miasolrosenmaria

Alla inlägg under december 2012

Av miasolrosenmaria - 16 december 2012 22:15

vaknade kl, 6,30 fast det var söndag och barnen kom upp, men dom satte sig och kollade på tv och jag låg kvar var såå trött fortfarande, ringde gubben och kollade med han om han var på väg, men var inte riktigt klar med körningen på jobbet ännu så jag la mig och bara låg där och slappade..

sen tar barnen frukost och fixar och donar men jag slummrade till en stund och sen vaknade jag och då var kl, 10 och då ringde jag gubben i gen för att kolla var hn var någonstans eftersom han inte hade kommit hem så att det inte hade hänt något, men han var på väg sakta men säkert för han fick stanna och gå ut för att orka fortsätta köra.


sen gick jag upp och fixade med tvätt och grejade och tog lite att äta och satt och bara mös i soffan och kollade på tv och köksdörren var stängd för barnen hade sett tarzan hålla koll på en mus som var bakom ett element så då fik den vara stängd och katten fick vara där helt själv och fixa det..

jag satt och slummrade till i soffan framför tvn, för jag var så trött fortfarande ögonen orkade inte vara uppe riktigt.

sen blev kl, 12,00 och då försökte jag ringa gubben och han svarade inte, och jag höll på ett tag, sen väntade jag en stund till, men inge svar och kl, 12, 45 så fick jag tag på honom och då undrade jag var han var men fick inge svar utan bara att han inte kunde svara för polisen hade stoppat honom sa han, så jag blev fundersam och tänkte , ja vad skulle jag tänka egentligen.

började undra vad det var som hände och om han kört i diket eller vad som helst, jag fattade ingen ting.

sen ringde jag när kl var 13,00 för då tänkte jag att dom borde ju vara klara eftersom det var bara kontroll sa han ju till mig, men när han svarade så var dom ju kvar och han sa bara att det hänt lite grejer och jag trodde det var bara att han var trött som det handlade om eftersom han kört hela natten, men det var ju inte bara det sa han och då frågade jag vad det var mer som gjorde att det var mer.

då berättade han till slut att han tagit 2 klunkar wisky och jag viste inte vart jag skulle ta vägen, blev vansinnig och viste inte vad jag skulle säga eller göra, bröt i hop och sen kommer en polis och börjar prata med mig och fråga saker om vad som kan ha hänt om vi bråkat eller, ja allt möjligt och jag fattade ingenting av detta.

där sitter jag ute i burschen och hög gravid och har 3 barn hemma och kommer ingen stans och han gör på detta sätt alltså jag bara skakade och skrek i luren och viste inte vart jag hade mina ben ens..

sen la vi på och då ringde jag min bästa vän och hon hörde inte ens vad jag sa för jag kunde inte prata, hade brutit i hop totalt och kunde inte stå ens, men fick fram det som hade hänt och hon frågade om hon skulle komma, och jag ville det för jag ville inte vara själv längre klarade inte det alls, behövde någon här som jag kunde bara prata med..


sen kom dom och jag berättade för barnen vad som hänt att polisen kommer med pappa för han får inte köra bil nu eftersom han drukit sprit och då får man inte köra berättade jag för mina barn, varför ska man ljuga det gör inte jag, bättre att vara ärlig och säga som det är i stället.


dom frågade om dt var lugnt och jag viste inte vad jag skulle svara, tårarna bara rann och jag viste inte vart jag skulle, dom undrade om det gick att lämna honom här och att det inte skulle hända något, men jag sa bara att det är nog han som ska ringa om det är någon som ska göra det, för det är jag som går på honom och skickar ut han om det är så, jag är inte rädd av mig för sådant...

det sa jag direkt till dom så dom behövde inte oroa sig för mig....


när jag gick på toaletten så bara brast det och jag kollade mig i spegeln och såg mig fet och ful, och bara kände sådan stor ånger för allt, ville bara ta en kniv och hugga i magen så det bara försvann och ville inte vara med längre, ångrade allt som var och barnet , ja allt som bara fanns, ville bara dra och försvinna helt och hållet..

sen kom hon och jag bara brast och talade om hur jag kände det, och viste inte vad hon skulle säga, hon sa att så fick jag inte tänka och vi pratade i genom allt och det kändes såå sköt att hon var här en stund.


hon frågade om jag inte skulle packa och ta med ungarna till henne, men jag kunde inte eftersom jag hade möte på tisdag och tim skulle vara hos en kompis och det var bara några dagar kvar i skolan och det ville jag inte ta bort, sammtidigt hade det varit bra för mig och dom också att bara komma bort..


sen åkte hon och jag började fixa middag till barnen och sen nattade jag dom och jag ringde min mamma och pratade med henne och frågade om hon inte kände någon som hade något att hyra ut närmare centralt och sen satt jag i soffan och bara salppade och sket fullständigt i honom han fick vakna bäst han ville, han vaknade sen och frågade vad kl var och då fick han brottom för att hinna till jobbet och sen fixa en grej också, men jag pratade knappt med honom och jag förlåter inte honom för det han gjorde det går inte..

satt vid datorn och grejade och kollade runt på blocket och sådant, sen la jag mig och då var klockan , 00,00 och då låg jag och läste en stund och sen var det så mycket som jag kom på att göra och kl, bleb 01,30 då släckte jag lampan och fösökte sova...

Av miasolrosenmaria - 15 december 2012 21:30

Då var det upp och hoppa för det ska bakas i dag då och det är inte lite jobb det inte, så mycket att göra som bara den..


 


då var det göra i ordning lusse bull degen som ska jäsa en stund då och då satte jag mig här en stund och filosoferade och väntade och ugnen var på och klar den också..


sen så blev det bakning för fulla muggar med barnen ..


 



då var alla 3 barnen på plats och bakar för fullt och rullar till lusse bullar.


 



här är lilla Simon som rullar för glatta livet..


mellan killen Tim som rullar han med för fullt.  


 


Då har vi Hampus som gör sitt bästa för att ska få till en lusse bulle...


 


japp det blev ett gäng i alla fall.


sen skulle jag baka lite andra slags bullar så jag gjorde i ordning degen för att gäsa..


men under tiden så bakade jag kakor som jag redan gjord deg till och låtit legat i kylen en stund..


 


det här ska bli kanel hjärtan som man gör av pepparkaks hjärts form..


 


så här blev dom när det var klart..


och sen blev det bullar av lusse deg som jag kavlade ut och smetade ut margarin blandat med mandelmassa i och sen rulla i hop den och gjorde som vanliga bullar med russin och pärlsocker på..


 


japp så här belv dom då..


sen fortsatte jag med muffins som blev vanliga med russin i och sen choklad muffins..


 


men dom blev inte alls som jag tänkte, så efter den kok boken kommer jag inte göra efter nå mer gång, men barnen tyckte dom var goda i alla fall, så bra det i alla fall..


ååå nu är jag så trött så sitter här och filosoferar en stund för att inta soffläge och bara vara sen...


nu blir det soffläge och kolla på så mycke bättre och bara mysa för har så ont i fötterna så behöver verkligen bara sitta...


nu blir det mys med barnen en stund i soffan och bara kolla på film en stund och äta gott som dom gjorde tills det var dags att inta sängen för dom..


nu säger jag själv sov gott alla.../ kram mia


Av miasolrosenmaria - 14 december 2012 23:09

nu blir det sängen för mig och lite läsa och sen slå i gen dom små blå....



 


kram kram / mia   


Av miasolrosenmaria - 14 december 2012 18:59

nu får det väl ändå räcka ocg vara nog, ska dom ta bort allt nu.....


 

Av miasolrosenmaria - 14 december 2012 18:55


Min son Tim sjunger efter peppar kake land och tycker den är jätte bra och har hållt på ett tag innan jag kom på honom..

sååå gullig tycker,            
 

mvc

Av miasolrosenmaria - 14 december 2012 16:45

Huua så tidigt man ska upp men måste ju för att in i dusch och göra mig i ordning och sen se till att barnen kommer upp och klär på sig och frukost och kolla väskor och sen vänta på gubben.

och då var vi i väg och ska lämna barnen på skolan och själv ska jag till mvc kl, 8,30 och kolla läget.

nu har jag vart där och det var hur bra som helst och växer som den ska och hjärtat lät jätte bra och sen koll på mitt järn om det hade gott upp nu efter jag började med järn tabletterna.

och det hade det gjort låg på 116 tror jag det gjorde och det var jätte bra..


sen åkte vi hem och då började jag elda i kaminen och sen såg jag att det började snöa jätte mycket helst plötsligt..


 


ja här tog jag kort på att det snöade men vad fick jag mer se jo en bagge som har rymt från grannen och sen ser jag på frammsidan hela gänget frår, och det är inte första gången dom rymmer hit, vi måste ha väldigt gott gräs eller något.. hi hiii


Gubben skulle åka och hämta barnen efter han sett till att dom kom till sitt och han åkte och efter ett tag när han kommer in mot uppsala så får han punktering och har ingen dom kraft i bilen och sitter inte på bästa stället, utan i en korsning och måste försöka ta sig till en verkstad och få hjälp att ta bort däcket...


och då måste jag ringa skolorna och tala om eftersom dom slutar kl, 13,00 i uppsla och det var ju inte helt lätt att få tag i någon men det var jätte viktigt att få det, för Tim blir jätte orolig om man inte komme ri tid och då måste man ringa och taa om vad felet är så han förstår.


och sen när jag kollar ut så skiner solen bara så där , ett väldigt omslag från snö och klar blå himmel, men det var jätte fint och härligt..


 


sen kollade jag på min mail och där hade simons fröken skickat bilder från i går..


 


och min lille plutt står med tomte dräckt som har bälte och svarta knappar, gullungen..   


 


deras lucia tåg och simons klass var tomtenissar till 9 orna som gick lucia..


och jag har plockat och rensat bland simons alla leksaker och sorterat i backar innan han kommer hem.

sen kom dom hem och då var det middag som skulle göras och det blev torsk i ugn och potatis och sen ost sås till.

efter middagen så hjälpte barnen till med att gå med soppor och hampus skapade av tallrikarna medan jag plockade ur disk maskinen, såå duktiga dom var i dag.... älskar mina barn..      


och nu så är det boli bompa och mys i soffan för barnen och jag satte mig här en stund för att snart hänga tvätt också då...


ha det så gött nu och sköt om er i snön och halkan... 

 

 


kramizzz / mia  



Av miasolrosenmaria - 13 december 2012 11:30

ja upp och se till att barnen dom vakna, men svårt var ju såå trötta men upp kom dom till slut och då fixa med frukost och att allt är med och väskorna packade och sen adventskalendern på tv, innan gubben kommer hem.

sen i väg till skolan och då lucia där.

men jag gick och la mig en stund för att sen fortsätta med rummen så dom blir klara någon gång.


                



ha en underbar lucia och mys ordentligt med varann..


ja då var det dags att skruva ner en säng som ska flyttas in i ett annat rum, men det gick inte alls så bra för 2 djävla skruvar var ju rund dragan och då kunde jag inte fortsätta med det, så det blev att ta det lugnt och ringa gubben och berätta , men jag väntade till han kom hem och fick ta den biten då.

så jag softade i soffan en stund då i stället.


när dom kom hem så gick vi upp och kollade och han skulle bara fika lite och sen gick han och skruvade fick den dom skruvarna så då skruvade vi ner hela sängen och sen så hjälptes vi att skruva i hop den och sen gick han och la sig.

så jag fortsatte själv med barnen och fixa till och bäddade sängen och sen flyttade Tim in sina grejor och ställde upp i hyllan och grejade.


sen blev det middag och lek efter det och jag fixade i köket och sen satte mig här en stund då.

sen natta in barnen och då softade jag i soffan och gubben skulle åka till jobbet och jag kollade på tvn.


och barnen sover så gott nu..


 


här sover Simon och Hampus i samma rum nu.


 


och här inne sover Tim själv nu i stället..


själv så kollade jag klart på tvn, och kunde inte slita mig från programmet som går på 7 an kl, 22,00 för det är ju så bra.


men sen blev det sängen för mig med för ska själv upp tidigt i morgon och åka med..


så natti natti...  



Av miasolrosenmaria - 12 december 2012 19:15

morn morn upp och fixa till baren och sen dom i väg till skolan och själv lägga mig och hämta kraft för att orka måla rummet.

och sov en stund och det var så skönt.

vaknade och klädde på mig satte mig och tog en the och smörgås och sen fixa med färgen och upp och slipa spacklet först och sen börja måla då.


 


ja det är den mörka färgen som gäller och den heter lavendel och är väldigt fin så det blir nog bra när det blir klart, riktig härlig färg.


så jag målade på 2 gånger och det blev klart runt 16,30 och då var det dags för middag och gubben höll på att skruva ner Tims säng som skulle flytta in i det andra rummet som var klar målat och sen var det middag och fortsätta där uppe och fixa med allt.


 


så här belv det rummet när det var färdig målat och det blev riktigt bra måste jag säga, med basilika färgen, Tim tyckte det var jätte bra.

ja och nu så ligger barnen och själv ska jag ta och slänga mig i soffan och kolla på halv 8 hos mig och sen bonde söker fru....

efter det så blev det en lång och härlig skön dusch och jag kunde stååå hur läänge som helst där, men gick ur och tog på mig myskläder .

 

 

 

ja och magen den växer och lillen håller i gång där till och från .

 

sen the och smörgås till law & order på 7 an och börjar bli såå trött men kan inte låta bli att se klart på programet.

men nu så är det slut och ska natta in under täcket och sova, och det kommer jag nog göra gott efter den här dagen som var full späckad..

 

 


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards