miasolrosenmaria

Alla inlägg under maj 2015

Av miasolrosenmaria - 1 maj 2015 20:45

ja ny morgon med trötthet och ingen ork och så ont i kroppen så bläää, men upp och väcka hampus som ska hinna göra sig i ordning tills taxin kommer och sen kom elia supp och sen blev det full fart på alla barnen som kom upp och frukost skulle fixas och hampus var i väg till skolan nu och så vänta på att klockan ska tica i väg så elias och jag kan lägga oss och sova en stund efter att dom andra 2 gått i väg till skolan.


och det var så skönt att få lite sömn men inte så mycket men det räcker till i alla fall, sen upp och in i duschen och fixa till mig och göra mig i ordning och sen slänga in en maskin tvätt som vanigt och så mysa i soffan med en kopp te.


och elias han leker med lådor som jag inte riktigt vet vad hans ska göra med, men han grejar och donar i alla fall och har konstiga ideer för sig.




mi själv.



letade efter elias och då hittade jag honom i soffan liggandes och mös med sin snuttis.



elias ute och grejar och man måste hålla koll hela tiden så klart.




ja tim kom hem här och så frågade han om han fick bada och det får han väl göra inge konstigt med det, men jag ska inte göra det för alldeles för kallt för lilla mig om man säger så, för mig ska det ju vara typ 30 grader varmt i vattnet om jag ska bada. hahaha



står och funderar på om han ska tror jag.



ja då blev det bestämt att bada i alla fall.



japp och här så hoppar han i.


ja men fort upp blev det kan jag säga och så bytte dom om och sen så följde han med sin kompis till bussen och elias följde också med, och simon hade dragit till fotbolls träningen och jag höll på med middagen som inte var klar.


och sen blev det fixa med tvätt och disk och sen bädda en säng och natta in elias och så kolla på halv 8 hos mig och sen blev det själv natta in när dom andra lagt sig, behöver sova i kapp min sömn som jag missade i helgen och det tar verkligen tid att komma i kapp den kan jag säga.


sov så gott nu alla.


kramar / mia   
 

Av miasolrosenmaria - 1 maj 2015 20:15

ja då var det morgon och natten har inte alls varit bra kan man ju säga, elias vart så dålig och sorig och täpt och allt på en gång, så jag fick sitta i vardags rummet i soffan så han fick bättre sömn.


och sen la jag honom i min säng och hoppdes att han skulle sova lite bättre , så jag fick ligga skönare än i soffan, för så bekväm är den inte alls, men så är det man lägger sig där i alla fall för barnen.


men jag guick upp på morgoen och så blev det dusch och klä på mig och elia svar verkligen pipig och gnällig i dag så ingen rolig dag alls, och skulle bara sitta och mysa och gosa med mig så det blev bara ta det lugnt i dag .



ja här har han satt sig på bordet som han har sin aleksaker på och bara är.

 


och så turstig blev han och satt i soffan och drack och han var verkligen inte bra.


 


och sen blev det sova för honom efter lunchen och han somnade väldigt fort och sov så gott i min säng, men jag han inte med så mycket som jag tänkte göra medans han sov, för han kom upp efter en stund och då fick jag lov att sitta med honom och bara mysa så klart.


så lite svårt att göra något då, hi hiii


ja sen blev det dags för middag som också ska göras och det blev potatis och kött och sås till så klart och sen en lugn kväll , fanns ju inget att se på tv direkt utan det blev en film som gällde och chips till.


och sen sova.


 


ta väl hand om varandra och sköt om er.


många kramar / mia   




Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards