miasolrosenmaria

Alla inlägg under december 2012

Av miasolrosenmaria - 23 december 2012 19:30

Barnen upp och mös i soffan med tv och bara var, jag låg en stund längre sen in i duschen och fixa till mig för att gubben och jag ska i väg och handla all jul mat som ska fxas i kväll.

och i dag var det fan så mycket lugnare av någon anledning och det var såå skönt och sen när vi kom hem då drog gubben i väg till förrådet och hämta en bädd soffa som ska hit i Sabinas rum och även tjaffsade med Sabina om hämtning av henne och allt, ska bara krongla till det i stället för att göra det enklare och lättare för andra och tänka på andra men det går inte här inte, för man ska bara inte ta den där djävla bussen för det är så förbannat drygt att åka med packning och allt på en buss.

så det blev mycket prat innan hon gav med sig och då fick man ju höra att jag tar väl den där djävla horbussen då..

och jag fixade och grejade här hemma och fixade mate som barnen skulle äta till middag och sen kom gubben hem med en del av soffan och Sabina åkte med honom så hon kom hem.

sen drog han i gen för att hämta sista delen då.

och jag började att skala och skära potatisen för att göra i ordning janssons frestelse och en liten potatis gratäng.

sen gjorde jag smeten till köttbullarna, och börja steka till dom då, och sammtidigt så fick dottern sabina färga mitt hår och sammtidigt passa köttbullarna och hon duschade under tiden och sen så sjöljde jag ur det och då fick hon toppa håret också så det blev lite jämnare i bak, eftersom jag inte hann med någon frisör, men men.

japp sen blev det skinkan som skulle göras i ordning i ugnen i 3 timmar för att sen grilljeras.

natta barnen då så man kan fixa resten och det är slå in alla klappar och fixa granen när dom sover.

och jag var tvungen att be dottern om hjälp med klapparna till barnen för det var mycket som skulle slås in, och jag fixade allt annat som hon inte fick se.

när det var klart så hjälpte hon till att klä granen och allt, och då när vi var klara så var kl, 04,30 på morgon och då bara ville jag sova så kom i säng kl, 05,00 när man gjort sig klar för den..


ja God natt säger jagmedans andra skulle nog mer eller mindre säga GOD MORGON... hi hiii  

Av miasolrosenmaria - 22 december 2012 19:15

Gubben åkte direkt efter jobbet till Enköping och vänta på sonen Fredrik som ska komma med tåget, och då passade gubben på att vila i bilen den stunden.

och barnen vaknade och satte sig i soffan och kollade på tv och myste i soffan en stund och jag låg en stund i sängen och bara slummrade, sen bar det i väg upp för att in i duschen och fixa till mig innan dom kom hem.

och barnen ätit frukost.

gubben duschade en snabbis och klädde på sig lite mer sivilicerade kläder och sen så drog vi till Uppsla och Fredrik var hemma med barnen och grejade och hade sig.

så vi åkte i väg och det första vi ska fixa är en gran som tydligen inte verkar vara det lätaste att hitta då, och jag som bara ska ha en riktig gran för jag tycker inte det är jul annars, hos mig så kommer det alldrig in en plast gran, nej fy varle..

men vi hittade i alla fall en till slut och det var ju hur många som helst som skulle ha det också.

sen så drog vi till köpcentret Gränby centrum och gu va med folk, dom parkerade precis hur som helst bara dom kom in så var det inga problem.

så vi fick ställa oss någonstans och gick in, och viste inte vart man skule börja egentligen för alla bara gick överallt och ingenstanns och trängdes som bara den.

men vi hittade det vi skule och sen in på bolaget och fixa lite där och jag hittade alcohol fritt som jag köpte till mig.

sen in på H & M och kolla på lite snygga mamma kläder till mig som jag ville ha på mig på julafton och det var inte lätt att hitta men det blev något i alla fall.

sen så gick jag i väg själöv för att handla lite som gubben behövde veta då..

sen var jag såå trött och less och jobbigt var det, för stressa och springa hög gravid är inte kul alltså..

sen åkte vi upp till maxi stenhagen och fixade lite och satte mig och bara andades ut på macdonald med en dricka innan vi drog hemmåt.

ja det var den dagen och såå trött är inte första ordet...

men väl hemma så var det packa ur bilen och fixa och greja och vi hade ju vart på IKEA ch köpt en dux madrass också ju och den bars in och monterades.

sen bara satt jag i soffan och slappade och softade orkade ingenting.


och det blir sängen så jag orkar med morgondagen för då blir det handla maten som ska vara till julen....


god natt och sov gott ni alla......

Av miasolrosenmaria - 21 december 2012 19:15

på väg till uppsla och handla lite mat och kanske fönster shoppa då, och lite annat också.

Fan man ska inte vara ute och handla dom här dagarna fy fan va med folk de är överallt, köööer till förbannelse, trängs gör dom ju också, det är bil kööer och i butiker så man får inte plats, så sanslöst alla ska ju handla nuuu.

men sen blev det hemfärd för jag tyckte det bara vart jobbigt och så trött och leds på allt, jobbigt att gå och sen speciellt när man ska trängas och ha det..

så när vi var hemma så tyckte jag det var såå skönt att bara få sätta mig en stund och bara slappa, så skönt.



 


då blev det mys i soffan med barnen och dricka shoklad och lusse bulle till och sen en massa tända ljus så mysigt så..

då sover barnen och själv ska jag softa i soffan en stund så jag orkar med morgonen, åka och handla lite och gubben hämta bäddsoffan i förrådet och fixa här hemma också så det är mycket att göra innan vi blir klara..


nu natta in själv efter att glott lite på dumm burken då...

ha dt så gött...


Av miasolrosenmaria - 20 december 2012 19:00

japp då var det sista dagen i skolan och barnen tycker det ska bli skönt med lite lov nu ett tag för att hämta kraft och sen bara få vara och slippa gå upp så tidigt.

men dom klädde på sig lite finare kläder och sen frukost, men vääldigt trötta var dom ändå.

men i väg till skolan och sen la jag mig själv en stund.

sen vaknade jag och då duschen och klä på mig och sen fixa lite the och smörgås och bara ta det lugnt och kollade på hem till gården och sen ringa gubben och se till att han vaknade för att hämta grabbarna i skolan eftersom dom slutade kl, 11,00 i dag.

sen hemåt och hämta upp nästa lil plutt då.

ja då blev det full fart här hemma och mycket prat om vad dom gjorde i skolan, och allt.

och när man ser på FB och några bloggar så ser man vad alla klär sina jul granar, men jag gör det inte här kläs den inte förrän på julaftons natten och klappar läggs under till på morgonen så allt är klart på julaftons morgon..

så gör jag och det är mer spännande för barnen och vakna upp och se granen lysa upp och alla klappar där under, så mysigt..

 


nej nu sova så man orkar med helgen om man nu får någon sömn huvud taget, men måste så jag orkar med allt som ska göras under helg bestyren...


kramizzzz

Av miasolrosenmaria - 19 december 2012 19:00

Upp och fixa till barnen och gubben han körde dom till skolan och jag la mig en stund och sen skulle gubben komma hem och hämta mig för att fixa lite i Uppsala.

så det blev mycket spring i butiker och käkade och sen hämta barnen och åkte och handlade lite och sen käkade på max.

sen hemfärd och då bara ta det lugnt och bolibompa och plocka fram kläder till barnen som dom skulle h apå sig i morgon eftersom det är sista dagen för att få jul lov sen och dom tcker det ska bli jätte skönt.

så det var jätte skönt för mig att ha vart i Uppsla hela dagen och bara grejat och haft mig.

så nu bara ta det lugnt.

då har man lagt barnen och själv softar i soffan med halv 8 hos mig och bara är just nu.

nu blir det morden i sandhamn som är så bra tycker jag.

men nu blir det sova för mig så natti natti....

kramizzz

Av miasolrosenmaria - 18 december 2012 18:45

Då var det upp och fixa till barnen och se till att dom hade kläder framme och klä på sig och sen frukost och sen dom i väg till skolan och jag la mig en stund mådde så där och var trött.

när jag vaknade sen så var det att ta det lugnt, sitta och bara soffta i soffan med en kopp the och smörgås och kolla på hem till gården och bara slappa och ta det lugnt.

väldigt skönt faktiskt.

sen slänga i en maskin tvätt och fixa disken och kolla efter mat att ta fram till middag och plocka lite över allt.

sen kom dom hem och då blev det full fart här hemma och mycket lek och spring och sen tagit hem massor från skolan som dom gjort där.

sen middag och bolibompa och sen natta in dom så man fick bara vara och sitta i soffan och ta det lugnt och kolla på halv 8 hos mig och sen var det morden i sandhamn och själv lägga mig i sängen och försöka få lite sömn då...


sov gott alla ...

Av miasolrosenmaria - 18 december 2012 18:45

Då var det upp och fixa till barnen och se till att dom hade kläder framme och klä på sig och sen frukost och sen dom i väg till skolan och jag la mig en stund mådde så där och var trött.

när jag vaknade sen så var det att ta det lugnt, sitta och bara soffta i soffan med en kopp the och smörgås och kolla på hem till gården och bara slappa och ta det lugnt.

väldigt skönt faktiskt.

sen slänga i en maskin tvätt och fixa disken och kolla efter mat att ta fram till middag och plocka lite över allt.

sen kom dom hem och då blev det full fart här hemma och mycket lek och spring och sen tagit hem massor från skolan som dom gjort där.

sen middag och bolibompa och sen natta in dom så man fick bara vara och sitta i soffan och ta det lugnt och kolla på halv 8 hos mig och sen var det morden i sandhamn och själv lägga mig i sängen och försöka få lite sömn då...


sov gott alla ...

Av miasolrosenmaria - 17 december 2012 22:45

Ja upp och ta barnen och se till att dom vaknar och klär på sig och frukost, men jag var såå trött orkade inte mycket för hade inte sovit mycket alls, det gick inte bara, sov och vaknade och sov, från kl 02,00 typ och sen upp kl, 06,15 och där i mellan hade jag inte sovit mycket och jag skulle egentligen till min läkare och prata mediciner i dag men jag orkade inte, måste få sova för att orka med dagen och ta hand om barnen sen på eftermiddagen.

så dom åkte i väg och jag gick och la mig för att sova och jag sov länge vaknade vid 11,15 på förmiddagen men ändå var jag fortfarande trött och ville bara ligga kvar och försöka sova men det gick inte så jag gick upp och bara strosade om kring och gjorde the och smörgås och satte mig i soffan och kollade på hem till gården och bara var, så skönt och jag orkade ingenting heller.

mådde skit så det blev inget alls gjort i dag...

barnen kom hem och då gjorde jag middag i alla fall och sen mys med tvn och natta in barnen och läste för dom och sen satt jag och kollade på tv och bara softade i soffan, så lugnt och skönt..

sen blev det natta in mig själv...


kramizzzz

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards