miasolrosenmaria

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av miasolrosenmaria - 29 maj 2012 17:15

Ja satt ju i går och kollade efter någon billig bil som vi verkligen behövde..

Och jag hittade en som var lagom och billig och den var skattad och besiktad och bara 4 ägare priset var  3500:-

och Tony ringde på den fast klockan var ganska mycket..

så här på morgonen så vart det full fart, och brottom.

tony fick gå upp tidigt för att göra sig i ordning och sen cykla in till örsundsbro och sen ta bussen till Uppsala och sen byta till Tierps bussen för att kola på bilen.

och det blev ett köp så vi hade äntligen bil men lite sent eftersom barnen inte kom till skolan på 2 dagar och dom ville ju gå, men men va gör man när man inte har en bil.

så i morgon onsdag så komme rdom till skolan, så det var att fixa väskorna och plocka i hop gympa påsen till Tim och plocka fram kläder som do skulle ha på sig.

så här får man gå efter vad som ekonomin kan ge och har, eftersom vi har en födelse dag och en student som ska fixas till ocskå, men nu komme rvi någon stans i alla fall det är ju det som är meningen.... 

Det är inte alltid bättre att köpa en dyrare bil som många tror för det är inte bättre såg så många nya bilar som det var så stora fel på som jag inte förstod varför dom huvud taget sålde, var ju bara skrot..

köpte en nyare bil men va fan det va rju 11 hela fel på den så det va rverkligen värre än dom bilar som vi haft tyvärr..

jag fixade och grejade här hemma, och barnen tog bort tejp från fönstrena och jag hjälpte till så att dom skulle komma åt, men fan va jag började må så djävla illa kunde inte göra något och inte stå elelr gå, det var bara att lägag sig och bara ligga där och barnen dom kollade på boli bompa och tog det ganska lugnt..

sen när tony kom hem så åkte vi in och fixade till sebbes studen, i morgon så ska vi in när barnen går i skolan och fixa resten så att det är klart någon gång..

och även köpa presenter till hampus födelse dag den 1 juni...

sen en riktigt lång promenad på kvällen, behövde kände jag...


ha en skön kväll. 

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards