tiden innan dom kom i säng och när dom lagt sig satte jag mig i soffan och bara softa och mös med tv och dallas sen kom jag själv i säng och var riktigt trött om man säger så.


så natti natt

 

Av miasolrosenmaria - 17 september 2014 12:30

Kent Rosbergs foto.





Jaha då blev det kyckling och ris och sen min egna kompott som är gjord av.
Bryn stekta champinjoner och lök, och sen passerade tomater och lite mjölk,
Och krydda med salt, vitlöks krydda, citron peppar, timjan, curry, grillkrydda, och lite sirap sen lite blandade grönsaker av majs, paprika och ärtor och sen låt det puttra , det vart jätte gott till i alla fall.

Jaha då blev det kyckling och ris och sen min egna kompott som är gjord av.Bryn stekta champinjoner och lök, och sen passerade tomater och lite mjölk,  Och krydda med salt, vitlöks krydda, citron peppar, timjan, curry, grillkrydda,  och lite sirap sen lite blandade grönsaker av majs, paprika och ärtor och sen låt det puttra , det vart jätte gott till i alla fall.



Efter middagen så fixade barnen köket, sen drog dom i väg till gympa salen för att spela badminton.
Jag bäddade en säng och sen hängde jag tvätt


Och nu så myser jag med Elias och kollar på bolibompa och bara gosar


Mia Maria Anderssons foto.



Nu är det halv åtta hos mig och natta Elias som är trött


love

So beautiful!! <3



sååå fint och underbart skrivet, måstes läsas.  

Tårar av en kvinna En liten pojke frågade sin mor:

Tårar av en kvinna

En liten pojke frågade sin mor: "Varför gråter du?"

"Därför att jag är en kvinna," sade hon till honom.

...

"Jag förstår inte", sa han. Hans mamma bara kramade honom och sa: "Det kommer du aldrig att göra."

Senare frågade den lille pojken sin far:
"Varför gråter mamma utan anledning?"

"Alla kvinnor gråter utan anledning", var allt hans pappa kunde säga.

Den lille pojken växte upp och blev en man, fortfarande han undrande varför kvinnor gråter. Till slut ringde han ett samtal till Gud. När Gud svara på telefonen, frågade han, "Gud, varför gråter kvinnor så lätt?"

Gud sade: "När jag gjorde kvinnan var hon tvungen att vara helt unik och speciell.

Jag gjorde hennes skuldror starka nog att bära vikten av världen, men ändå mjuka nog för att ge tröst.

Jag gav henne en inre styrka att uthärda förlossning och avslag som kan komma från hennes barn.

Jag gav henne en hårdhet som tillåter henne att fortsätta när alla andra ger upp, och ta hand om sin familj genom sjukdom och utmattning utan att klaga.

Jag gav henne känsligheten att älska sina barn under alla omständigheter, även när hennes barn har sårat henne och behandlade henne mycket illa.

Jag gav henne styrka att bära sin man genom hans brister och skapade henne från hans revben för att skydda hans hjärta.

Jag gav henne vishet att veta att en god man aldrig skadar sin hustru, men ibland testar hennes styrka och hennes beslutsamhet att stå bredvid honom och utan att vackla.

Och slutligen, gav jag henne en tår för att fälla. Detta är hennes ensamrätt att använda det när det känns nödvändigt. "

"Du ser min son," sade Gud, "skönheten i en kvinna är inte de kläder hon bär, den siffra som hon är, eller hur hon kammar sitt hår.

Skönheten i en kvinna ses i hennes ögon, eftersom det är dörren till hennes hjärta - platsen där kärleken är bosatt



Barnen ligger jag softar i soffa och kollar på Leif manneströms restaurang på 4 an.
Så skönt��


Ååå så fin

http://stylishfashion21.blogspot.com/



Nix pix nu fan dags att sova tror jag , så natti natti på er och dröm sött eller vad som .

Nix pix nu fan dags att sova tror jag , så natti natti på er och dröm sött eller vad som .

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards