miasolrosenmaria

Alla inlägg under maj 2013

Av miasolrosenmaria - 14 maj 2013 22:58

Ja då var det upp tidigt och i dag så blev det inte somna om inte utan vara vaken då och då se till att Tim och Hampus packade sin matsäck och dricka eftersom dom ska till fyrishov med skolan i dag och vara där hela dagen och det kan jag lova att det har varit riktigt efter längtat.
sen så kom gubben hem och då åkte dom och jag satt med Elias och mös i soffan och var såå trött men det blev inget sova av inte.
jag satte på tvn då och där var det nyheter och sen visade dom.mass krocken som hände på bron i skåne i vintras och sen blev det den förbannade hockyn som ska hålla på hela dagen och sen även i kväll fy fan.
skulle byta kanal och då finns ju inte någon dosa är ju trasig så man måste göra det på digitalboxen och då blev det fel knapp, jag stängde av hela skiten och fick fan inte i gång den i gen och hämtade en annan men den gock inte heller så det blev ingen tv.

så jag fick leta efter någon fil och det blev en beck som jag då sett flera gånger och den handlade om fru misshandlare och sen blev det mamma mia..

Skrev ut foton som jag ska skicka till mamma innan jag kollade på filmen och det gick bra att skriva ut utan dator också häftigt kan jag säga förutom lite jobbigt att leta genom och hitta den bild du vill skriva ut
sen blev klockan 15,30 och det var dags att fixa middagen ochvdet blev ju...

kött gryta och ris och efter det så byta blöja på Elias och kläder sen fick barnen spela wii en i taget för dom bråkar för mycket när dom spelar tillsammans, såå jobbigt sen var det natta in dom och gubben åka till jobbet och själv sitter jag i soffan med Elias och ska kolla på tv och det blev kanal 1 där dom kvarts final i schlager, fanns inget annat att blänga på, hummm

men nu ska jag lägga mig och krama min kudde och få jonn blund i ögonen hoppas jag ...

natti natti kramizzzz / mia :) :) :)

BVC

Av miasolrosenmaria - 13 maj 2013 19:36

Då var man upp tidigt och då menar jag tidigt, kl är 03,30 och ge Elias mat och sen så somnade han och då la jag mig i sängen och sov själv.
sen vaknade han i gen vid 07 tiden och bytte blöja och matade honom och satt och kollade på nyheter eftersom det inte fanns så mycket att kolla på för mig.
efter ett tag så somnade lill plutten och då passade jag på att gå in i duschen och fixa till mig och sen klä på mig och fixa mig helt och hållet, sen ringa habiliteringen och fixa en tid för att söka vård bidrag men då var det inte hon utan en ny person.

sen ringa soc för att få lite svar på frågor som jag vill ha svar på hur man ska göra när ens dotter är 18 men inte bor här utan hos sin kille, men har adressen hos mig och hon bara säger till mig betala det och det för jag har försörjningsplikt tills hon är 21 och studerar, men hon kan betala kläder, bio och gå på krogen.mm men läkarbesök ska jag betala och hennes mediciner, därför vill jag ha svar på om jag verkligen är försörjnings pliktig när hon inte bor hos mig, men ingen svarade för det är ju sådan kööö för dom kör ju som alla andra med att tryck på 1 om du ska dit och 2 om du ska hit, bla blaoch sen får man stå i kö och vänta på sin tur då ledsnade jag. huuummm

sen ringa gubben och kolla vad han är för att han ska hämta mig för ska till bvc i dag med Elias...

Gubben hemma och då fikade han sen fixa till i bilen och även här inne då casper ska vara hemma med tanke på värmen.
sen drog vi i väg och skulle hämta Tim och Hampus först innan.bvc, och dom.höll på att träna på chowen som dom ska uppträda med sen.

då var vi till bvc och grabbarna följde med och hjälpte till att bära lite ocg gubben skulle fixa ett ärende på en gång, och det gick bra med vägning och mätnibg allt var jätte bra och ligger precis på sin kurva i allt och det är så skönt.
Sen var det vaccinet som skulle tas i båda benen och det var inte bra gu va han skrek och såå svår att trösta men till slut så tog han bröstet och blev lugn.
sen.åkte vi.och handlade för grabbarna ska till fyris hov i.morgon med skolan, och ska ha matsäck med sig.
sen hämta simon i örsa.

Simon sitter i stolen i bilen och är på väg hem och då var det göra ugns pannkaka och äta middag men sen började Elias gråta och skrika hysteriskt och det blev jätte jobbigt för han var så svår och otröstlig, spelade ingen roll vad jag gjorde eller hur lugn jag var men satte mig i soffan och då blev han lugnvoch sen försökte få honom atg äta men svårt för han började i gen. , men sen gick det bra och han var hur lugn som helst och sov lite också.
sen blev det mys i soffan.med barnen och kolla på filmen som kom i brevlådan i dag och den heter zambezia och bara har det skönt.


Ha en.jätte skön och härlig kväll
kram.mia

mys

Av miasolrosenmaria - 12 maj 2013 21:45

Vaknade tidigt och satt med Elias och efter det så la vi oss i min säng och sov så gott sen vaknade han i gen efter någon timme och då var det byta blöja och sen sätta oss tillrätta i offan.

och sen in i dusch för han hade spytt ner mig så då var det bara duscha och fixa kläder och se glad ut..


sen så skulle jag klippa Hampus som inte ville i går, för han fick inte gå ut förrän det var gjort och det skulle göras i dag innan månad så var det bara med det.


ja Hampus nyklippt och ny duschad och är ute nu och ska greja och skjuta pil antar jag..

 


sen fika lite med the och smörgås och sen satt jag mig i soffan i gen och bara var i dag så skönt faktiskt och det blev ingen tvätt maskin i gång i dag inte, den fick vara i dag.


så i dag gjorde jag inte mycket alls, men gubben fixade där ute och grejade och tog Elias i mellan åt och sen satt vi och pratade om lite i sommar vad vi sk göra och så, sen höll han på med över våningen och grejade och hamrade med något.


sen skulle jag göra middag men det var inte lätt när Elias har vart omöjlig hela dagen så gubben tog ut honom i vagnen för att se om han skulle somna för han var ju såå trött men vägrade sova och somnade så fort han skulle äta så det gick inte det heller.

så det blev pommes och kött som till lagades och medans pommes stod i ugnen och köttet färdig stekt så fixade jag ut bilder till barnens kontakt böcker som jag skulle skriva i och även sätta i bilder om helgen.

och det var klart så duka och sen ropa in hela gänget där ute, men Elias han hade ju inte somnat där inte var hur pigg som helst ju och hungrig som bara den för gnällig och tjurig då.


satte mig i soffan och där satt vi sen och mös och kollade på tv och barnen var ute med gubben och grejade en stund till sen kom dom in och då bolibompa och natta in för kvällen för att komma upp i morgon till skolan..


ha det så gött nu för ska själv natta in mig själv nu..


    

Av miasolrosenmaria - 11 maj 2013 19:45

var uppe med tuppen och satt i soffan med Elias men sen så la vi oss i min sän och sov och det var hur skönt som helst och behövligt kan man ju säga, sen vaknade i gen och då ge han mat i gen och sen så låg han i soffan med Hampus medans jag tog en dusch och klädde på mig och sen fixade jag med tvätten som skulle hängas och la in en ny maskin då som vanligt.

sen så la jag Elias i vagen och Hampus passade honom medans jag hängde tvätt ute.


Hampus drar Elias.

 


sen så gick jag in med Elias och då fick han äta lite och mysa i soffan efter det så fick han ligga i vagen för att jag skulle få ta lite the och smörgås och sen så börja plocka på verandan och då såg Elias mig hela tiden när han låg i vagen och barnen dom hjälpte till och bar i väg allt skit som var där så det skulle bli rent.


sen dammsög jag hela nedervåningen och då passade Tim och Hampus Elias i soffan en stund och efter det så tog Tim och var så duktig och skurade golven så jag kunde ta Elias för han började bli grinig, och Hampus tog köket och hallen som han skurade.


sennär jag suttit med Elias en stund så gick jag och Tim upp och städade en bokhylla där uppe som böckerna låg huller om buller i och filmer på golvet och allt, så den städade vi och satte in böckerna ordentligt och filmer på sin plts så nu ser det snyggt ut där i, och där kan man hitta det man vill läsa och även film som man vill se på.


sen skulle jag klippa barnen innan måndag tänkte jag och då började jag med lilla simon.


och då passar gubben Elias ute i vagen medans jag klipper Simon.

 



här hjälper gubben Hampus att fixa en pil båge under tiden Simon duschar.

 


Här är Simon ny klippt och ny duschad och ute och ska hitta på något.

 


sen blev det Tim som satte sig för att klippas och det gick jätte bra.


Här sitter han i soffan och är nyklippt lilla Tim och spelar wii.

 


sen blev det bada lilla Elias också .


här har vi en nybadad lite klille som är så pigg.

 


och sen blev detfilmtaim med barnen och lite godis och dricka och efter det så natta in dom och sig själv..


sov så gott nu efter kvällens bravalder..


mia        

Av miasolrosenmaria - 10 maj 2013 19:30

vaknade tidigt som vanligt och mös med Elias i soffan men sen så blev det sova i gen och det behövdes verkligen för jag var såå trött av någon anledning och det blev ju någon timme i alla fall som vi sov och skönt var ju det då och jag vaknade i gen och Elias sov fortfarande så sött.


lilla sötnosen sover så sött i min säng..

 



sen vaknade han och mös en stund i sängen och sen tog jag upp honom och han var på så jätte bra hummör och var hungrig men ändå glad.

och sen fick han sitta i bebysittern och Hampus passade honom så jag kunde gå in i duschen och sen klä på mig och dom fixade frukost och åt och sen skulle dom gå ut och greja då började jag plocka på verandan dä det låg hur mycket skit som helst och barnen hjälptes åt med att bära i väg saker och Elias låg i vagnen medans.


sen gick jag in och tog Elias för han hade legat där i ett tag och var ganska så leds på det och var hungrig som han är väldigt ofta på dagarna.


blev ett foto på alla 4 busförna och så fina..


 



jag tog foto på mina 2 porslins blommor som blommar för fullt.


   


sen blev det middag med köttfärs sås och spagetti och sen mys i soffan med tv och vänta på lets dance och chips och dricka till.


nej nu blir det krama kudden tänte jag så ag får sova medans Elias sover, har inte tid att sitta oh glo på dum burken då inte spelar ingen roll vad det är på tv jag lägger mg så fort han somnat för att få min sömn..


så natti och sov så gott..


kramizzzz / mia  

 

Av miasolrosenmaria - 9 maj 2013 22:15

en skön dag som vanligt och barnen hemma och då är dom ute eftersom det är så bra väder och skönt ute förutom lite målnigt.

men dom är ju ute varenda dag nu även när dom kommer hem från skolan så dom ser man inte mycket av nu mera och det är så skönt att dom är ute när det är bra väder i stället för inne och grejar, det kan man vara när det är dåligt väder tycker jag.


vi åkte och handlade i enköping och här har vi lilla plutten i barnstolen..



   


på kvällen blev det film eftersom det var hocky på tvn och det är ingen av oss intresserade av, och barnen tycker det är tråkigt att sitta och titta på det och jag skiter fullständigt i hocky och vilka som spelar och allt..


sen började det bara ösregan mitt i alltihop, himmlen den bara öppnade sig helt aptopå.


   


jaha sen kom det åska mitt i alltihop men den varade inte så länge som tur var och den var väldigt långt bort och det var verkligen skönt för jag gillar verkligen inte den, är livrädd för den kan jag säga.


ha det så gött nu och sköt om er..


kram mia

Av miasolrosenmaria - 8 maj 2013 22:15

Vaknade som vanligt med lilla Elias och satte mig i soffan och mös och han åt och sen blev det sova lite mer och det är så skönt speciellt på morgonen då man är som tröttast också.

och sen upp i gen och då blev det mata Elias och sen in i duschen och klä på mig för att fixa i mitt rum och plocka massa saker och rensa.

sen fika lite the och smörgås.

och sen blev det städning då barnen hjälpte till att dammsuga och skura golven på nedervåningen och dom var ute mycket också och grejade med hammare och såg, vet inte vad dom gjorde för något men det blev väl som dom tänkt antar jag.


det finns ju mycket att göra om dom vill med bräder och allt och det är skönt att dom vill hålla på med sådanna saker men man måste ju hålla koll så de tinte händer någon olycka för det går ju inte att släppa dom hur som helst kan jag ju dosck säga.


sen blev det lugnt och lite tv spel med wii och sky landers som legat nu ett tag på hyllan, det har mest blivit mario cart eller mario galaxy som gåt mest ett tag här.


sen blev det göra middag och då blev det ugns pannakak som gjordes och sen film för hocky det skiter ju jag fullständigt i är ingen ting för mig och jag är inte ett dugg intresserad av det heller är såå tråkigt att titta på huvud taget fattar inte vad som är så intressant med det och att man kan sitta klistrad framför det också, nej.


så ha det gött nu..

Av miasolrosenmaria - 7 maj 2013 09:30

ja då vaknade man av lille plutten och man kan ju säga att han hade ju verkligen bökat omkring som bara den i sin säng låg ju inte alls som han ska, och hur han hamnade på det sättet vet jag inte..hi hii


   

sötnosen..

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards