miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

worchov

Av miasolrosenmaria - 27 maj 2015 20:00

ja då var det onsdag mitt i veckan och hampus ska upp som vanligt och fixa med sitt och frukost ska göras till honom och sen se till att allt är nerpackat i väskan och allt, sen så bara ut till taxin och se till att han kommer i väg.


sen in och bara softa en stund tills dom andra gör sig klara och ska i väg dom också till skolan och då gick elias och la sig i min säng för att få lite sömn men det var ju som sagt väldigt svårt, elias bara busade och hade sig så knackade det på dörren och jag hann inte på för att se vem det var.


så då blev det bara att gå upp och då visade det sig att jag hade ingen ström bara så där och vet inte varför eller så, och tänkte ta en dusch men det gick ju inte alls, eftersom pumpen funlkar ju inte när strömmen inte går.


så det var ju bara att klä på sig och se glad ut och ja försöka tvätta av mig med det som vanns och ja sen kunde jag inte göra så mycket mer eftersom det inte fanns någon ström, och ingen saft i ordning jord och kunde inte ta te.


men sen så kom stömmen tillbaka i alla fall och jag vet inte varför den var borta.


men då kunde jag fixa saft och sen koka vatten till te och sen in i duschen snabt innan den kasnke skulle försvinna i gen.


ja och elia shan leker me dlego för fullt.




elias och jag.




ja och jag pratade i telefon med min mamma och då hade ju elias jätte kul någon annan stans och sen kom han in till mig i vardagsrummet och visade vad han gjort och han hade ju fått tag på en bleckpenna som han sen hade suttit och ritat på sig själv.


och här sitter han nu i soffan och begrundar sitt verk.



sen var det dags att klä på elias och fixa lunch och så göra mig i ordning och sen kom simon hem och då bara klä på oss och så i väg mot skolan för att hämta tim och sen i väg till bussen för att åka till uppsala och då gick vi ner på stan till macdonald och åt lite och sen bara i väg mot kvarngärdets skolan för att kolla på worchov som hampus klass hållit på med och ska uppträda och allt.


och vi mötte sabina och hennes pojvän davis som visade vart det var.


här sitter vi i matsalen .










elias och jag.



simon , jag och elias.



jag elias och tim



elias tog på mig och han.



då var det slut.



jag och tim och simon gick och letade efter en bankomat för att ta ut lite pengar.


fika





ja sen bar det i väg mor bussen och så hem färd så klart och det blev väldigt sent och så i säng på en gång och gubben ringde taxi och bokade av den för hampus, för han skulle få sova i morgon för då skulle han vara riktigt trött.


sov så gott nu alla härliga underbara.


kramar / mia.   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards