miasolrosenmaria

Alla inlägg den 18 februari 2016

Av miasolrosenmaria - 18 februari 2016 14:15

ja godmorgon då var det upp och duscha och fixa till mig och så fika lite och sen så beställa ett telfon fodral till mig och så se till att elias och simon äter frukost, dom andra 2 är i skolan, och tiden den gick ju väldigt fort för måste klä på elias och dona och så på med kläder för att sen gå ut till bilen för att åka till almunge skolan då och träffa läraren coh skol sköterskan.


   


när vi var framme så var det leta rätt på stället där vi skulle träffa dom och det var ju inte så där jätte lätt för det var bokstäver och siffror och ingen ordning på dom heller och dåligt skyltat för andra, ändå så berättade hon ungerfär hur jag skulle gå när vi pratades vid i tisdags, men inte lätt att följa något ändå. hihii


men vi kom rätt till slut och då satt vi och pratade lite och berättade om hur han mått och sen att det finns ju 2 personer som han känner i den här skolan som inte heller har varit så där jätte snälla mot honom och därför så är väldigt osäker på att börja här, sen så gå runt på visning och se vad allt är och matsalen coh så träffa några i klassen som satt där inne.


så var det rast och då blev han inbjuden att spela fotboll och det tyckte han var kul och ville vara med på en lektion och då var det syslöjd som gällde och han fick börja med något på en gång och det var att göra en sy påse.


 


och elias han fick papper och pennor att rita med och ha kul.

   


och simon han koncentrerar sig väldigt med att sy.

 


och elias han ritar på för fullt och här så håller han ett litet sudduigumm som han hittade bland pennorna och skulle promt ha med på foto.

 


sen så blev det rast och så lite matte och efter det så åkte vi hem i och med att hampus kommer snart med taxin så då måste vi vara hemma och ta emot honom.


och när tim väl kommit också så blev det åka in till upppsala för att handla hem varor för det var inte mycket kvar att göra något av tyvärr.


så det blev in på willys och handla det mesta för det är billigt där och det blev en del påsar om man säger så, sen blev det citty gross och köpa lite där cokså och där var det mest blöjor som var viktigast att få hem och så välling så klart, och sen så åkte vi ´till max för att äta lite för elias måste ju ha lite mat och klockan är redan så mycket.


           


och elias har ju sitt egna sätt att dricka på.

 


sen var det hemåt färd coh så plocka in ala varor och packa in i påsar som skulle in i frysen och så fixa med elias och natta in honom.


     


sen såg jag denna på fb.


ja om jag ändå kunde stå för denna text, så sorgligt att du inte funnits för mig som barn.

Nääee du valde totalt en annan väg och ett annat liv , med din nya satkärring och dom barn du har med henne, och lämnade i väg oss till helt främmande människor.

fick stå ut med ett helvete tillsammans med henne tills jag var 10 och du alldrig var hemma ,.

Och du finns kvar i livet men ändå inte vill finnas eller lära känna mig och dina barnbarn. det är så sorgligt och fruktansvärt av dig som männskia och ska vara vuxen karl.  

 



och det här är så sant det också och väldigt bra text.

 


ha en fortsatt trevlig kväll och ta väl hand om er.


kramar / mia     

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards