miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

var på skolan och lyssnade på musik uppträdande.

Av miasolrosenmaria - 29 maj 2015 20:30

ja då så har man gått upp och set till att hampus har vaknat och kommit upp och gör sig i ordning och själv fixa frukost och sånt till honom, sen hålla koll på klockan för taxin, och sen så kom dom andra 2 upp och då blev det full fart med elias och frukost och byta blöja.


sen när dom gått i väg till skolan så gick elias och jag och la oss en stund i min säng men elias han var väldigt svår med att somna, så till slut så blev det bara gå upp och då in i duschen, och klä på mig och i dag så var det tjock tröja som gällde för gudars så kallt det är och fryser gör jag, så i dag blir det inomhus som gäller för mig.


och här så ska jag gå och göra en kopp te men då ser jag elias ligger på golvet och läser bok, och har in egna lilla stil, hahaa




äter lunch till bolibompa så klart och har svårt att koncentrera sig så klart, men äter bra i alla fall.



sen vart det göra i ordning mig själv och fixa till mig och sen elias som skulle byta kläder och sen göras i ordning och på med skor och ta fram vagnen och så promenera till skolan till gympasalen för att kolla på musk upträdanden som dom skule göra och man fick komma och titta på.



 

sen var jag tvungen att gå hem till kl 14,00 då hampus kommer med taxin och elias han följde med tim till klassrummet och var med honom där , och jag stod och pratade med grannen och fastnade där och hampus kom hem och så var det tänkt att jag skulle gå till skolan men tim kom gående med elias och så lämnade honom till mig, för vi fortsatte prata tills det var dags att gå och fixa med andra saker.


till exempel planera mina blommor som jag köpt för ett tag sen och i går och kanske var dags för det i stället för att dom stod ute hela tiden i sina små krukor.









och här så myser han med tim som han älskar så mycket   




ja då så har man gjort middag och fixat med disken som man måste ta varenda dag och så jobbigt att diska för hand och det är ju såå trötsamt men måste tyvärr.


och sen så drog simon och tim till fritidsgården och var där och hamus han stannade hemma med mig och skulle mysa i stället.


då har jag hängt tvätt och så natta in elias och nu så kollar vi på lets dance och bara myser .


hampus och jag myser.


Miia Anderssons foto.


Nu säger jag och barnen God natt och hoppas på en skön nattsömn , utan spöken och konstiga drömmar . Sömn med glädje och skratt.

natti natti, kramar / mia   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards