miasolrosenmaria

Alla inlägg under juni 2015

Av miasolrosenmaria - 5 juni 2015 20:45

Ja i dag så är det sisat dagen på veckan och sen går simon och tim bara 2 dagar och har avslutning på tisdags kväll.
Och hampus han slutar på onsdag , ja sen så är det äntligen sommar lov för dom alla och det är ju efterlängtat kan man ju säga, vill ha det nu egentligen är inte alls pigga på att gå till skolan alls.
Men i dag så har dom bara skola dag på förmiddagen och efter lunchen så är det djurens dag då alla som har djur få ta med.


Ja får hoppas att det håller i sig i dag också med vädret och själv så sitter jag och bara tar det lugnt just nu och elias han sover fortfarande efter att vi la oss när barnen gått till skolan. Lille plutten.


Mari Anderssons foto.


en nyvaken liten plutt.   



sen pignade han till och då satt han på sin lilla stol och grejar med sitt tåg.



mys.


     


ute en sväng och hittade midsommarblomster.








när vi kom hem så kom hampus efter en stund och då satte sig dom där ute på altan och fikade lite.





ute och leker medan jag lagar mat




Det här är elias boll och det är han väldigt bestämt med



och här så gick dom upp till lekparken och far omkring.



sen blev det ju natta in elias och bara mys i soffan och kolla på gradiatorerna så klart.


sen blev det sängen och bra sova.


kramar / mia   















Av miasolrosenmaria - 4 juni 2015 20:30

ja sol men blåsigt som vanligt.




Sitter och myser med sin storebror hampus som är hemma i dag för var för trött att gå upp .��
Och dom kollar på film på hampus data.





ja elias han har så kul med allt han.




 


ja han grejar och grejar med allt möjligt.




elias och hampus är ute och hampus blåser bubblor som elias tycker är jätte kul att jaga .



 

ja och nu så blir det klippa gräset då.




ja då så var gräse klipt och nu så ska jag göra deg som ska stå och jäsa för att sen bakas ut til bröd.


och elias han ska vara med han också.



Ja då har jag satt ner mitt lilla arsle i soffan för en liten stund då, för väntar på degen och sen satt på potatisen som kokar .


Ja då så har jag gjort middag som blev kokt potatis, stekt kött , grönsaker och grädd sås till , sen gräddat brödet under tiden vi åt och sen kollade jag på draken med Elias och efter det så blev det stora disken som skulle tas rätt på och sen ut och ta in tvätten och sen hänga den andra . Och nu sitter jag i soffan och snart dags att natta in elias också . Jeee


Ååå herregud vad klockan gick fort , men så är det när man fastnar i tvn, kollade på spiderman på 6 an och slutade ju 23.30 .
Och det var ju tänkt att lägga sig tidigare men tiden tickade ju vidare. Hahaa.


Men nu så säger jag god natt alla där ute måste ju sova också för att orka upp i morgon i gen , men men det går nog bra det . Hihii


kramar/ mia      


Av miasolrosenmaria - 3 juni 2015 20:15

ja då var det morgon och det ska ju blåsa som bara den hela tiden, börjar ju bli jobbigt kan jag ju säga, men det var upp och se till att hampus kom upp och fixa med frukost och kom i väg till skolan, och hoppas att han får en bra dag eftersom han ska till furuvik med klassen i dag.


det blir väl vartanat väder med sol och regn också.. hahah


och här kan jag lova att det vräker ner ordentligt också.


ja och efter bara några minuter så blev det sokl bara så där , ja vilket trolleri. hi hii



elias håller på med sin snuttis och grejar och har sig med den, den lämnar han inte någonstans ..



ja och sen så dricker han upp mitt te, för det får jag alldrig ha i fred som sagt. hi hii



ja och här så har vi jätte kul då.


 

Han har sina egna konstigheter lill plutten



 

Åååå i dag har jag vart riktigt arg och fick ett djävla konstigt sms , och nu så kunde jag inte låta bli att skriva och svara om precis hur jag tycker och tänker om allt och det skrev jag till denna person och gud så skönt det kändes , men kunde ha skrivit mer . Men men .


tittar på bolibompa



Tänk att bolibompa draken är så populärt och Elias verkligen älskar detta program alltså ����



fy vilket väder vi har, åskar och regnar , och jaggillar inte alls detta, vill ju helst gå och gömma mig men måste hålla skenet uppe med tanke på barnen.



 


härligt ljus poch så regnbåge





och så kom regenet i gen.



nä ska väl försöka komma i säng och få lite blund efter denna hemska kväll, när man vart upp i varv och suttit på helspänn efter åskvädret.


så natti natti på er och sköt om er.


kramar / mia   


Av miasolrosenmaria - 2 juni 2015 19:00

ja då var det en ny morgon och kan ju säga att alla var väldigt trötta efter i går kväll, så verkligen svårvväckta på morgonen , men hampus han kom upp i alla fall och fixade med sitt och åt sin frukost och sen var det bara vänta på taxin och så var han i väg till skolan och dom andra 2 dom kom också upp efter ett tag, men simon han var jätte trött och svår att komma upp så man fick gå upp och säga till honom några gånger tyvärr.


men dom fick i sig frukost och sen så kom dom i väg til skolan också.


elia soch jag gick och la oss i min säng och sov ett bra tag faktiskt, hon var redan 11,00 när jag vaknade och då bara kände jag att det var dags att gå upp faktiskt och slänga mig i duschen och fixa till mig och sen kolla tvättmaskinen om den var klar och sen göra i ordning elias och klä på honom för det är riktigt kyligt inne.


sen fixa te och så sätta mig med datorn och så kolla på hem till gården och bara chilla .


här sitter elias och spelar på sitt piano.




 

och så har elias hittat simons solglasögon som han hade tagit från hans rum och skulle bara ha och det var ju hans också inte simons .



ja sen tog mitt te och drack upp det som vanligt, så här får man inte ha något i fred inte.



sitter i soffan.



elias sitter med sin fotboll som han fått av simon.



nu ska dom hålla på med en riktigt skön och härlig ny lera som jag fick med från mamma mingel .



och elias han ska ju också få vara med som är meningen.




fick en inbjudan i dag och blev sååå glad .




ja det var ju meningen att äta men tyvärr så var det ju draken på tv som elias älskar att titta på så det blev där vi hamnade just nu och får vänta med maten, och simon han är på forbolls träning och så sen när han kommer hem så ska vi också äta upp tårtan som blev kvar sen i går och sen blir det sova .


ha det så gött och sköt om er.


kramar / mia






Av miasolrosenmaria - 1 juni 2015 19:45

ja då var det ny morgon och ny vecka och upp som vanligt för att väcka hampus som ska upp och göra sig i ordning och fixa med frukost och se till att allt är med.


I dag fyller våra lilla älskling hampus 12 år , hipp hipp hurra hurra. �� ���� ��
Jätte Grattis på din dag önskar mamma��
Älskar dig



ja elias han har full i gång som vanligt, här så har han packat i saker i en lite påse och går omkring med.



I dag blir det vara inne och på klädd med tjock tröja , fy vare så kallt det är , fryser ju .




elias har fått mariekex med lite smör på som han tycker är gott.




ja och här så har han varit i hallen och hämtat ett par tofflor som jag inte vet vilkas det är, men han ska sätta i sina fötter i dom nu i alla fall och ha kul.



ser ganska nöjd ut.



ja och nu skiner solen där ute, men den varar nog inte så länge som den inte brukar göra.



och här sitter elias och ska äta lite lunch som är köttbullar och stek potatis.



ja sen blev det att tim åkte och handlade åt mig till tårta som jag skulle göra, och samtidigt fixa middag som skulle vara köttfärs sås och spagetti så det blev väldigt mycket på en gång som skulle göras här på eftermiddagen . humm


och så här blev tårtan efter vi ätit och så gjort den .




då blev det fira hampus efter att gubben kommit hem .



hampus ska försöka blåsa ut alla sina 12 ljus som hans bröder hade plockat fram och satt i tårtan.




elias tyckte det var jätte gott med tårta.




ja sen fick han presenter också men glömde ta på det, men han blev väldigt nöjd och glad och mådde jätte bra efter allt och så blev det dags för att natta in allihop för nu var klockan väldigt mycket , redan 21,00 tiden och då dags att sova.


och så blev det disk och hänga tvätt och så själv natta in mig själv för att få lite sömn då.


sov så gott nu alla där ute, kramar / mia   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards