miasolrosenmaria

Alla inlägg den 4 februari 2016

Av miasolrosenmaria - 4 februari 2016 19:45

ja i dag så blev det fixa med blommor och ta skott från andra blommor som jag har och plantera i jord direkt och sen så vattna blommor och så hittade jag en blomma i ett hörn i vardags rummet som jag helt glömt bort så den var ju riktigt död och torr kan jag ju säga, men när jag började kolla i genom den så hade det börja komma nya skott på denn fast den var ju så snus torr som bara den .


så väldigt konstigt att den kunde fortsätta växa utan vatten, väldigt märkligt.  


så här såg den med allt som var på den .

 


och sen så blev den så här när jag hade klipt den.

 


ja så det blev städa av all jord som jag haft ur när jag planterat och grejat och sen ställa ut alla blommor och hitta plats till dom.. hahah


sen satte jag dg på jäsning till smlor som ska göra sen .

 


sen så var det ju det här med apelsiner, det här är den 4 rde apelsinen som jag äter bara i dag och det är ju såå gott.

 



då så var bullarna i ugnen och får hoppas att dom blir bra och goda sen när dom gräddat klart.

 


och så här blev mina fina semlor och bullarna blev ju inte så där jätte släta om man säger, men det går ju att äta i alla fall och hoppas att dom smakar gott också.. hihii

   


ha en bra dag och kväll .


kram / mia     

Av miasolrosenmaria - 4 februari 2016 15:30

godmorgon på er och solen den skiner vacker där ute , i dag är det fullspäckat chema.

har städat här på morgonen och strax börja klippa tyg.

 


har gjort i ordning bordet så jag kan mäta och klippa, så ingen får sitta här inne nu.  

 


fixar tyget och samtidigt så tvättar jag också, allt på en gång hihii varför inte.  



ja då blev det resa till uppsala för stryk järnet är trasigt, men vi har ju som sagt vädret med ossoch solen den skiner så skönt där ute.    


och så kom vi fram och gick in på rusta och då passade jag på att kollla på tapeter som vi hade tittat på som vi ska ha i hallen när vi ska göra om den.


och det är dom här 3 sorterna som vi kollade på .

     


sen så köpte vi stryk järnet och så gick vi till ikea för att äta lunchen där, och då på vägen så kollade vi på lite saker och jag hittade faktiskt tv bänk som jag fastnade för och tog på 3 olika modeller, för att visa gubben sen.

 

 


den andra

   


den tredje

   


sen så kom vi till restaurangen på ikea och så beställde vi mat och sen satte vi oss för att äta.


elias han tog pannkaka

 


hampus tog kyckling och pommes

 


själv tog jag liten portion köttbullar

 


elias väntar på dricka

 


sen så var det dags att gå till busshållsplatsen för att vänta på den så vi kommer hem någon gång och det tar ju tid med tanke på att den går ju bara varje timme, och kallt som attan.

         


köpte i alla fall detta stryk järn på rusta för 149; - kronor.

 


ååå äntligen hemma i värmen och ser ut som värdens yrväder. hahaaa  

 


och nu så börja med middag också hänga tvätt efter det.



snacka om att man skulle behöva fler timmar på dygnetså man hinner med allt, har hängt 2 maskiner tvätt och sen har jag denna bombade hög att vika liksom, men hinner inte med det nu.

för missade en hel dag med att inte kunna stryka och nåla gardiner , för var tvungen att köpa stryk järn.

så ska börja göra lite av det innan kvällen blir soffan , ha det så gott så länge.

 


då blev det äntligen mys i soffan med godis och så kolla på narnia och bara må bra.

   


nej nu äntligen blir det sängen för min del och det blev sent i dag med filmen, narnia är en ganska lång, och pluss många pauser i filmen eftersom jag skulle natta elias och dom skulle göra saker och så.

då tar det tid och det blev sent ochså ut med hunden och sen läsa för barnen.

så nu säger jag natti natti     zzzzzzzzzzzzz


kramar / mia   


den andra


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards