miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Mödravården..

Av miasolrosenmaria - 24 januari 2013 14:45

blääää för att gå upp i dag med, men ska ju i väg till mödra vården så det va rju bara att gå upp tidigt för att in i duschen och klä på mig och sen fixa till mig och barnen fixa sig själva och frukost och allt, sen vänta på gubben så att vi kan komma i väg och plocka med grejor till casper också då.

sen i väg och lämna barnen och sen i väg till mödra för min del.

och det bleb blod stick i fringret för att kolla järnet och sen väga mig och då vägde jag 68 kg, blod trycket var bra.

skrev i sjournalen som ska finnas när jag kommer in på förlossningen och sen lyssna på bebisen och där lät det jätte bra och växer som den ska, jätte bra.

sen så blev det till Ikea och fixa en pizza och kaffe till gubben som han åt i bilen, sen hade sebbe skickat på medelande på FB och frågat lite så jag ringde honom och då var det massa konstigheter och då sa jag att vi kunde komma över i stället för han hade hämtat en film till barnen som vi kunde hämta på en gång, så vi drog till Knivsta och det var jätte kul att få träffa på honom för det är inte offta man träffar honom alls.

och då var det en massa med spel som han behövde hjälp med att betala och sen ladda över filmen till mitt minnes kort på telefonen.

och även hobbit filmen hade han som jag fick med i telefonen men som jag inte är ett dugg intresserad av alls men gubben får den i sin dator då.

sen blev det möte med Tims fröken kl, 13,00 och efter det möte med Hampus fröken också så det var en riktigt fullspäckad dag kan man ju säga.

sen hämta Simon och hemåt och när vi kommer hem så börjar jag med mat och då visar det sig att det finns knappt vatten och gubben var på toaletten och komme rut och säger att nu har vi inget vatten och då går han ut till pumrummet och ser då att det finns inget vatten i behållaren och pumpen går inte, fan va less jag är på allt.

men middag blev det i alla fall och dricka hade vi hemma som tur var.

spelade lite wii och sen bolibompa och natta in dom små liven och sen satte jag mig för att kolla på tv så tur att vi hade ström men inget vatten som jag är såå beroende av.

sen efter ett tag så knackade det på dörren och då kom ju han ock kollade på pumpen och då hade det frysit där ute och vi var tvungna att ställa ut en kupevärmare också där ute som drar något fruktans värt med ström, räckte inte med elementet som vi har där och drar mycket, så nästa månad kommer jag få en riktig fin och härlig stor räkning ...jipppi säger jag..

fick en stor räkning nu bara för att elementet stått på där ute och bara den räckte tyckte jag men nu blir den ännu större för att både elementet och kupe värmaren ska stå på fulla eftkter.

så jag vet inte vart jag ska ta vägen så det är ju skönt att man inte fött än med tanke på livet utan vatten, fy fan jag blir tokig .


men nu så natta barnen och sen sätta mig i soffan och bara vara och bara tycka allt är skit, sen natta in själv och inget vatten...


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards