miasolrosenmaria

Alla inlägg under april 2015

Av miasolrosenmaria - 11 april 2015 20:30

ja då blev det plocka fram gardiner och allt för att stryka och greja och sen plcka ner gardinerna i vardagsrummet, för att ta och tvätta dom och allt sånt.


och sen så blev det hänga upp dom nya som jag strykit och haft mig, och det tar ju sådan tid att bara stryka och stryka och man tycker man alldrig blir klar av någon anledning.


men dom kom upp frächa och strykta.


Mia Maria Anderssons foto.


och den här texten stämmer ju ganska bra också.


Disney Sveriges foto.


ja så ta hand om er och var rädd om er.


kramar i massor / mia   

Av miasolrosenmaria - 9 april 2015 20:45

ja elias och jag tog det lugnt i dag på morgonen och sen så blev det sätta i gång en maskin tvätt och sen mysa med elias och kolla på tv en stund och sen blev det lite te och klockan den tickar ju på så klart så då var det dags för natta in honom och jag mös så klart i soffan och kolla på tv en stund för mig själv.


sen när elias vaknat så blev det kolla i genom gradiner och sånt för att sätta i gång med att tvätta fönster i köket och byta gardinerna s klart, fast jag inte känner för det så blev det så i alla fall och så skönt när det är klart.


sen så kom hampus hem och han hade bakat muffins på hemkunskapen och var jätte nöjd och bjöd elias på en och han var så nöjd så där han satt i soffan och åt.



och så här blev det i köket nä det var klart.




 nu så får ni ta hand om varandra och mys ordentlig,


kramar i massor / mia   

Av miasolrosenmaria - 8 april 2015 20:45

nej i dag så blir det inne fy vilket ruggit väder vi har, brrr säger jag .


Alltså vilken morgon , förmiddag .
var så trött i morse men fick i väg hampus och sen la jag mig och då mös elias med Simon och Tim i soffan tills dom skulle gå .
sen så la sig elias och jag och bara myste i sängen .
ja sen fullt upp han har kladdat med margarin i kylskåpet och sen tog av sig blöjan i vardagsrummet ja allt som bara går . humm



och elias han plockar fram kastrull som vanligt för han älskar att hålla på med dom och sen plocka slevar och allt från lådorna så klart men här har vi bara tagit en visp , för en gång skull och vispar runt i kastrullen men stoppar när jag ska ta kort så klart. haha



och sitter och kollar på tim som står där framför och kollar på elias.



så det blev inte så mycket mer i dag mer än fixa middag och diska och hängt lite tvätt så klart.


så ta det lugnt och sköt om varandra.


kramar / mia   


Av miasolrosenmaria - 7 april 2015 22:00

sol i dag så härligt , så vad ska man hitt på då da. ja jag kommer väl på något sinom tid .Hihiii





ja var inne och grejade och barnen dom var ju i skolan och sen sövde jag elias osm också behöver sova lite och sen så började barnen komma in en efter en och det var ut nästan på en gång och till parken.


sen satt jag på elias kläder för att gå ut med hoom och han fick med sig sin egen boll som jag tog med mig.







Skulle filma när han skulle sparka men han stod och vänta på att jag skulle bli klar någon gång . Hihiii



 

Här kastade han i alla fall i väg bollen men skulle inte sparka



 

Hemma och druckit saft och kolla på tv


En användares foto.


Ja man kan ha kul med vad som helst , och här är det grytlappar som blev intressanta hiihii tills simon kom in då



 

Elias myser i soffan med bolibompa och det är bolibompa draken som han tycker så mycket om att titta på .



älskar att kolla på draken p bolibompa



hahaaaaa han är för söt , han älskar dra dansen . Hihiii



 

Det här vill jag ha , så nu måste ut och leta gamla däck



ja en härlig skön dag och så härligt väder med sol som värmde gött och skönt att vara ute en stund innan det var dags för att laga midag.


men dagen försvinner som sagt.


ha det gött och sköt om er alla, kramar / mia   



mys

Av miasolrosenmaria - 6 april 2015 20:45

då var det morgon och lugnt och tv så klart .



tim lite vet inte vad.



elias han ska kasta boll på någon som står längre bort.



sen blev det fia med knuff som dom bara satte sig och spela tillsammans och elia sbytt om och sen gick han och skulle vara me ddär dom var.




elias satt i hallen på golvet.



och nästa stund så satt han och mös i soffan med tims stora mjukis hund.




hampus ville spela hocky med pappa, men elias ville ju också vara med så han satte sig mitt emot hampus för pappa var ute och ska komma snart.




ja dagen börjar ta sitt slut och här så myser han med en klubba och kollar på bolibompa i soffan.



tim myser han också och äter lite godis.



och simon



ja dagen den går verkligen fort ändå även om man inte gör så värst myckt, men samtidigt så har man mycket att göra även om det inte märks jämt och ständigt.


dagarna fyller sitt lilla ändå med tvätt och disk och matlagning och sen plocka upp på golven och kolla elias till och från som är på sitt riktiga bus i mellan åt.


men det är också kul att det händer saker hela tiden. hi hii


ta hand om varandra ordentligt och mys, kramar till er / mia   

Av miasolrosenmaria - 5 april 2015 21:15

då är det spel som gäller för en del, och har jäte skoj.



elias han sitter i köket och bygger med sina klossar på köksbordet.



och gubben är med där och ska hjälpa till var det tänkt.



ja lite i alla fall.



simon han satte sig i ett hörn och spela på sin platt samtidigt som han skulle ladda den, och då blev det där.



och hampus han håller sig till sin dator som han tycker är bäst.



och så kom lilla jag i mellan då.






elias han bygger med sina burkar och har kul, dom tycker han om att greja med i bland, men sen kan dom försvinna och då hittar man inte alla och så.




här myser vi i soffan och kollar på tv och ligger självklart på sin nuttis som han bäddat med.




så blev det mat också på bordet och ätit bra.




ja det vart inte så mycket mer än att bara varit i dag och tagit det almänt lugnt så klart, kände inte för så mycket i dag tyvärr.


men det var en väldigt bra dag ändå och så skönt.


ta det lugnt och ta hand om varann många kramar / mia   

Av miasolrosenmaria - 4 april 2015 22:00

god morgon och jag är såå trött som altid, men det blev inte mycket sova av på morgonen utan elias kom ju in och skulle gosa och busa lite med mig och sen kom tim så dom låg där och bara gosade tillsammans.





sen blev det gå upp och fixa med frukost och sen duschen och fixa med tvätt och disken och elias han satt i köks soffan och grejade med sina klossar och bara myste.



sen fixade jag och grejade och plockade efter golev och i köket, men när jag kom in till vardagsrummet så stod ju elias med simons hörlurar och hade dom runt halsen.




sen satte han på sig dom å öronen och tyckte det var kul.



sen fixa lunch och efter det så blev det leta påsk ägg och det vart inte det lätaste att göra och elias han blev så glad och över lycklig när han hittade sitt lilla och bara sto och hoppade och sken som solen.


och sen blev det dusch av elias och byta kläder och sen sätta en deg för att baka bröd och elias han ska ju vara med överallt när det gäller att fixa i köket, och det blev ju miidag som skulle göras också.



efter middagen så blev det bolibompa och lite godis för elias som inte heller hade sovit något alls i dag , så var lite jobbigt att hålla honom vaken.


men det blev att fixa med välling och sen pjamas och natta in honom när kl, är 19,00 för då var han väldigt trött och slapp.


och han somnade ju så fort och så blev det godis för barnen att äta och kolla på gladiatorerna som var på tv och efter det så blev det sova, och jag hade fått s fruktans värd magvärk så det gick inte alls, hade både flic tröja och sen en flic filt på mig för att få värme och för jag frös och frös så ini bomben.


och det riktigt värkte i magen så fruktansvärt alls.


men sova sen i alla fall.


 


ta hand om varann.


kramar / mia     



Av miasolrosenmaria - 3 april 2015 20:30

ja då var det långfredag med inge märkvärdigt, här blir det inget mer än att tvätta och tvätta och köra som vanligt, här gör vi ingen speciell mat utan det blir väl något ur frysen och sen är det som en vanlig enkel dag.


och här så myser elias med storebror hampus i soffan och kollar på tv.




sen så hade jag varit uppe och då ville elias bygga med tågbanan så jag tog ner den lådan så han kunde sitta här nere och bygga och greja och leka med den.




sen så ledsnade han och då blev det ställa sig vid soffan och kolla lite på tv och bara vara en stund.



sen så kom barnen in som varit ute ett bra tag och fick ta ut elia soch vara med honom en stund och det blev tim som tog det ansvaret och var med honom, dom andra gjorde inte mycket alls utan det var tim som var med honom.


och han fick gunga och åka rutch kana.



sitter i sandlådan.



åker rutch kana med hampus.





sen kom dom in för han hade ramlat 2 gånger där ute och slagit sig lite så nu ville han komma in och då så blev det byta på honom och sen så natta in honom så han får sova lite grann efter han vart ute.


och här så är han nyvaken och står och bygger med sin tågbana och försöker få till något där.



ja sen blev det middag och tim skulle sova borta och det blev att dom var ute en stund sen så kom dom in och då blev det lets dance som gällde och elias han sov så gott och det var skönt att bara få sitta en stund då.


sen blev det sova och kasta sig i säng och få lite blund då, så natti natti.


 


kramar / mia     

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards