miasolrosenmaria

Alla inlägg under juni 2012

Av miasolrosenmaria - 13 juni 2012 09:30

Ja då var det möte med i fjärdhundra, och då skulle Rektor och lärare, skolsköterska,kurator från hamus och tims skola vare med och prata med rektorn på den skolan och 2 till som jag inte vet namnet på.

tyvärr så kunde inte sabina vara barn vakt för hon skulle till göteborg på lisseberg med fritids gård.


men vi åkte på det där förbannade mötet som jag inte alls villa vara på.

dom visade oss runt i dessa lokaler med klassrum och vet allt, men jag gick bara där och var inte ett dugg intresserad av något och allt som sades gick ju genom ena örat och ut genom det andra. alltså så ointresserad var jag av denna skola, ville inte alls att mina barn skulle gå i den.


Det blir en stressig dag för vi skulle prata själva med Dom med rektorn och dom andra 2 på den därskolan och då var dom andra från skolan som hampus och Tim går på ute med barnen och kollade dom.

men jag var i alla fall inte intresserad av något som sades, det enda dom pratde om var ju att alla gick ut med bra betyg och att dom som slutat saknar maten för dom har så bra och god mat..


och jag förstod inte vad maten hade med mötet att göra det var verkligen ointerssant som helst, men jag sa i alla fall att barnen inte ska gå där det vägrar jag och blir det inte som jag vill så flyttar jag till Uppsalas kommun så jag får den skoal jag vill ha..


där dom mår bra och trivs och har sin trygghet som dom behöver..


sen gick dom från våran skola där barnen går i in på ett möte och vi var ute och väntade i solen, så det tog en väldigt lång tid måste jag verkligen säga, vart inte klar på detta möte förrän kl, 15,30 så det vart ett väldigt långt möte måste jag ju säga.


jag vet int alls hur det kommer gå för, men jag trivdes inte alls med denna förbannade skola och inte heller med denna rektor som trodde han avr något tyckte jag..


ja sen när vi kom in på gården så stod där en hel flock med får som tydligen kom från grannen, men man blev ju inte rädd eller så för dom är väldigt snälla får förutom baggen kan ju vara lite arg då.. men det gick ju bra eftersom jag sprang och hämtade grannen så dom fick hem dom..


vilken dag alltså..



Av miasolrosenmaria - 12 juni 2012 19:15

Då var man i lägenheten och fixade till så man kunde få i säng barnen och sig själv eftersom klockan var ju mycket och man behövde ju sova efter hela den här dagen.

så då var man där och viste inte riktigt vad man skulle göra, försökte roa sig så gott det gick där med barnen och kallt var det ute också inte direkt någon sommar var det inte nu i alla fall, mer mot hösten.

men efter ett tag så blev det att vi åkte hem i gen.

men det vart så jobbigt så vi åkte till kvinnosjouren men till en helt annan stad och hade kontakt med min vännina och pratade med nästan varje dag, och hon sa att jag måste ta ut skills mässa om jag ska klara mig för jag kunde inte fortsätta så här med mitt liv, jag skulle må så mycket bättre och göra som jag ville utan att få en massa skit och kontroll hela

dagarna.

jag måste tänka på mig själv inte på hur han skulle må och ta det, det var mitt bästa jag skulle tänka på inte honom han fick väl klara sig helt och hållet..

men jag hade ju jätte svårt med det och var jätte velig och jätte rädd för att göra det för jag viste inte hur han skulle bli och ta det och skulle få så mycket skit för det.

men hon sa att jag måste göra det och att hans kulle inte göra något för då skulle han få med henne att göra och han skulle inte få göra något heller..

och han fick ju ta det så var det ju bara ..

jag fattar inte alls hur man kan ha det så här och stå ut med allt som han gjorde mot mig och hela min barndom....


Av miasolrosenmaria - 12 juni 2012 09:30

I dag så är det skola avslutning för Hampus och Tim, så det blev upp tidigt för att hinna med allt på morgonen och fixa och inte glömma som man alltid gör av någon anledning.

och sen hitta något ställe där det finns ett pack 10 rosor som skulle med, för att ge fröknarna en varsin med kortet so jag gjort.

så det blev väldigt stressigt kan jag ju lova för tydligen så skulle alla ha rosor så dom var slut på många ställen, men vi hittade en butik som hade i alla fall, så skönt.

sen i väg till skolan, men det tog ett bra tag som det började för man satt i klass rummet 1 timme unge fär, skulle vara där 8,30 men avslutningen började inte för än kl, 10,00.

så det var lungt först och sen fikade vi och sen bara det i väg ut på gården för avslutning.

och sen bar det i väg hemmåt i gen då..


så då var den dagen avklarad och färdig.

men tim hade inte alls velat gå till skolan för han ville hellre vara hemma eftersom sommar lov hade ju redan börjat innan dom fick sommar lov, så han var inte alls glad över det..

så han var väl lite tjurig över det, men gick över när han väl var i skolan i alla fall.


så det är skönt att allt med skola är över nu och att dom är lediga ett tag nu, men man får ju hoppas att sommaren ger lite sol och värme så dom kan bada och sola och bara mysa..


Då så sitta med barnen och kolla tv, för det är repris på sommar lov som domm inte vill missa.. 


ha en skön fortsatt kväll..



Av miasolrosenmaria - 12 juni 2012 09:30

I dag så är det skola avslutning för Hampus och Tim, så det blev upp tidigt för att hinna med allt på morgonen och fixa och inte glömma som man alltid gör av någon anledning.

och sen hitta något ställe där det finns ett pack 10 rosor som skulle med, för att ge fröknarna en varsin med kortet so jag gjort.

så det blev väldigt stressigt kan jag ju lova för tydligen så skulle alla ha rosor så dom var slut på många ställen, men vi hittade en butik som hade i alla fall, så skönt.

sen i väg till skolan, men det tog ett bra tag som det började för man satt i klass rummet 1 timme unge fär, skulle vara där 8,30 men avslutningen började inte för än kl, 10,00.

så det var lungt först och sen fikade vi och sen bara det i väg ut på gården för avslutning.

och sen bar det i väg hemmåt i gen då..


så då var den dagen avklarad och färdig.

men tim hade inte alls velat gå till skolan för han ville hellre vara hemma eftersom sommar lov hade ju redan börjat innan dom fick sommar lov, så han var inte alls glad över det..

så han var väl lite tjurig över det, men gick över när han väl var i skolan i alla fall.


så det är skönt att allt med skola är över nu och att dom är lediga ett tag nu, men man får ju hoppas att sommaren ger lite sol och värme så dom kan bada och sola och bara mysa..


Då så sitta med barnen och kolla tv, för det är repris på sommar lov som domm inte vill missa.. 


ha en skön fortsatt kväll..



Av miasolrosenmaria - 11 juni 2012 10:45

Jag jick till och med ner till min vännina och skulle fråga om jag fick köpa laska sprit av henne men det var hennes älsta dotter hemma så jag vågade ine ta något då, så jag gick hem igen jag klarade mig inte utan det, måste ju bara ha hela tiden.

till slut så ringde min vännina till kvinno sjouren.

så hon kom till mig och hjälpte mig att packa och det var verkligen jätte brottom för att få i väg mig och barnen innan han kom hem.

dom som jobbade på kvinnosjoren kom snabbt och sen i väg till den där lägenheten som dom hade till mammor och barn och en skyddad lägenhet som ingen fck veta var den låg.


Av miasolrosenmaria - 10 juni 2012 10:00

Ja då vardet flytt runt augusti och då var sabina ca; 5 månader och det var väldit jobbigt eftersom jag ammade ju henne och sammtidigt packa och bära.

och sen få ordning i huset också, för sådant fick jag ju sköta själv som vanligt.

sen kom en granne och frågade om vi ville låna ett spett för att få ner en stolpe där brevlådan skulle sitta.

och förhållandet blev ju bara sämmre och sämmre och jag mdde skit dåligt, en granne hon kom till min man och sa till om att jag kulle pumpa ut mjölk till henne som han fick ge henne för att hon sa att jag skulle komma till hene där dom hade syjunta.

så jag gjorde det och det var verkligen trevligt och fick träffa andra so också bodde där så det var en gång i veckan som vi hade det och jag tyckte det var jätte kul, fick lära mig att virka som jag aldrig hade gjortnågon gång förutom att man testade det i skolan då och det var ju flera år sedan.

men jag mådde bara sämmre och sämmre, det blev vinter och jg var hemma med barnen, och han börjadejobba och jag umgicks mycket med en av grannarna som jagtrivdes jätte bra med och kunde prata med o allt.

sen blev det vår och jag orkade inte med så mycket kunde bara dra och jag bara grät och kunde inte gå hem i bland, och bara ville vara i fred och kunde sitta länge oc bara filosofera för mig själv, bara gå omkring i skogen som jag älskade.

det blev mer kontroll på mig vart jag än gick så höll han koll och var jag borta hos väninan så kom han dit efter ett tag och bara satt där och tog över och bara pratade och jag fanns inte alls och jag hade suttit och ammat sabina hur länge som helst och hon tyckte han kunde ta henne en stund för så jag fick avlastning men han tog bara en liten stund sen satt jag där i gen med henne i famnen för han tyckt hon behövde äta för hon bara skrek.

och sen gick jag hem för jag hade ju inget där att göra å det var många gånger jag bara drog i vä utan tt säga något bara försvann.

för jag orkde inte bara vara hemma, han visslade ochhad sig hela dagen och sen följde mig vart jag än gick i huset oc bara malde och malde, stängde in mig i hören så jag fick panik,hotade med stek panna, och jag sa å bara att slå då det är ju det du vill.

sen började jag på data kurs för att komma hemi från genm arbetsförmedlingen och det var kul tyckte jag men jobbigt att gå dit för man kände ingen och jag var ju så osäker vågade inte fråga om något, var så blyg och innåt vänd och osäker så det hette duga och mådde skit.

köpte enkorv på grillen varje dag det var de enda jag åt på hela dagarna för när jag åt mat hemma sen så började det växa i munnen kunde bara inte äta.

oh jag tyckte jag var så tjock och kunde inte visa mig huvudtaget för någon, utan gömde mig när jag hade duschat för jag tog lltid med mig kläder in för att klä på innan jag gick ut.

och hade stora kläder som jag gömde mig i.

sen började jag små dricka sprit och utan att någon såg det, gjorde det varje dag och det var när han inte såg det, då passade jag alltid på och gömde detså att han inte fattade vad jag höllpå med.

hade alltid något hemma och gjorde olika likörer.

sen började jag att sluta gå ut för jag klarade inte av det, kunde bara inte visa mig för någon, kunde inte ens gå ut och hänga vätten fast det var sommar och så fruktans värt varmt , kunde bara inte och kunde inte ens svara i telefonen, gömde mig för allt.

skämdes när grannen kom in och undrade vart jag tagit vägen, satt bara och grät hla dagarna och skåp drack, tog tabletter och stände in mig på rummet och låste dörren och då om jag inte öppnade så hotade han med att slå in dörren.

så jag blev mer och mer rädd för honom, orkade inte ens med att ta hand om hemmet det såg fördjävligt ut men jag orkade inte och jag orkade inte ens med mig själv, min vännina såg alltid i genom mig hur jag änvar så såg hon att något var fel, jag satt en gång och virkade hemma i offan och då fick jag en kommentar om att jag bara satt och virkade och att jag skulle lägga i från mig den där skiten.

så då bara reste jag mig och tog på mig skorna och gick till min vännina och ringde på oh bara kastade virkningen till henne och sa tt ta den här skiten för jag får inte irka längre och sen bara drog jag i väg orkade hel enkelt inte längre, och var borta bra länge sen så fick hon gå upp och söva sabina fr han klarade ju inte det.

han hade sådan kontrol på mig och psykisk misshandel var det också.


 

Av miasolrosenmaria - 9 juni 2012 21:15

j a då var vi där ni gen och jag tyckte mer och mer att det var jbbigt med förhållandet som vi hade och jag avr borta mer och mer, träffade en annan mamma som bodde på gården vi bodde på och hon hade också enson som var jäm gammal med min andra son och dä var jag varje dag och träffade henne och att barnen fick träffa varandra, et konstiga var ju att vissa såg lite att det inte var så där bra som man kanske visade utåt för det var jag väldigt duktig på tyvärr.

det var ju så jag levde med mitt liv att vaa olika personer och göma mig bakom en mask och visa att jag var hur glad och som helst och hade inga problem ller något.

men jag var ju som jag var tyvärr, skämdes för den jag var och hade jätte svårt att gå på stan och sepcielt när jag skulle gå till min psykolog, eftersom jag inte kunde åka buss, jag hade jätte jobbigt med det, men tyvärr så blev de att jag blev inne mer och mer var inte uta alls så mycket, hade svårt att träffa andra nu mera och det blev väl jobbigare med tiden.

men min man tyckte vi skulle skaffa et barn till för han menade att det skulle bli bättre mellan oss och att allt skulle bli mycket bättre med livet.

men jag kunde inte alls, jag började dricka mycket vin och då kunde jag, så sen blev jag gravid och det var den jobbigaste graviditeten jag haft, kunde knappt gå för det var jätte jobbigt och fick gå till special gynekolog för jag var öppen väldigt tidigt med barnet såjag fick tyvärr inte göra något, bära eller gå så mycket utan bara ta det lugnt.

men det gick ju inte för han verkade inte örstå det för jag gjorde mer än jag skulle.

och jag mådde bara sämmre och sämmre hel tiden, sen hittade vi en bostadsrätt som dom sålde för n krona en bra bit från Uppsala och jag fastnade för det eftersom det var mer som ut på landet och vi betalde den där kronan för dom hade jätte svårt att få dit folk, utan det var bara skit som bodde där och dom började rens ut allt skit.

ja en födde jag en liten tjej och allt gick bra förutom att hon blev lite tidigt född eftersom jag hade vart öppen 2 cm länge och det gick väldigt fort sen.

och vi åkte till klålmorden när hon var jätte liten och det var bara under dagen och sen åkte vi för att träffa min mans riktiga mamma och hans bröder, och det var jätte jobbigt yckte jag, sen åkte vi hemåt.


 


Det var ju en väldigt jobbig resa för det var en sådan fruktans varm dag så det var klibigt och så varmt och obehagligt, sen var man ju så trött efter allt gående på parken som man gick runt och i backar och vet allt.



Av miasolrosenmaria - 8 juni 2012 15:30

Ja jag var ju där varje dag och bara pratade och hjälpte henne ch städade ofta där för atthjälpa henne och sen med hennes son, när han bara låg och skrek å tog jag honom och sövde honom och då var han hur lugn som helst, sen så började hon jobba på ngon pizzeria och då hade jag honom sovande hos mig så d hade jag 3 barn, så jag tog hand om honom också hemma hos mig.

jag ställde alltid upp varje dag och hela tiden.

jag hade faktiskt inte tid med mig själv, men jag mådde skit dåligt i mellan åt, och då ick jag i väg och bara var för mig själv många gånger efter tt min son föddes och jag pratade mycket med henne som jag var hos mycket så vi delade allt som berörde oss ochvar jobbigt med.

jag kände mer och mer att jag var inte värd något som jag hade känt under min barndom och tonåring, ville bara bort och sen hade jag även hamma hosare när min älsta var lten och hon fannas även kvar efteråt och då blev det att hon var mer kontakt person för mg så att fick lite egn tid med henneoch bara gick ut och fikade och allt möjligt och jag gick även på mamma grupp med min älsta och även med andra sonen och där träffade manju andra mammor också och det var kul.

vi gjorde så mycket tillsammans och lagade mat och gick ut på promenader, mm.

vi hade jätte kul i hop.

mitt liv började kracha mer och mer, för jag började bli mer och mer hemma och hade jätte svårt att konsetreara mig höll på mycket hemma att tapetsera och måla om allt som ara gick, det enda jag gjorde var att gå på syjunta på kvällen med dom som gick på mamma grupp.

men jag tog så mycket hemma med barn och fick inte sova på nätter, hade jätte jobbigt ed andra sonen vägrade sova på dagen och ävn på kvällen,fick kämpa hela tiden med honom.

fick ligga på rygg och ha honom på magen och ligga där och sjunga och vagga honom tillsa han somnade , det var jätte jobbigt och jag fick inte någon hjälp med honom utan jag fick ta allt.

jag fixade allt på morgonen  sen städa, tvätta och laga maten och diska och sen natta barnen och sen förska hinna med mig själv och det gjorde jag inte så mycket..



 

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards