miasolrosenmaria

Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av miasolrosenmaria - 5 augusti 2016 22:15

    ja i dag så blir det fullt upp, har duschat och fixat mig och nu så börjat plocka och greja och ta ut mattorna, och sen plocka undan möbler och allt från golven.

sen så städa för fullt och så slänga i tvätt i maskinen , tim och elias kollar på film och myser tillsammans.

dom andra 2 är ute och far och leker någonstans.

 


ja då har jag städat och grejat och tvättat och hängt tvätt, visserligen så väntar jag mig inget besök i morgon, det är väl bara min faster som kommer komma som jag vet efter vi pratat i telefon för någon dag sen så sa hon att hon skule komma i morgon den 6 e..


jag är så trött på vissa, har skrivit och bjudit in folk till mitt hem när som här i sommar, men det verkar inte vara ett skit intressant att komma, för det är väl för långt och så bökigt och allt vad det finns för ursäkter    


då har man satt en bull deg.

 


gjort en rulltårta.

 


och tim gör degen till drömmar.

 


3 plåtar på jäsning.

 


ja sen vet jag inte vad som hände men tim orkade inte hjälpa till och så blev han sur för jag blev så irriterad över det han sa när jag håller på hela tiden och inte kan säga att jag inte orkar , det funkar ju inte så liksom , så då blev han riktigt sur och gick upp på rummet och surade och var där resten av kvällen.


så hampus och simon hjälptes åt att rulla drömmar och elias han tittade på och ville också hjälpa till förstås..

 


och vi har en plåt med drömmar i ugnen redan.

 


ja också ska jag diska . huumm

 


en plåt bullar färdiga .

 


och så 2 burkar med drömmar, fast vi har en plåt drömmar kvar som måste gräddas.

 


simon och hampus hjälps åt med att torka disk och ställa in i skåpen.

 


ja då är baket avklarat och disken torkad och maten ätit och diskat den och nu ska jag ta rätt på all denna tvätt som jag har,  3 korgar som är fulla och kanske det är dags att ta rätt på det nu tänkte jag.

och jag har ju tyvärr massa tvätt och hänga nu också, så jag blir ju inte direkt klar med den    

 


ja få se om jag får någon tid att sitta ner i kväll, för tvätten tar sin lilla tid att vika, och sen måste jag ju bädda min säng som jag inte heller har hunnit med i dag, annars så får jag ligga på golvet.   


hahaa japp nu så är tvätten vikt och jag har hängt en maskin tvätt och väntar på en till som ska bli klar någon gång.    

   


så skönt barnen har hjälpt till att plocka undan tvätten och jag hängde en 2 tvätt och sen bäddade jag sängen och så blev det in i duschen för var ju så svettig och ont i ryggen hade jag också, så nu äntligen sitter jag i soffan och har ett glas cider framför mig som jag verkligen tycker jag är värd.  

 


lilla jag då.

   


ja sen så blev det film och sen natta in så klart och sova.


så natti natti och ha det gött.


kramar / mia      


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards