miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 27 februari 2016

uppsala

Av miasolrosenmaria - 27 februari 2016 22:15

god förmiddag och solen den skiner vackert där ute , i dag så är det fullspäckat chema .

har städat här på morgonen och strax börja klippa tyg och sy.

 


har gjort i ordning bordet så jag kan mäta och klippa och ingen får komma in och vara här nu i dag.

 


då var det fixa tyget coh samtididigt så tvättar jag också, allt på en gång , hahahaaa vad gör väl det.


ja då blev det att resa in till uppsala för att köpa nytt stryk järn för det hade ju gått sönder, men vi har ju vädret med oss och solen så skön så.

   


sen så kom vi fram och då klev vi av bussen och så gick vi till rusta som låg närmast för att kolla om dom hade sånt, och så passade jag även på att kolla på tapeter som vi har kollat på innan om dom fanns kvar och det var 3 olika modeller som jag såg och någon av dom ska vi ha i hallen när vi ska göra om den.


     


sen hittade vi strykjärnet som vi köpte.


sen bar det av mot ikea för att ta lunch där, men när vi kom upp till restaurangen så var det hur mycket folk som helst där och alla skulle ju äta samtidigt så vi gick en runda på ikea i stället och kollade på saker, jag fastnade för tv bänk 3 modeller som jag fottade till gubben.


   


den andra

   


och den tredje

   


nu så kom vi till restaurangen i gen och då gick det att ställa sig i kö för den var kortare nu och gick betydligt fortare också, så vi bestälde mat och satte oss.


elias fick pannkakor.


hampus han tog kyckling och pommes

 


själv tog jag liten köttbulls tallrik

 


och sen väntar elias på dricka

   


och när vi var klara så var det dags att kolla när en buss går hem, för den går ju bara varje timme och det var bara en halvtimme tills den skulle gå så då var det bara att gå till hållplatsen och vänta på bussen och kallt som attan.

         


och det var det här stryk järnet som jag köpte på rusta för 149;- kronor

 


äntligen hemma i värmen och ser ut som ett yrväder.  

 


och nu så är det dags att börja med middagen och efter det hänga tvätt.


och här så har jag satt i gång stryk järnet för att få upp värmen på max och sen stryka på en fuktig trasa för att få bort allt som är på det, för att sen använda det som vanligt.

 


snacka om att man skulle behöva fler timmar på dygnetså man hinner med allt, har hängt 2 maskiner tvätt och sen har jag denna bombade hög att vika liksom, men hinner inte med det nu.

för missade en hel dag med att stryka och nåla gardiner, var ju tvungen att åka och köpa stryk järn.

så ska börja lite av det innan kvällen blir soffan .

 


onu mys i soffan med mina älskade barn och ska kolla på film och det blir narnia.


   


nej nu äntligen blir det sängen för min del, och det blev sent idagmed filmen, narnia är ganska lång pluss många pauser i filmen eftersom jag skulle natta elias och dom skulle göra saker och så.

då tar det tid och det blev sent och så ut med hunden och sen läsa för barnen.

så natti natti


kramar / mia    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards